Feriepenge?
Fra : Peter

Dato : 07-04-03 08:15

Jeg modtager et månedligt beløb for at være vicevært i ejendommen, hvilket
udbetales som almindelig løn.
Skal jeg ikke have feriepenge heraf?

Fra : Tony Andersen

Dato : 07-04-03 08:29

Hejsa

jo, med mindre andet er indført i din kontrakt...

MVH
Tony

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 07-04-03 09:38

Peter (p@p.pp) skrev:

> Jeg modtager et månedligt beløb for at være vicevært i ejendommen,
> hvilket udbetales som almindelig løn.
> Skal jeg ikke have feriepenge heraf?

Har du ferie med løn?

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Peter

Dato : 07-04-03 10:25

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

> Har du ferie med løn?
Tjaah, det er jo spørgsmålet. Jeg har jo egentlig aldrig fri fra
viceværttjansen. Jeg har i øvrigt heller ingen
ansættelseskontraktkontrakt...

Fra : Tony Andersen

Dato : 07-04-03 11:05

Så har du ikke krav på noget som helst... med mindre der er indgået en
mundtlig aftale??
Se at få en ansættelseskontrakt....

Fra : Peter

Dato : 07-04-03 11:38

"Tony Andersen" <junk@ynot.dk> skrev i en meddelelse
> Så har du ikke krav på noget som helst... med mindre der er indgået en
> mundtlig aftale??
> Se at få en ansættelseskontrakt....

Der er indgået mundtlig aftale og jeg får jo også min løn...

Fra : Tony Andersen

Dato : 07-04-03 11:59

Hejsa

Jo den er jeg med på... Men beslutter de sig for IKKE at betale dig en dag,
så har du ingen (så vidt jeg kan gennemskue) juridiske rettigheder... og
derfor heller ikke krav på feriepenge eller løn under sygdom osv. osv...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-04-03 12:12

Tony Andersen skrev:

>Jo den er jeg med på... Men beslutter de sig for IKKE at betale dig en dag,
>så har du ingen (så vidt jeg kan gennemskue) juridiske rettigheder...

Jeg kender ikke noget specielt til arbejdsmarkedsreglerne, men
det er forkert at man ikke har nogen juridiske rettigheder ved en
mundtlig aftale. Den er normalt lige så forpligtende som en
skriftlig. Den er blot svær at bevise og kan derfor være
upraktisk.

--
Bertel

Fra : Mari

Dato : 08-04-03 04:23

"Peter" <p@p.pp> skrev i en meddelelse
> Jeg modtager et månedligt beløb for at være vicevært i ejendommen, hvilket
> udbetales som almindelig løn.
> Skal jeg ikke have feriepenge heraf?

Ingen ansat kan stilles ringere end loven - og det er ikke lovligt at
lave aftaler om, at du ikke skal have feriepenge. Man kan aftale at
du skal have ferie m/løn i den udstrækning du har optjent det i
det foregående år (optjene 2,08 dag pr. måned). Ved fratræden skal
du så have optjente feriepenge indsat på FerieKonto.

Arbejder du 8 timer ugentligt og derover - så skal der laves en
ansættelsesaftale.

http://www.ejendom-aarhus.dk/

http://www.dklaw.dk/nyheder/arkiv/nyt2-8.htm

Endvidere har du krav på en lønspecifikation, som specificerer
dine udbetalinger - og opsummerer din ferieberettigede løn.

/Mari

Fra : Peter

Dato : 08-04-03 08:05

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Endvidere har du krav på en lønspecifikation, som specificerer
> dine udbetalinger - og opsummerer din ferieberettigede løn.

Det får jeg heller ikke...
Kan man komme i tanker om at der ikke er udbetalt feriepenge om eksempelvis
2 år når vi måske er fraflyttet lejligheden? Jeg ønsker jo ikke at rage
uklar med min udlejer

Fra : Mari

Dato : 08-04-03 11:26

> [...]
eksempelvis
> 2 år når vi måske er fraflyttet lejligheden? Jeg ønsker jo ikke at rage

Hvordan kan du bevise, at du ar været ansat - når du hverken har
ansættelsesaftale eller lønspecifikationer. Får du en lønopgørelse
med angivelsen til skattevæsenet ??

Man skulle jo nødig fordeles tkil at tro, at der er tale om sort arbejde,
som ikke beskattes. Og beskattes lønnen, så overtrædes kravet om
at arbejdsgiver skal udlevere en specifikation af udbetalingerne med
opsummerede beløb.

Men inden bål og brand.........
så ville jeg se på, hvor mange timer ugentligt du arbejder?????
For at vurdere beløbets størrelse - og om det er kampen værd.

/Mari

Fra : Peter

Dato : 26-04-03 07:45

> [...]
>
> Hvordan kan du bevise, at du ar været ansat - når du hverken har
> ansættelsesaftale eller lønspecifikationer. Får du en lønopgørelse

Jeg har fået en årsopgørelse.