Forsikring
Fra : Mogens Dammand

Dato : 07-04-03 17:38

Jeg har i dag haft besøg af ''Trekroner Forsikring''

De spurgte ikke om HK, men om mærke og ccm.

Jeg 44 år og kører som elite.

Min TA kunne forsikres for 2700,- for 9 mdr.

Hilsen
Mogens
Transalp

Fra : Bjørn S

Dato : 07-04-03 18:17

Mogens Dammand wrote:
> Jeg har i dag haft besøg af ''Trekroner Forsikring''
>
> De spurgte ikke om HK, men om mærke og ccm.
>
> Jeg 44 år og kører som elite.
>
> Min TA kunne forsikres for 2700,- for 9 mdr.

Det er ikke fordi dit tilbud er dårligt, men har du forhørt dig hos andre,
f.eks Top Danmark ? Mange har også på den senere tid fået gode tilbud hos
Tryg, men det svinger jo meget efter hvilke model, hvor man bor, om man har
mere at forsikre, og alt mulig andet.
Jeg giver kun 1750,- årlig nu, (oprindelig 2057,- sidst år, men tror der er
sket en fejl efter at jeg fik en mere, den har jeg tænkt at overse :) for en
NTV 650 med Touiringclubbens rabatordning, men desværre har de jo i Top den
lille note med 20 % egenandel i tilfælde af tyveri. Fair skulle ha 6500,-
for samme cykkel for 1 år siden, som damen i telefonen sagde, jamen det er
jo hele 650 kubik......

/Bjørn - 39 og på vej til de 40, og med elite via bilens forsikring

Fra : Jens Didriksen

Dato : 07-04-03 19:03

> [...]
> damen i telefonen sagde, jamen det er jo hele 650 kubik......
>
> /Bjørn - 39 og på vej til de 40, og med elite via bilens forsikring

Topdanmark vil have 7.000 årligt for en Honda 750 ace!

Jeg er 40 og har kun 2½ års mc-ancinnitet indefor de sidste 5 år. De var
bedøvende ligeglad med jeg har kørt bil og mc i 20 år uden uheld...

Didrik

Fra : Bjørn S

Dato : 07-04-03 20:35

Jens Didriksen wrote:

> Jeg er 40 og har kun 2½ års mc-ancinnitet indefor de sidste 5 år. De
> var bedøvende ligeglad med jeg har kørt bil og mc i 20 år uden
> uheld...

Men hvor lang tid ancinnitet har du på din bil ? Det var den jeg fik tilbudt
at flytte for derefter at opnå rabatten på cykkelen.
Hvis det er 5 år siden du tegnet den kunne du måske forsøge at reforhandle
den, eller forsøge i et andet selskab, fortæl dem så i Top at du har fået
den og den pris andet sted, og se om de ikke vil kigge på dit kundeforhold
igen.

For bilens vedkommende havde jeg en bedre pris hos Alka, men det kunne
betale sig aligevel når jeg regnet totalen ud.
Dette var for 1 år siden, så de kan jo ha endret reglerne, og personlig
syntes jeg da også det er lidt sært at jeg skal få elitestatus som
nybegynder på MC, men det er eller var jo deres politik, og det tilbud fik
jeg også i nogle andre selskaber.

I år fik jeg så ny cykkel i tillæg, da fik jeg at vide at jeg kun kunne få
elitestatus på en af cyklene, og en af dem skulle starte på
nybegyndertrind, men det har de tydeligvis glemt senere, og ups, det har
jeg nok overset

Sum sumarum er jeg lidt i tvivl om de som arbejder hos Top selv er helt klar
over regler og satser, det virker som det er alt efter hvem man er heldig at
møde på telefonen, og at der er rum for at forhandle sig frem til bedre
priser.

/Bjørn