Feriepenge og ansættelsesbevis ?
Fra : Maria

Dato : 06-04-03 21:54

Må jeg aftale med arbejdsgiveren at jeg IKKE skal have feriepenge, hverken
i form af løn under ferie eller 12,5% af lønnen til Feriegiro. Jeg synes
det er noget at andre (feriegiro) skal bestemme over mine penge som jeg
selv har tjent og betalt skat af, så jeg vil hellere have det hele udbetalt
med det samme, ved blot at konvertere feriepengene til løn.

Er det lovligt ?

Er ansættelseskontrakten lovligt med dette indhold ?

Er jeg stillet ringere ved ledighed og dagpengeansøgning ?

Hilsen Maria

Fra : Ham

Dato : 07-04-03 06:17

"Maria" <maria.lone.mikkelsen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
udbetalt
> med det samme, ved blot at konvertere feriepengene til løn.

Nej - se ferieloven

> Er ansættelseskontrakten lovligt med dette indhold ?

Nej

> Er jeg stillet ringere ved ledighed og dagpengeansøgning ?

Ja, muligvis. Der kan blive stillet krav om afholdelse af ferie - og det må
du jo så gøre uden penge.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Gorst-Rasmussen

Dato : 07-04-03 15:02

Enig med Knud, idet dog ferieloven hjemler mulighed for, at feriepenge på
under kr. 500,- efter skat kan udbetales direkte til arbejdstager (max. 2
gange årligt pr. arbejdsgiver).

Mvh

Jesper