Andet multimedie
bentjuul 3670
Nogen der kender et program?
Fra : Monty

Dato : 06-04-03 12:37

Jeg mangler et program hvori jeg kan indlæse en gif og så arbejde videre med
den der men de programmer jeg har prøvet, har alle deres eget format og kan
ikke indlæse en gif.

Dennis

Fra : Madsen

Dato : 06-04-03 15:32

On Sun, 6 Apr 2003 13:37:20 +0200, "Monty" <monty@mail.tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg mangler et program hvori jeg kan indlæse en gif og så arbejde videre med
>den der men de programmer jeg har prøvet, har alle deres eget format og kan
>ikke indlæse en gif.

Stort set alle grafikprogrammer kan arbejde med GIF
filer som er et standard format, så du må gøre noget
forkert. Selv det lille tegneprogram som er indbygget
i Windows kan.

Hvis det er en animeret GIF fil skal du dog bruge
specielle programmer såsom Microsoft GIF animator
eller Paint Shop Animation Studio
De andre programmer kan godt åbne en animeret
GIF, men animationen forsvinder når du gemmer den.

mvh M

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 07-04-03 16:04

"Madsen" <nospam@invalid.mail.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> De andre programmer kan godt åbne en
> animeret GIF, men animationen forsvinder
> når du gemmer den.

Corel Photopaint kan nu godt både åbne og gemme en animeret gif-fil
skulle jeg hilse og sige.

--
M.v.h.
Olav

Fra : Madsen

Dato : 07-04-03 22:04

On Mon, 7 Apr 2003 17:03:41 +0200, "Olav M.J. Christiansen"
<omjc@intete-kontor.dk> wrote:

>Corel Photopaint kan nu godt både åbne og gemme en animeret gif-fil
>skulle jeg hilse og sige.

Nu nævnte jeg ikke Photopaint for det program kender jeg ikke.
Jeg kom kun med et par eksempler og sagde intet om at der
ikke var andre programmer som kunne arbejde med animerede
GIF filer.

mvh Madsen