Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Flash til G3 og evt. Pentax, samt evt. uds~
Fra : Jonas Levring

Dato : 06-04-03 15:51

Hejsa

Jeg står overfor (forhåbentligt) at få penge til et G3, og så var det at jeg
lige havde et par spørgsmål til folk der allerede har et sådant kamera

1) Hvad anbefales af flash til et sådant kamera ? - Hvis det er muligt må
det også gerne kunne bruges til mit alm Pentax MZ-30 SLR kamera.
2) Batterier til kameraet ? - er et uoriginalt fra batterier.dk lige så godt
som et originalt ?
3) Memory-card ? - hvad skal man købe ? - er nogle mærker at foretrække frem
for andre ?
4) hvad med taske hvis man gerne skulle have overstående med ? - hvad
anbefales ?

evt. 5) der er flere der snakker om at sætte en linse på G3, er det i så
fald en der erstatter den eksisterende, eller er det bare en tilføjelse ? -
er det evt. muligt med en zoom-linse, eller er det kun med faste brændvidder
?

mvh.
Jonas Levring

Fra : Kent

Dato : 06-04-03 18:27

"Jonas Levring" <jonas@slet_dette_levring.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg står overfor (forhåbentligt) at få penge til et G3, og så var det at
jeg
> lige havde et par spørgsmål til folk der allerede har et sådant kamera

Selvfølgelig. Jeg har et G3, og jeg er MEGET glad for det

> 1) Hvad anbefales af flash til et sådant kamera ? - Hvis det er muligt må
> det også gerne kunne bruges til mit alm Pentax MZ-30 SLR kamera.

Speedlite 420EX er et meget godt køb. Om det kan bruges til dit Pentax
aner jeg dog ikke. Det kan være, andre ved det her i gruppen.

Vil du købe flashen, kan jeg varmt anbefale www.photoshop.dk . Der har
jeg købt mit kamera og forskelligt udstyr. De giver en fortrinlig service
både før og efter købet. Jeg kunne på ingen måde forlange det bedre!!

Du kan dog spare en del penge ved at købe det i udlandet. Det billigste
sted, jeg kender: www.fotoversandwutz.de/ . Når hjemmesiden
dukker op, vil du kunne se et søgebillede midt på skærmen. Her taster
du 420EX, og så får du flashen frem. Jeg har ikke selv sådan en flash,
endnu, men jeg køber nok snart et.

> 2) Batterier til kameraet ? - er et uoriginalt fra batterier.dk lige så
godt
> som et originalt ?

Det skulle det være ja. På et tidspunkt spurgte jeg om nøjagtigt det
samme her i gruppen, og mange bruger altså uoriginale batterier og
er meget tilfredse med dem. Indtil videre har jeg kun det batteri, der
fulgte med kameraet.

Jeg skrev for et stykke tid siden til Canon Danmark for at høre, om
brugen af uoriginale batterier kunne have nogen form for indflydelse
på garantien. Det blev til nedenstående brevveksling. Det nyeste brev
er for neden. Når du har læst det hele, fatter du sikkert sammenhængen:

----------------------------------------BREVVEKSLING START
Hej Kent,
Hermed svaret fra vores Service chef - se venligst korrespondance forneden.

Med venlig hilsen / Best regards
Canon Danmark A/S
John Hudson
Product Manager, Consumer Imaging
Direct +45 44 88 23 70
Mobile +45 20 40 73 70
Fra : Jonas Levring

Dato : 07-04-03 08:34

KLIP KLIP KLIP

> [...]
> Ridata 256 Mb kort. Det er jeg meget tilfreds med, men der er også
> mange andre gode mærker. Dem kan du fx. også finde vha.
KLIP KLIP KLIP

Det lyder fornemt :) - og rigtigt god forklaring du kom med undervejs.. tak
tak :) - men jeg vil lige høre ad, hvordan det ser ud mht. slitage på
CF-kort, og brugen af en card-reader ? - jeg har nemlig kig på sådan en
fætter, da jeg er led og ked af at have kabler liggende på mit bord :) - Er
det noget der slider på kortet ? - og hvad med de connectors i kameraet ? -
bliver de slidt ?

/Jonas Levring

Fra : J@N

Dato : 07-04-03 09:31

> [...]
Er
> det noget der slider på kortet ? - og hvad med de connectors i kameraet

Enten skal du slide på dit CF-card eller dit kamera når det skal tilsluttes
PC'en.
Jeg bruger kort-læser når det er store mængder billeder der skal hentes, ved
få billeder tilslutter jeg kameraet.

mvh.
Jan

Fra : Kent

Dato : 07-04-03 08:57

> [...]
> KLIP KLIP KLIP
>
> Det lyder fornemt :) - og rigtigt god forklaring du kom med undervejs..

Det var så lidt. Jeg havde de samme spørgsmål og bekymringer, inden jeg
selv købte kameraet her tidligt i marts. Så er det kun spændende at give
sine erfaringer videre.

> [...]
Er
> det noget der slider på kortet ? - og hvad med de connectors i kameraet

Jeg forstår godt, du gerne vil have dig en kortlæser, og jeg har selv én til
USB 2.0. Se den her: http://www.sandisk.com/consumer/sixinone.asp
Jeg har været meget tilfreds med den. Dog forstår jeg godt dine bekymringer
mhst. slidtagen, og der VIL selvfølgelig være mere slidtage, end hvis man
bare tilsluttede kameraet til computeren vha. et USB-kabel. Det er dog ikke
noget, jeg vil være bange for. Du skal bare altid være forsigtig, når du
tager
kortet ud og sætter det i.

Se en diskussion om emnet, som jeg selv startede i forummet "Canon Talk"
på dpreview.com. I tråden vil du også kunne læse om en uheldig ting, jeg
kom ud for med kameraet. Jeg var bange for, at jeg havde skadet det,
men det havde jeg heldigvis ikke (puha!!)
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1010&message=4606038

Her er en lille tråd, som måske kunne være interessant for dig, når
du engang skal til at printe billeder ud:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1010&message=4674289

Lav selv en søgning om emnerne på www.dpreview.com . Det er en
ren guldgrubbe af viden!!!!!

Vh