Starte program med parametre
Fra : Lasse Eskildsen

Dato : 06-04-03 16:08

Hej gruppe!

Er det muligt i vb at starte sit program med parametre?
F.eks. project1.exe enellerandenfil.txt, og så derefter i programmet finde
ud af hvilket filnavn det drejer sig om?
Jeg har leget lidt med sub main, men kan ikke rigtigt få den til at
acceptere det....

--
Lasse

Fra : Steffen Hansen

Dato : 06-04-03 16:13

Ja du gør lissom du ville have gjort med en almindelig funktion bare i sub
main. Jeg mener det er et array du skal bruge.....

/Steffen

Fra : Johnny Fladstrand

Dato : 06-04-03 16:49

Hejsa Lasse
Hvis du f.eks. skriver:
msgbox command, så får du at vide hvilke parametre dit program er kaldt med.
Du kan test parametre ved at
- åbne projekt-exploren (CTRL-R)
- højreklikke på projektet og vælge properties.
- Vælge faneblad MAKE og her kan du så skrive et parameter ind i linien
"Command Line Arguments.

Med venlig hilsen
Johnny Fladstrand

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 06-04-03 18:03

"Lasse Eskildsen" <Leskil@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe!
>
> Er det muligt i vb at starte sit program med parametre?
> F.eks. project1.exe enellerandenfil.txt, og så derefter i programmet finde
> ud af hvilket filnavn det drejer sig om?

Dine commandolinie parametre ligger i den indbyggede variabel COMMAND.

Hvis du starter din app med "project1.exe /p1 p2" så er COMMAND = "/p1 p2"

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Lasse Eskildsen

Dato : 06-04-03 18:07

Mange tak for den hurtige hjælp, det fungere perfekt!

--
Lasse