drosle en GSX-R 250
Fra : Rasmus B. Nielsen

Dato : 05-04-03 17:19

Hej

Nu vil jeg godt vide det, skal min GSX-R 250 til en autoriseret mekaniker,
når den skal droslet ?

Hvis den skal:

Kan man så selv monter drosle-kit'et, og så kun få mekanikeren til at dysses
den ind ?

I så fald, hvad koster det at få en mekaniker til at dysse den ind ?

Hvis man ikke selv kan monter drosle-kit'et:

Hvad kommer det så til at koste ?

(har snakket med forskellige mekaniker her i Ålborg, og de vil havde 5000kr.
for det. Det synds jeg er lidt meget)

mvh. Rasmus B. Nielsen

GSX-R 250

Fra : Andrew

Dato : 05-04-03 22:50

Hej

Hvorfor dropper du ikke bare at drosle den...
Jeg tror ikke der sker så meget hvis du blir' stoppet...
'
Mvh Anders

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-04-03 23:19

Andrew wrote:
> Hvorfor dropper du ikke bare at drosle den...
> Jeg tror ikke der sker så meget hvis du blir' stoppet...

Hvis du derimod kører en ned, og vedkommende bliver
invalideret/slået ihjel... så sidder du i gæld resten af livet.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jens Arnfast

Dato : 06-04-03 01:49

Andrew wrote:
> Hvorfor dropper du ikke bare at drosle den...
> Jeg tror ikke der sker så meget hvis du blir' stoppet...

Udover du fører et køretøj du ikke har kort til - betal ved kasse A tak.
Og som nævnt, involveret i en ulykke dækker din ansvarsforsikring ikke..

Så hvad mon er billigst? At få droslet cyklen? Eller stå i gæld de næste
3-4 liv?

Svaret bør være åbenlyst :)

--
-jens
XJ600

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 06-04-03 11:10

Andrew wrote:
> Hej
>
> Hvorfor dropper du ikke bare at drosle den...
> Jeg tror ikke der sker så meget hvis du blir' stoppet...
> '
> Mvh Anders
_____________________________

Plat kommentar Anders...
Det gør der sikkert ikke, men som andre antyder her i tråden, er det sq ikke
for de kære høkeres skyld, skiverne er monteret! :o/
Jeg har selv valgt at omgå loven, ved ikke at have mine skiver monteret, men
man skal fra starten af gøre sig 100% klart, hvad der sker med ens pengepung
resten af livet, når man plukker gamle Gerda med en livsforsikring på 1
mill. Dvs. at når du kører på en for stor motorcykel, er det faktisk det
samme som at føre et køretøj du ikke har kort til, og det slår sq tilbage i
sidste ende, hvis det engang skulle gå galt - og det skal man regne med at
det sikkert gør en dag! :o/
Derfor... Hvis ikke man grundigt overvejer hvilket ansvar man pludselig står
med, når ikke maskinen er droslet, så lad helt vær med at "glemme" skiverne!

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-04-03 00:31

Psycho Cowboy wrote:

> [...]
> det slår sq tilbage i sidste ende, hvis det engang skulle gå galt - og det
> skal man regne med at det sikkert gør en dag! :o/

Hvorfor bliver alle ved med at påstå det, når ingen _ved_ det?
Anyway, her er hvad der står under regres-afsnittet i min
ansvarsforsikringspolice fra GF.
12 Regres for ansvarssskader
12.1
Selskabet har regres mod føreren af den forsikrede motorcykel, hvis denne
har forvoldt skaden med forsæt, jf. færdselslovens bestemmelser herom.
12.2
Er skaden forvoldt ved uagtsomhed, har selskabet kun regres, hvis
uagtsomhedne kan betegnes som grov hensynsløshed, jf. Færdselslovens
bestemmeser herom.
12.3
Selskabet har regres for skader som er indtruffet, medens motorcyklen har
været udlejet.
12.4
Selskabet har regres mod den, der er ansvarlig for skaden, hvis selskabet
har måttet betale en skade, der ikke er dækket af forsikringen.

