Fs-1
Fra : Micki

Dato : 07-04-03 15:58

Hej Gruppe...

Jeg har netop bestilt 44,50mm cylinder til ymerhakkeren....

kører med 17,5mm indsugningsplade - 10mm karb(so far).

ved det er svært at angive hvor stor eller lille en dyse skal være men er
der nogen der har erfaring med dysestørrelsen på netop sådan en cylinder...
kører med 120'er dyse i nu men den er vel for lille..

er der evt. nogle der ligger inde med en 17,5mm karb.? vil sku ikke gi 499,-
for en ny..

Hvor stærkt tror i den kommer til at rende med en rigtig gearing (14-15-16
tands?)

På forhånd tak...

Fra : Holger Danske

Dato : 07-04-03 16:54

Micki <Kik-ind@tdcadsl.dk> wrote:
> Hej Gruppe...
>
> Jeg har netop bestilt 44,50mm cylinder til ymerhakkeren....

Udemærket valg !

> kører med 17,5mm indsugningsplade - 10mm karb(so far).

Hmmm..

> ved det er svært at angive hvor stor eller lille en dyse skal være
> men er der nogen der har erfaring med dysestørrelsen på netop sådan
> en cylinder... kører med 120'er dyse i nu men den er vel for lille..

Tjaee, jeg har en 17,5 mm på og kører med 210'er dyse, og perfekt
tændingsblanding, men jeg har haft en magen til, hvor jeg kun skulle bruge
en 170'er, der er kun en måde at finde ud af det på, købe de forskellige der
er, og så prøve sig frem !

> er der evt. nogle der ligger inde med en 17,5mm karb.? vil sku ikke
> gi 499,- for en ny..

Det er ellers ikke så dyrt, ellers kan du jo få en 16mm for 100.- mindre !

> Hvor stærkt tror i den kommer til at rende med en rigtig gearing
> (14-15-16 tands?)

Min kan, med en Boss udstødning, 9 tands foran, 38 bag, 18 mm boreplade 17.5
mm karb. 32 mm forrør køre ca. 90 Km/t.

Allan
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 07-04-03 17:39

"Holger Danske" <holger_danske@msn.net> skrev i en meddelelse

> Min kan, med en Boss udstødning, 9 tands foran, 38 bag, 18 mm boreplade
17.5
> mm karb. 32 mm forrør køre ca. 90 Km/t.

Har du prøvet en anden udstødning?
Den yams jeg havde, gik meget bedre med en "snerre potte" ,ved ikke hvad de
rigtigt hedder, THansen kalder dem vist la franconi eller sådan noget. med
Boss udst. var den lidt død på toppen. mener jeg kørte med 15 tands foran og
det org. bagpå og "kun" med 16mm indsug/karb.
mvh Tonny
Nåe ja, er Bossen ikke med 36mm rør?

Fra : Holger Danske

Dato : 07-04-03 17:52

Tonny Poulsen <topo@adslhome.aadk> wrote:
> [...]
> sådan noget. med Boss udst. var den lidt død på toppen. mener jeg
> kørte med 15 tands foran og det org. bagpå og "kun" med 16mm

Jo den er til 36mm forrør, og jeg har lige i dag, fået en LaFranconi ind ad
døren

H.D.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 07-04-03 18:02

"Holger Danske" <Holger_Danske@msn.com> skrev i en meddelelse
> Jo den er til 36mm forrør, og jeg har lige i dag, fået en LaFranconi ind
ad
> døren

Bliver sjovt at høre om den er bedre, vi lavede selv udst. af gamle maxi
udst. som vi lukkede/afsluttede med et rør, ligesom la franconi fidusen, de
gav lidt større top hastighed. hvis du har adgang til et svejse værk er det
bare at komme igang, i øvrigt så mener jeg at huske at jo kortere forrøret
var jo hurtigere kørte maskinen på toppen, men momentet (trækkraften) blev
også flyttet opad, altså der skulle flere omdrejninger til.
mvh tp

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-04-03 19:12

Tonny Poulsen wrote:
> Bliver sjovt at høre om den er bedre, vi lavede selv udst. af gamle maxi
> udst. som vi lukkede/afsluttede med et rør, ligesom la franconi fidusen, de

Jeg kan anbefale "Performance Tuning Two Strokes" af A. Graham
Bell...

Der kan du blandtandet læse hvordan man bygger en rigtig expansionspotte ..

// Hans, der vist nok har den i gemmerne.. eller også er det den til
four strokes jeg har .. (?)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-04-03 18:40

"Holger Danske" <holger_danske@msn.net> skrev i en meddelelse

Hej Allan..

Jeg har sendt dig en mail... Virker din mailadresse?

- Martin

Fra : Holger Danske

Dato : 07-04-03 19:22

Martin Petersen <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote:
> "Holger Danske" <holger_danske@msn.net> skrev i en meddelelse
>
> Hej Allan..
>
> Jeg har sendt dig en mail... Virker din mailadresse?

Har ikke modtaget nogen endnu.
Ellers prøv..

familien_riise@adslhome.dk

Allan