øv øv olien var tynd som vand, stank af be~
Fra : LP

Dato : 06-04-03 22:54

Efter at have kigget lidt mere på min nyt indkøbte dt 125 lc, fandt jeg ud
af at smøre indskaberne i olien ligesom var forsvundet. Olien var noget
tyndt pjask og stank af benzin. Nå nu er jeg så i gang med at skille dyret
af. Men det eneste sted som jeg kan se at benzinen skal kunne komme ind i
gearkassen fra motoren, er gennem lejet fra krumtappen og det virker ikke
som om at det er slidt... hvor kan det ellers komme fra... det skal siges
at motoren røg som bare pokker så der kom nok nok også noget olie den
anden vej ind i motoren øvøv
LP

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-04-03 23:14

LP wrote:
> gearkassen fra motoren, er gennem lejet fra krumtappen og det virker ikke
> som om at det er slidt... hvor kan det ellers komme fra... det skal siges

Mener du pakdåsen ? (af nogle kaldet simmering, har Armand en
forklaring på disse to betegnelser)
det plejer at være pakdåser der er utætte..

> at motoren røg som bare pokker så der kom nok nok også noget olie den
> anden vej ind i motoren øvøv

Jah, det er hårdt, at være totakt-pilot.

// Hans, også på totakt.
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Armand

Dato : 07-04-03 00:49

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en

> Mener du pakdåsen ? (af nogle kaldet simmering, har Armand en
> forklaring på disse to betegnelser)

Jup!
Pakdåser er de pak-remedier der tætner en roterende aksel - Altså en generel
betegnelse!
"Simmer-ring" er betegnelsen på en type(!) pakdåse (á den vi kender som
brugt allesteds idag)!

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-04-03 16:37

Armand wrote:
> [...]
> betegnelse!
> "Simmer-ring" er betegnelsen på en type(!) pakdåse (á den vi kender som

Super, dvs. begge betegnelser er korrekte..

// Hans, RD350
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 06-04-03 23:26

In article <b6q7mi$gmv$1@abbeden.bunk.cc>, LP says...
> [...]
> som om at det er slidt... hvor kan det ellers komme fra... det skal siges
> at motoren røg som bare pokker så der kom nok nok også noget olie den

Det lyder som en pakdåse der er gået!
Du suger motorolie ind i krumtaphuset, og puster benzin ud!
Kender ikke motoren; men er du heldig kan den skiftes uden at skilde
det hele ad!?
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 TIL SALG!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Kim Olsen

Dato : 07-04-03 16:37

Ja det må man håbe. På min CZ 180, måtte motoren skilles ad for at skifte
pakdåserne.
Det kostede 6 timer hos mekaniker !!!

God fornøjelse

Kim Olsen

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 07-04-03 19:05

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Ja det må man håbe. På min CZ 180, måtte motoren skilles ad for at skifte
> [...]

uha.. men hvad koster en ny CZ 180 motor.. ? ;) var det ikke lige før at det
var billigere :)

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Kim Olsen

Dato : 07-04-03 20:09

> uha.. men hvad koster en ny CZ 180 motor.. ? ;) var det ikke lige før at
det
> var billigere :)

Jo muligvis, men en CZ180 motor er lige så sjælden at finde som Thor
Petersen på sin folkeregisteradresse

Hilsen

Kim
(Som nu har CZ'eren til salg, da jeg har købt en Geely Boss)