Regler for blinklys
Fra : Janner

Dato : 07-04-03 09:27

Ja daw,

Skulle der være nogen som kan belære mig om reglerne for størrelse /
synlighed osv. af blinklys. Det ville være helt perfekt om nogen kunne
henvise til en konkret paragraf vedrørende dette. Grunden til jeg spørger er
at jeg har fået monteret nogen yderst små fikse blinkere på fejebladet ...
og mon ikke man et eller andet tidspunkt kommer i ævle bævle med Jørgen
betjent heromkring ... Så ville det jo være helt perfekt om man lige kunne
trække reglerne ud af ærmet

På forhånd tak

Onkel Jan
CBR929

Fra : Jake

Dato : 07-04-03 10:02

"Janner" <uname@it.com> wrote in message news:b6rcom$7mj$1@sunsite.dk...
> [...]
> betjent heromkring ... Så ville det jo være helt perfekt om man lige kunne

Så vidt jeg husker er reglerne som følger:
-Der skal være to på hver side
-De skal være gule
-De skal være tydelige
-De skal blinke 60 til 120 gange i minuttet.

/Jake

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-04-03 10:11

> Så vidt jeg husker er reglerne som følger:
De skal være godkendte (E-mærket)

/A

Fra : Jens Arnfast

Dato : 07-04-03 11:36

Jake wrote:
> Så vidt jeg husker er reglerne som følger:
> -Der skal være to på hver side
> -De skal være gule
> -De skal være tydelige
> -De skal blinke 60 til 120 gange i minuttet.

Svjh er der også en minimumsafstand mellem dem .. kan dog ikke huske det
præcist

--
-jens
XJ600

Fra : N. Christensen

Dato : 07-04-03 12:27

Detailforskrifter for køretøjer (og motorcykler)
http://www.trm.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fag
omraader/krav/dfk2002.doc
Der findes også en kommenteret udgave med overgangsbestemmelser, hvis det er
relevant.
Nic

Fra : Janner

Dato : 07-04-03 14:46

"N. Christensen" <n@c.dk> wrote in message
> [...]
> omraader/krav/dfk2002.doc
> Der findes også en kommenteret udgave med overgangsbestemmelser, hvis det

Okkkay sikke en smøre he he men kan sgu ikke lige finde noget brugbart om
netop blinklys ?? Er det mig der er blind , havde håbet på noget med
størrelse mindste mål osv.

Hygge

Jan