MC og afgifter
Fra : Bjørn S

Dato : 05-04-03 23:10

Faldt lige over denne side, uden at have læst den til endes, men vedrørende
afgifter på mc'er har det da som her ses været oppe og vænde i folketinget i
2000
: http://makeashorterlink.com/?V65A21A14

/Bjørn

Fra : kenn@primera.dk

Dato : 06-04-03 01:06

"Bjørn S" skrev i meddelelsen
> [...]
vedrørende
> afgifter på mc'er har det da som her ses været oppe og vænde i folketinget

Ja, og det har da også været omtalt herinde. Se f.eks. her.
http://makeashorterlink.com/?O18D32A14

Kenn H. Jensen
www.diversion.dk

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 06-04-03 08:38

"kenn@primera.dk" <kenn@nospam.dk> wrote:

>Ja, og det har da også været omtalt herinde. Se f.eks. her.
>http://makeashorterlink.com/?O18D32A14

Nu er jeg personligt ved at være lidt træt af de her MakeShortLink og
lignende tjenester. Selfølgelig ser det 'smart ud', men det giver da
også nogen ulemper. Så nu vil jeg lige høre, hvad i andre mener.

Fordele:
* Links fylder ikke meget i teksten
* Selv 'fejlkonstruerede' news-programmer som Outlook Express, der
ellers ville putte linjeskift i linket, kan finde ud af dem.

Ulemper:
* Hvis MakeShortLink lukker eller rydder op i databasen, får man en
helt masse ubrugelige links i sit news-arkiv op på fx. google groups.
* Man kan ikke se, hvor linket peger hen
Det øverste link herover henviser til
http://www.folketinget.dk/Samling/19991/beslutningsforslag_som_fremsat/B107.htm.
Udfra linket kan jeg hurtigt se, at det drejer sig om et
beslutningsforslag fremsat i folketinget for et par år siden - altså
en gammel sag. Jeg kan sågar huske udfra forslagsnummeret, at det var
et forslag, fremsat af DF, som blev diskuteret meget herinde -
formentlig i den tråd hos google groups, som det andet 'forkortede'
link henviser til.
MEN al den information bliver gemt, når der bruges MakeShortLink

Så var det ikke en idé, at bruge de rigtige links - eventuelt
suppleret med et 'forkortet'? Og så forøvrigt anvende et news-program,
der kan finde ud af at håndtere lange links?

--
Kåre

Fra : Bjørn S

Dato : 06-04-03 09:47

"Kåre Nejmann" skrev

> Så var det ikke en idé, at bruge de rigtige links - eventuelt
> suppleret med et 'forkortet'? Og så forøvrigt anvende et news-program,
> der kan finde ud af at håndtere lange links?

Point taken, er ked af at du og andre kom til at spilde tid på at klikke på
et "hemmelig" link uden videre interæsse, jeg giver sukker til en kop kaffe

Det var en "for hurtig posting, hej, se her hvad jeg fandt"", blev bare så
overrasket over at afgifter på MC i det hele taget havde været oppe og vende
i Folketinget, andet end når det gælder at øge dem, siden det for nylig blev
diskutert igen her i gruppen, og også fulgt op af breve til folketinget, men
det var da også en tynd omgang med afgiftsreduktioner som var foreslået i
forslaget B107 - fradrag for katalysator og ABS tilsvarende merudgiften ved
montering af disse.
Men som jeg også skrev i den orginale posting, det var en sag fra år 2000.

Ideen med at give et short-link en beskrivelse støtter jeg, for så vidt også
at poste begge links, men moralprekenen med at skifte til et bedre
news-program står jeg af, da nok mere end 90 % af newsbrugere nok benytter
OE, og ikke har overskud/interæsse/lyst til at installere / sætte sig ind i
noget andet program.
Derfor også et shortlink til de lange links (som i dette tilfælde kunne ha
været undgået, da linket ikke var så langt igen), da erfaringer viser at
heller ikke alle kan finde ud af at bruge copy/paste når det er linieskift i
det. (Personlig gidder jeg ikke altid bøvlet med det).