Det nærmeste man kommer regres ved at køre med et for lille kørekort er
'grov hensynsløshed', men den er IMO ret langt ude. Mht. 12.4, så omhandler
det kun skader på ikke forsikrede ting såsom skade på førerens person,
trailere etc.
--
mvh Jes Vestervang - tidligere forbryder på dette område...
FZS600 og MTX125R

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 06-04-03 07:20

"Rasmus B. Nielsen" <rbni0233@(anti-spam)but.auc.dk> skrev

> (har snakket med forskellige mekaniker her i Ålborg, og de vil havde
5000kr.
> for det. Det synds jeg er lidt meget)

5000 kr.- virker lidt som røveri.
Drosselskiverne koster ca. 1500-1700 kr.- (så vidt jeg husker)
3-4 timer til montage og rulning ca. 1500
så i mine øjne ville ca. 3000 kr.- være den rigtige pris.

Men der er måske mere med i de 5000 kr.- du har fået tilbudt, service f.eks.
?

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-04-03 08:07

D@n Dethlefsen wrote:
> Men der er måske mere med i de 5000 kr.- du har fået tilbudt, service f.eks.
> ?

Svjh skal man have en drossel-erklæring(eller hvad det nu hedder)
med til syn, det er vel en værkstedet skal skrive?

Det passer sikkert "meget godt" med de sidste 2000kr ..

// Hans, der har på fornemmelsen at værkstederne presser prisen .. ?
(måske var det en opgave for min kusine i konkurrance-styrelsen?
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 06-04-03 09:08

> Svjh skal man have en drossel-erklæring(eller hvad det nu hedder)
> med til syn, det er vel en værkstedet skal skrive?
>
> Det passer sikkert "meget godt" med de sidste 2000kr ..

Drossel-erklæringen følger med drossel-skiveren og skal udfyldes af
værstedet (= max. 10 min)
Om der skal følge en rullefelts måling der dukomentere HK på baghjulet er
jeg ikke klar over. anyone !!!

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 06-04-03 11:02

D@n Dethlefsen wrote:

> Om der skal følge en rullefelts måling der dukomentere HK på
> baghjulet er jeg ikke klar over. anyone !!!
____________________________________

Det står der ikke noget om i lovgivningen, men mange betjente kan vist godt
lide at få dokumentation på, at de er monteret. Man kan jo i følge loven
selv montere skiverne og få cyklen synet med det.

Fra : Rasmus B. Nielsen

Dato : 06-04-03 12:16

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> lide at få dokumentation på, at de er monteret. Man kan jo i følge loven
> selv montere skiverne og få cyklen synet med det.

Hvis jeg selv gør det, er det så ikke bedste hvis jeg køre forbi et værksted
og får den dysset ind ?
(hvad koster det normalt at få den dysset ind ?)

mvh. Rasmus B. Nielsen
GSXR 250

Fra : Armand

Dato : 06-04-03 14:54

Psycho Cowboy <chrijac@hotmail.com> skrev i en

> .............mange betjente kan vist godt
> lide at få dokumentation på, at de er monteret. Man kan jo i følge loven
> selv montere skiverne og få cyklen synet med det.

Hvad skulle en betjent få ud af dét?
For at regnes for droslet skal modellen synes som droslet (og hér er
kvittering for køb(!) af drosling oftest nok!), hvorefter at den figurerer i
centralregisteret som en 34 hk's, og en hvilken som helst betjent har
alligevel fået dette bekræftiget fra centralregisteret førend at en given
motorcyklist har fået fumlet en kvittering frem :-|

Og selv med en behørig kvittering for isættelse, er der jo heller ingen
garanti for at ejer ikke har afmonteret droslingen, så et sådant krav vil
være omsonst!!

