Topfart
Fra : Kim Larsen

Dato : 05-04-03 13:21

Hej i gruppen

Jeg har en Aprilia Rally med et kit 3 og en molossi udstødning, det er et
ret ok optræk i dyret, men topfarten er ikke den store, ca.. 75 km/t, men
til gengæld så holdes farten stort set hele tiden, både op ad bakker og i
modvind, men også når det er stille i vejret og lige vej. Hvad kan jeg gøre
for at få en ca. 10 km/t mere, men stadig beholde optrækket og "sejtrækket"
?
Når jeg skriver at jeg har et kit3 (polini) og en molossi udstødning, så er
det kun det der er på, og ikke andet, selvfølgelig er begrænsningerne væk

Kim Larsen

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 05-04-03 17:59

Kim Larsen wrote:
> [...]
> ad bakker og i modvind, men også når det er stille i vejret og lige
> vej. Hvad kan jeg gøre for at få en ca. 10 km/t mere, men stadig

Mon ikke den rammer begrænseren i dni CDI-tænding? Det lyder ellers
underligt at den kan holde fart op ad bakker, i modvind osv...

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-04-03 22:36

"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke den rammer begrænseren i dni CDI-tænding? Det lyder ellers
> underligt at den kan holde fart op ad bakker, i modvind osv...

Vil det sige at jeg kan skifte denne cdi-tænding, og så skulle der ske noget
?
I dag hvor der har været en ret kraftig vind (nej, ikke sådan en der kommer
bag fra), der lå jeg næsten lige så meget ned som jeg gør i sving når jeg
havde sidevind, når jeg kom til modvind, så gik den kun 5 km/t ned i
hastighed, det er da godt gået, og den evne vil jeg nødig af med, men lidt
mere fart under andre omstændigheder, det ville jeg ikke blive ked af.

Kim Larsen

Fra : Elbarto

Dato : 12-04-03 22:58

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hastighed, det er da godt gået, og den evne vil jeg nødig af med, men lidt
> mere fart under andre omstændigheder, det ville jeg ikke blive ked af.

Min gør samme nummer og der er kun en løsning Gearing!
Det er ganske simplet fordi din scooter har nok kræfter ti at trække std
gearingen ud og stadig have HK

Erik Elbarto

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-04-03 08:31

> Min gør samme nummer og der er kun en løsning Gearing!
> Det er ganske simplet fordi din scooter har nok kræfter ti at trække std
> gearingen ud og stadig have HK
>
> Erik Elbarto

Jamen en gearing vil jo også forringe det optræk jeg har nu.
Jeg har dog gået og tænkt over det, og jeg tror jeg lader den være hvor den
er, for så kan jeg ikke komme over den hastighed der gør, hvis jeg bliver
snuppet, at jeg mister kørekortet

Kim Larsen

Fra : chaoz

Dato : 07-04-03 09:22

Hvad for nogle begrænsninger har du taget... der sidder jo 2 skiver,,,
hvis du kun fjerner den ene vil den gøre dette somn du beskriver... ps
har selv en rally der kører 63 km/t .... der er kun taget skiverne,
blendrøret sidder stadig derpå... så 75 kommer min da osse til at køre,
da burde din bare rykke noget mere med tun på!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-04-03 15:02

"chaoz" <chaoz.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blendrøret sidder stadig derpå... så 75 kommer min da osse til at køre,
> da burde din bare rykke noget mere med tun på!!

Okay, jeg har nu ikke selv fjernet nogle skiver, det har min daværende
forhandler, men jeg mener nu at han kun fjernede 1 ring, men jeg kan huske
forkert, det må jeg så have undersøgt. Hvor sidder de to skiver der skal
fjernes ?

Kim Larsen

Fra : chaoz

Dato : 09-04-03 10:51

"Kim Larsen" skrev d. 07-04-03 15:02 dette indlæg :

> [...]
huske
> forkert, det må jeg så have undersøgt. Hvor sidder de to skiver der

Der sidder 2 skiver den ene sidder i Variomatoren, (Det er højst
sansynligt den din forhandler har fjernet), og så sidder der en i
slyngkoblingen..(Den er der ikke ret mange der ved noget om..). ps. du
SKAL have åbnet koblingshuset for at få skiven ud!

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-04-03 21:15

> [...]
> slyngkoblingen..(Den er der ikke ret mange der ved noget om..). ps. du
> SKAL have åbnet koblingshuset for at få skiven ud!

Jeg har nu undersøgt sagerne lidt, og det viser sig at det er på en Rally
30'er der er to begrænsninger, men min er en 45'er, så der har kun været den
ene

Kim Larsen