Er det ikke noget med at sætte et < foran , og et > efter de lange links gør
at OE uanset vesion og fix forstår det som et sammenhængende links ?

/Bjørn - med quotefix som virker ad hækkenfeldt til

Fra : kenn@primera.dk

Dato : 06-04-03 12:39

"Kåre Nejmann" <post@kan.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er jeg personligt ved at være lidt træt af de her MakeShortLink og
> lignende tjenester. Selfølgelig ser det 'smart ud', men det giver da
> også nogen ulemper. Så nu vil jeg lige høre, hvad i andre mener.

Jamen ok. Her er så den alm. version.

http://groups.google.com/groups?as_q=b%20107&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ugroup=dk.fritid.motorcykel&lr=&hl=da

Personligt har jeg intet imod disse tjenester. Men jeg kan da godt se
problematikken i det, såfremt at de laver en oprydning og linket ikke
længere er anvendeligt.

Kenn H. Jensen
www.diversion.dk

Fra : kenn@primera.dk

Dato : 06-04-03 12:43

"kenn@primera.dk" skrev i meddelelsen

http://groups.google.com/groups?as_q=b%20107&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ugroup=dk.fritid.motorcykel&lr=&hl=da

Dette link blev for iøvrigt postet med OE, som i den nye version har lidt
nemmere ved at tackle disse problemer.

Kenn H. Jensen
www.diversion.dk

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 06-04-03 19:53

kenn@primera.dk
skrev i news:3e9012d8$0$156$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> [...]
=dk.fritid.motorcykel&lr=&hl=da

> Dette link blev for iøvrigt postet med OE, som i den nye version har

Og med fixét glider det glat igennem
http://jump.to/oe-quotefix

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-04-03 12:27

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> writes:

> Det var en "for hurtig posting, hej, se her hvad jeg fandt"",
> [ ... ]

Det synes jeg nu ikke at det var. Afgifter har jo været debatteret
ivrigt her i gruppen.

> [...]
> OE, og ikke har overskud/interæsse/lyst til at installere / sætte sig ind i

Outlook Express er desværre så defekt et newsreaderprogram at det
langt hen ad vejen er en pestilens, ikke kun for os der bruger andre
programmer, men også for dets egne brugere. Jeg fatter simpelthen ikke
at folk ikke bliver trætte af det.

Samtlige af de mennesker jeg har fået overtalt til at prøve noget
andet (Gravity/Agent/Xnews/slrn/Gnus/whatever) er blevet hængende ved
alternativerne, da de er langt bedre, sparer brugerne for en masse
tid, og samtidig ofte også er gratis.

Jeg kan kun give Kåre ret i at de der MakeAShorterLink-ting er
møgirriterende og spild af folks tid, også for dem der skal lave
dem. Personligt benytter jeg mig da heller aldrig af det.

> Er det ikke noget med at sætte et < foran , og et > efter de lange links gør
> at OE uanset vesion og fix forstår det som et sammenhængende links ?

Det har jeg desværre ikke set hjælpe på links postet med Outbreak
Distress.

Jeg sætter follow-up til news:dk.admin.netikette da vi er totalt
off-topic her i news:dk.fritid.motorcykel, og den slags
netikette-spørgsmål bedst debatteres netikette-gruppen.

--
Jacob - www.bunk.cc
This is now. Later is later.

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 06-04-03 02:39

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> wrote in message
> [...]
vedrørende
> afgifter på mc'er har det da som her ses været oppe og vænde i folketinget

I forslaget nævnes det som miljø og energipolitisk fordel at mc'er kun har
to dæk. Det er problematisk med recycling af dæk. Skal vi (mc-folket) ikke
holde kæft om sandheden ?
mvh Erland

Fra : Jakob

Dato : 06-04-03 17:36

Erland R. Nielsen wrote:
> I forslaget nævnes det som miljø og energipolitisk fordel at mc'er kun har
> to dæk. Det er problematisk med recycling af dæk. Skal vi (mc-folket) ikke
> holde kæft om sandheden ?

hehe - jo det er nok en god ide. Ting som benzin og olie forbrug samt
nytte værdien pr. kørt km. bør vi nok heller ikke råbe op om.

--
Jakob