Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photoshop actions
Fra : Christian Catu

Dato : 05-04-03 17:02

Hejsa
Jeg har en serie billeder, der er taget med mit digitalkamera, som jeg gerne
vil have ændret på.
De er nu i opløsningen 2048x1536, og det ville jeg jo gerne have gjort
mindre.
Jeg har hørt noget om at der skulle være noget der hedder Actions til
Photoshop 7.01, men jeg kan ikke finde ud af at bruge det.
Er der en der kan vejlede mig lidt.
Det jeg gerne vil have gjort ved samtlige billeder er:
1. at sætte det der autolevels på dem alle
2. at ændre størrelsen til ca. 400x300

Kan man det. Der er tale om ca. 200 billeder, så det ville jo tage mig lang
tid at gøre det et for et.

Mvh

Christian

Fra : Kenneth

Dato : 05-04-03 17:19

> Kan man det. Der er tale om ca. 200 billeder, så det ville jo tage mig
lang
> tid at gøre det et for et.

Hej Christian.

Jeg gjorde følgende:

1. Åbn et billede
2. Create new set (action)
3. Create new action.
4. Så skulle den gerne "recorde"
5. Vælg autoleves.
6. Image size. Skriv hvad du ønsker
7. Gem filen.
8. Tryk stop, så den ikke "recorder" mere.

9. Vælg file/automate/batch
10. Vælg den action.
11. Vælg source folder
12. Vælg destination folder
13. Sæt flueben på "surpress color profile warnings"
14. Tryk OK.

Måske har jeg glemt noget, men det var lidt at komme igang på.

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Christian Catu

Dato : 06-04-03 10:09

"Kenneth" <kenneth@REMOVEziax.dk> wrote in message
> Hej Christian.
>
> Jeg gjorde følgende:

Tak for det Kenneth. Super forklaring!

/Christian

Fra : max

Dato : 05-04-03 17:20

> [...]
> 2. at ændre størrelsen til ca. 400x300
>
> Kan man det. Der er tale om ca. 200 billeder, så det ville jo tage mig

Hej Christian,
det er meget meget let og der er en meget god vedledning
i hejælpefilerne, med billeder og det hele.. Det klarer du på
et øjeblik... max

Fra : itgrafen

Dato : 05-04-03 18:46

Hej Christian

en lille rettelse til denne her forklaring der ellers er fortrinlig.

[...]

i stedet for vælg autolevels, mener han sikkert vælg image > imagesize.
hvilket ikke bevirker at du ændrer på billedets faver og niveauer.

vh
dorthe
ps: actions eller som det hedder på dansk findes under windows menuen.

vh
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Kenneth

Dato : 05-04-03 19:13

> i stedet for vælg autolevels, mener han sikkert vælg image > imagesize.
> hvilket ikke bevirker at du ændrer på billedets faver og niveauer.

Nej, jeg mener Autolevels og derefter Image Size. Det skrev han, han ville

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Digit

Dato : 05-04-03 19:14

"itgrafen" ræsonnerede, og skrev d. 05 apr 2003:

> [...]
>
> i stedet for vælg autolevels, mener han sikkert vælg image > imagesize.
> hvilket ikke bevirker at du ændrer på billedets faver og niveauer.

Christian Catu ønsker netop at downsample *og* remappe billedernes niveauer
med autolevels , så hvorfor dette besynderlige svar?

--
/Digit

[CITAT Morten Lind|http://www.belzebub.biz
[Vira portscan på Mac|
["I begyndelsen var jeg nervøs, men det er der
[ ingen grund til. De kigger bare ind, tjekker
[ scripts og porte, opdager det ikke er en
[ Windowsserver og forsvinder igen."