R6?!
Fra : Benz...

Dato : 07-04-03 07:47

Hej NG.

Så er tiden kommet for mig til at indvistere i en mc.
Jeg skal ud og kigge på en R6 ér fra 99 her senere idag.

Jeg er dog bare ikke så klog på cykler. Og står derfor i den situation at
jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg skal kigge på.

Hvordan kan jeg selv tjække affjedrinkslinks, bagsvinger og kronrørslejer
for om de er blevet smurt? Er det lige til at se? Eller Skal jeg til at rode
rundt..?

Skal jeg ligge meget i, om den har 2 sæt forskællige dæk på?

Hvad køre en R6ér på litteren? Den blev vist opgivet til 16, men hvad køre
den i virkeligheden?

Jeg er opmærksom på at der var et problem med nogle 99ére ang. olien, men er
det muligt at tjække om den har været til genindkaldelse?

Skal også ud og kigge på en med sorte fælge en 00, kan det lade sig gøre at
få dem til at blive 99 sølv uden at det koster så meget? (Syntes nemlig at
den ser lidt mere frisk ud med de sølv farvede).

Tak for opmærksomhedden!

mvh Jess Mogensen. (som håber at der er nogen som har tid og lyst til at
svare på alle hans mange mange spørgsmål

Fra : Ole Sørensen

Dato : 07-04-03 12:11

> Så er tiden kommet for mig til at indvistere i en mc.
> Jeg skal ud og kigge på en R6 ér fra 99 her senere idag.

Dejlig cykel...den kan du kun blive glad for

> Skal jeg ligge meget i, om den har 2 sæt forskællige dæk på?

Det har jeg selv tjekket en del op på, og for at summe op hvad jeg
erfarrede, skal man sørge for at dækkene ihverfald er af samme type (Det
duer ikke med et hårdt compound på forhjulet & blødt på baghjulet
eksempelvis. - Ligeledes er der forskel på "profilen" - Nogle (de fleste)
s-sport/race dæk er "spidse" & giver en hurtigere & mere brutal nedlægning i
sving. - Sport/touring dæk (de fleste) er "runde" i profilen & giver
naturligt nok en mere blød (langsommere) nedlægning.

> Hvad køre en R6ér på litteren? Den blev vist opgivet til 16, men hvad køre
> den i virkeligheden?

Ved almen. blandet kørsel, kører jeg ca. 16 - 18 km/l

Mvh /Ole
YZF-R6 ´02

Fra : Benz...

Dato : 07-04-03 12:37

"Ole Sørensen" <no1@e-mail.dk> wrote in message

> Dejlig cykel...den kan du kun blive glad for

Håber jeg da...

> [...]
> sving. - Sport/touring dæk (de fleste) er "runde" i profilen & giver
> naturligt nok en mere blød (langsommere) nedlægning.

Ok. Men har det nogen indflydelse på motor?? hvordan den har det ?
Sytes bare at der var en som sage at det havde noget med det at gøre..

Hvad for nogle dæk køre du på?

> Ved almen. blandet kørsel, kører jeg ca. 16 - 18 km/l

Det lyder da ikke så slemt! (også selvom at det er svært at sige hvad
blandet kørsel er)

mvh Jess

Tak for svaret!

Fra : Ole Sørensen

Dato : 07-04-03 14:52

> Ok. Men har det nogen indflydelse på motor?? hvordan den har det ?
> Sytes bare at der var en som sage at det havde noget med det at gøre..

Det er ikke noget jeg har hørt.....kan ikke rigtig forestille mig hvad det
ene skulle have med det andet at gøre.

> Hvad for nogle dæk køre du på?

Bridgestone BT010 (Både for/bag) - Et blødt compound, med "rund" profil.

> Det lyder da ikke så slemt! (også selvom at det er svært at sige hvad
> blandet kørsel er)

Det er selvfølgelig rigtigt & det varierer.....men hvis du går ud fra
ovenstående, er det ikke helt ved siden af.

Mvh /Ole
YZF-R6 ´02

Fra : Benz...

Dato : 08-04-03 08:52

> Det er selvfølgelig rigtigt & det varierer.....men hvis du går ud fra
> ovenstående, er det ikke helt ved siden af.

Det gør jeg.

Tak!
mvh Jess