Skulle der ikke skæres ned på CD reklamer ~
Fra : Per Moreau

Dato : 07-04-03 13:22

Snakkede musikbranchen ikke flot om at de skulle til at skære ned
på de irriterende CD reklamer for nogle måneder siden ?
TVD1 har lige banket 10 reklamer af efter hendanden for nogle
totalt ligegyldige CD´ere.
Deriblandt Pink´s gaaamle album der åbenbart ikke sælger siden
de stadig gør reklame for den.

Mvh
Per M.

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-04-03 14:42

Per Moreau wrote:
> [...]
> totalt ligegyldige CD´ere.
> Deriblandt Pink´s gaaamle album der åbenbart ikke sælger siden

Jeg hader at tænke på hvad den slags reklamer koster, og hvad det koster
at markedsføre Jon etc. og hvad det gør ved prisen for det musik _jeg_
køber. Grrrr. Fuck pladeselskaberne....

Fra : Peter G

Dato : 07-04-03 18:59

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>køber. Grrrr. Fuck pladeselskaberne....

Sig, mig, har du nogensinde _set_ et billede af ejeren af Sony og de
andre giganter?
Jeg nøjes gerne med visse af de søde receptionister.

SN: Madonna - Human Nature

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:

Fra : MP Jakobsen

Dato : 07-04-03 22:13

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Jeg hader at tænke på hvad den slags reklamer koster, og hvad det koster
> at markedsføre Jon etc. og hvad det gør ved prisen for det musik _jeg_
> køber. Grrrr. Fuck pladeselskaberne....

Ja, ikke nok med det; Når der bliver reklameret meget for plader der ikke
kan sælge sig selv, så betyder det desværre også at alt for mange mennesker
køber dårlig musik, får en dårlig oplevelse, og ikke køber en god CD en
anden gang.
Men hvad, pladeselskaberne kan vel bare sige at det er piratkopieringens
skyld at pladesalget falder... ogginokker!

MP

Fra : Tony Adams

Dato : 09-04-03 09:20

> Jeg hader at tænke på hvad den slags reklamer koster, og hvad det koster
> at markedsføre Jon etc. og hvad det gør ved prisen for det musik _jeg_
> køber. Grrrr. Fuck pladeselskaberne....

Du tror ikke, at de hjælper på salget, øger fortjennesten, hvilket gør at de
ikke behøver at hæve prisen?

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-04-03 09:55

Tony Adams wrote:

> Du tror ikke, at de hjælper på salget, øger fortjennesten, hvilket gør at de
> ikke behøver at hæve prisen?

Det hjælper muligvis på salget af Jon og Pink etc. Men det hjælper ikke
på det generelle cd-salg. Hvis de nu lod være med at reklamere for det
musik der ikke kan sælge sig selv, så ville det musik der godt kan
(f.eks. det jeg køber), kunne sælges billigere. Alternativt kunne de
differentiere prissætningen så den svarede til investeringen. Så ville
en Jon-cd koste 800 kroner, og en Radiohead-cd ville koste 80. Det ville
passe mig fint.

/David

Fra : Lars Bernau

Dato : 09-04-03 18:41

Tony Adams wrote:

> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Du tror ikke, at de hjælper på salget, øger fortjennesten, hvilket gør at de
> ikke behøver at hæve prisen?

Næ. Pladeselskaberne brokkede sig jo netop for et par måneder siden, at
reklamerne ikke hjalp synderligt på CD salget, og at man netop derfor
ville skære det.

--
Lars Bernau
"Diskussioner bliver tit ødelagt af folk,