Gæld og børnepenge?
Fra : BB

Dato : 07-04-03 15:00

Hvis man skylder private penge (eks. Acceptcard) og ikke kan betale det
aftalte beløb, er børnepenge så en indtægt de må regne med ind i det store
billede? Altså en indtægt de må røre?

VH
Brian Bjerg
København

*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*
Norton AntiVirus is sending my email.

Fra : brianole

Dato : 07-04-03 19:37

Jeg går ud fra at du mener børnepenge fra barnets moder/fader.

Børnepenge er indkomst for barnet og kan efter min mening ikke gøres
til genstand for udlæg for forælders gæld.

Brianole

Fra : BB

Dato : 07-04-03 19:51

"brianole" <Brian_ole@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg går ud fra at du mener børnepenge fra barnets moder/fader.

Nej. Børnepenge fra staten til forældrene.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-04-03 18:28

"BB" <BB@tdcnospamadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man skylder private penge (eks. Acceptcard) og ikke kan betale det
> aftalte beløb, er børnepenge så en indtægt de må regne med ind i det store
> billede? Altså en indtægt de må røre?

Jeg mener slet ikke at de kan rører din indtægt - det er kun det offentlige.

De kan kræve deres betaling og gå i fogedretten, men hvis du ikke ejer
noget, får de ingenting.
At du så tjener mange penge og bruger dem allesammen, kan de svjv ikke gøre
noget ved. De kan kun tage værdier og de penge, som står på din konto, når
de går i fogedretten.

Har jeg ret?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk - Udstyr til 4x4, fælge, spil, snorkler, OME m.v.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 10-04-03 19:30

BB wrote:

> Hvis man skylder private penge (eks. Acceptcard) og ikke kan betale det
> aftalte beløb, er børnepenge så en indtægt de må regne med ind i det store
> billede? Altså en indtægt de må røre?

Børnepenge er desværre slet ikke dine, men som navnet siger -
børnenes.

Men hvis du kun melder halvt ud, så det er en personlig gældsanering
du søger, så ja, de indgår i budgettet.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.