Ødelagt kuglepen, har jeg reklamationsret.
Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 07-04-03 14:08

Kære NG

Det kan godt ske at dette spørgsmål har været oppe og runde et par gange
før, men jeg håber dog at i vil hjælpe mig alligevel.

I december 2002 købte jeg en Ferrari kuglepen i den lokale boghandel,
her for en lille uge siden knækkede den dims af som holder kuglepennen
fast.

Jeg fandt så ud af at kuglepennen var lavet i plastik til trods for at
jeg havde forventettet at en kuglepen af den art og pris ville være
lavet af metal.

Men jeg henvendte mig så i den lokale boghandel og foreviste dem
kuglepennen. Jeg nævnte så min reklamationsret og de begyndte at himle
op med at det ikke var dækket af garantien og at jeg havde været
"voldlig" over for kuglepennen og havde mishandlet den. Jeg er dog gået
med til at sende den ind og venter så på ret svar fra dem. Hvis de
kalder almindelig brug for at være voldlig overfor noget så vil jeg
nødigt se hvad hvad de så vil kalde normalt brug.

Så jeg tænkte at jeg lige så godt kunne bruge noget af ventetiden på at
spørge jer til råds om hvad pokker jeg skal gøre ved den benævnte
situation. For jeg har ikke lyst til at skulle til at betale store
summer på at få den lavet. Og ender det med at det er det det bliver så
vil jeg da mene at vi forbrugere generelt set på nogle punkter står
dårligere end vi gjorde før.

Men jeg håber da at i kan hjælpe mig med mit lille problem, på forhånd
mange tak.
Flemming Jacobsen

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 07-04-03 22:21

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:7ht29vgsnd3giuc0cbmc5gu11hfpqcngmc@4ax.com...

> Så jeg tænkte at jeg lige så godt kunne bruge noget af ventetiden på at
> spørge jer til råds om hvad pokker jeg skal gøre ved den benævnte
> situation.

I første omgang skal du da vente og se hvad de når frem til i butikken eller
hos det firma der nu har din pen inde til syn.
Ingen grund til at tage en masser sorger på forskud hvis nu servicen virker
som den skal.
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
http://www.colourart.dk/nyheder/photokina/cap_international2002.htm

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 08-04-03 11:44

On Mon, 7 Apr 2003 23:20:56 +0200, "Tholo - www.tholofoto.dk"
<Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>hos det firma der nu har din pen inde til syn.
>Ingen grund til at tage en masser sorger på forskud hvis nu servicen virker

Udfra hvad jeg kunne forstå på dem nede i forretningen havde de allerede
dømt mig. Men grunden til at spørger nu er for at så kan jeg have noget
parat og smide i hovedet på dem i det tilfælde at de ikke er til at
snakke med.
Flemming Jacobsen

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 08-04-03 16:37

> [...]

> dømt mig. Men grunden til at spørger nu er for at så kan jeg have noget
> parat og smide i hovedet på dem i det tilfælde at de ikke er til at

Nu kender jeg ikke den omtalte kuglepen, men kan regne ud at den er dyrere
og mere speciel end en bic skriver.*S*
De har i butikken sendt den til firmaet der laver eller sælger dem, og det
er vel deres service du nu går og venter på svar på.

Vent nu og hør hvad svaret bliver, der findes jo stadig firmaer der ude der
har styr på hvad service betyder. Men hav din sundfornuft parat, og snak med
dem. Ser ingen grund til at putte patroner i dit gevær endnu.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 09-04-03 00:24

On Tue, 8 Apr 2003 17:37:28 +0200, "Tholo - www.tholofoto.dk"
> [...]

>meddelelse

>Nu kender jeg ikke den omtalte kuglepen, men kan regne ud at den er dyrere

Ferrari kuglepen, produceret i begrænset oplag.
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 16-04-03 16:59

> [...]

>har styr på hvad service betyder. Men hav din sundfornuft parat, og snak med
>dem. Ser ingen grund til at putte patroner i dit gevær endnu.

Har lige fået den tilbage her idag. Ingen problemer der. Fik endda
fejlbeskrivelsen med i tilfælde af at det skulle ske igen.
Flemming Jacobsen

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 16-04-03 17:43

> [...]

> Har lige fået den tilbage her idag. Ingen problemer der. Fik endda
> fejlbeskrivelsen med i tilfælde af at det skulle ske igen.

Rart at vide at der stadig findes service.. Sikke et held at du ikke nåede
at hisse dig alt for meget op...*S*

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 16-04-03 18:02

On Wed, 16 Apr 2003 18:42:52 +0200, "Tholo - www.tholofoto.dk"
> [...]

>meddelelse

>Rart at vide at der stadig findes service.. Sikke et held at du ikke nåede

Jæps, jeg blev også noget overrasket over resultaten. Men har så tænkt
mig at beholde selve redegørelsen på reparationen så at jeg kan henvise
til den såfremt at det sker igen
Flemming Jacobsen