Dagpengeret som selvstændig ?
Fra : Hans Nielsen

Dato : 06-04-03 17:34

Hejsa

Har lige nogle spørgsmål som jeg har diskuteret med en ven:

Har en selvstændig med underskud ret til dagpenge ?

Har en selvstændig med lav omsætning på f.eks 50.000 ret til dagpenge ?
Jeg mener nemlig at man ikke har, fordi den lave omsætning vil blive
ligestillet med arbejdstiden, og dermed er arbejdskravet ikke opfyldt.

Min ven er konsulent indenfor noget arkitekt halløj.

Er det så ikke spild af penge at betale til a-kasse hvis han alligevel
ikke kan få dagpenge ?

Hvad er egentligt hjemmelen til at sidestille omsætning med arbejdstimer
?

Nogen der generel ved hvilke a-kasse der behandler selvstændige og
tidligere selvstændige bedst, og har forståelse for at man sagtens kan
arbejde uden at tjene penge ?

Jo jeg ved udmærket at reglerne er ens for alle, men alle regler har en
indbygget gummiparagraf så juristen kan opnå det resultat der passer til
ham.

Ville gerne høre om dårlige og gode oplevelser med navngivne a-kasser i
tilfælde af selvstændiges ledighed ?

På forhånd tak

Fra : alexbo

Dato : 06-04-03 18:10

"Hans Nielsen" <hans.nielsen@email.dk> skrev

> Nogen der generel ved hvilke a-kasse der behandler selvstændige og
> tidligere selvstændige bedst, og har forståelse for at man sagtens kan
> arbejde uden at tjene penge ?

Det har alle A-kasser fuld forståelse for, så kan man jo også være
arbejdsløs uden understøttelse..
Oven i købet sparer man jo transporten, så et lille overskud vil være at
vente.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mari