--
Armand.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 06-04-03 16:38

Armand wrote:

> [...]
>
> Og selv med en behørig kvittering for isættelse, er der jo heller
> ingen garanti for at ejer ikke har afmonteret droslingen, så et
________________________________

Vi er helt enige, men et par af mine kammerater har oplevet 2 uafhængige
gange at blive spurgt om en rullefeltsmåling, for at bevise, at cyklerne
ikke ydede over de max. tilladte 34 hk. Spørg mig ikke hvorfor, men det er
sq sandt nok. Jeg mener også at have hørt på nyhedsgruppen engang, om en gut
der ville til køreprøve på sin egen droslede GS500E, hvor den sagkyndige
ikke fandt droslingspapirene som nok bevismateriale. (Den var synet som
lille!!) :o/

Jeg tror nu, der er mange af lovens håndhævere, som ikke er helt klar over,
hvordan og hvorledes reglerne fungerer!? :o/

Fra : Allan Bojesen

Dato : 06-04-03 16:46

Psycho Cowboy wrote:
> Jeg tror nu, der er mange af lovens håndhævere, som ikke er helt klar
> over, hvordan og hvorledes reglerne fungerer!? :o/

Det er nok de de lige akkurat gør ? De ved hvor ufattelig nemt det er
efterfølgende selv at fjerne restriktionen (skiverne).

Allan Bojesen
CBR1000F - begrænset til 135 hk

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 06-04-03 16:51

Allan Bojesen wrote:

> Det er nok de de lige akkurat gør ? De ved hvor ufattelig nemt det er
> efterfølgende selv at fjerne restriktionen (skiverne).
>
> Allan Bojesen
> CBR1000F - begrænset til 135 hk
___________________________________

Ja, men som Armand jo også skriver, er der da overhovedet heller ingen
garranti med en rullefeltstest. Skiverne kan da lige så godt være revet ud
med rulletesten i hånden, som med droslingspapirene! :o/

Fra : Allan Bojesen

Dato : 06-04-03 17:00

Psycho Cowboy wrote:
> Ja, men som Armand jo også skriver, er der da overhovedet heller ingen
> garranti med en rullefeltstest. Skiverne kan da lige så godt være
> revet ud med rulletesten i hånden, som med droslingspapirene! :o/

Ja - Sorry, havde ikke fået læst tråden helt

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 06-04-03 23:56

> [...]
sagkyndige
> ikke fandt droslingspapirene som nok bevismateriale. (Den var synet som

Jge har hos specifikt forespurgt på muligheden for egendrosling (indreg af
tysk 27-hk's model) hos færdselsstyrelsen (bilinspektionen gav op!), og dér
fåret svar om at en rulning ikke regnes for dokumenternede i den sag,
hvorfor den heller ikke burde i forbindelse med en reglær drosling :-|

> Jeg tror nu, der er mange af lovens håndhævere, som ikke er helt klar
> over, hvordan og hvorledes reglerne fungerer!? :o/

Head on the nail!

--
Armand.

Fra : Rasmus B. Nielsen

Dato : 06-04-03 12:14

"D@n Dethlefsen" <sotaFJERN@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> så i mine øjne ville ca. 3000 kr.- være den rigtige pris.
>
> Men der er måske mere med i de 5000 kr.- du har fået tilbudt, service

nix, det var drosselskiverne og montage, jeg skulle selv betale for syn.

mvh. Rasmus B. Nielsen

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 06-04-03 19:24

> f.eks.
>
> nix, det var drosselskiverne og montage, jeg skulle selv betale for syn.

Hvis jeg var dig ville købe drosselskiverne og selv montere dem
Husk at chekke at du får de korrekte papier med før du langer pengene over
disken.

Efterfølgende få et værsted til at justere din karubaratorer, synkronisering
og CO måling samt en evt tilpasning af hoveddyser.

Kør til syn og være glad.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk