Gode øl til kommende påskefrokost ?
Fra : Stig Mogensen

Dato : 05-04-03 14:01

Om en uges tid får vi et vennepar på besøg, der ligesom os værdsætter godt
øl. Arrangementet er en påskefrokost.

Hvilke påskebryg kan anbefales, og kan skaffes i Kbh's området?

Jeg er specielt interesseret i de mindre uafhængige bryggerier - læs: ingen
Tuborg/Carlsberg.

/Stig
--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce2 MX-200 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-04-03 14:49

"Stig Mogensen" <norman_bates@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilke påskebryg kan anbefales, og kan skaffes i Kbh's området?
>
> Jeg er specielt interesseret i de mindre uafhængige bryggerier - læs:

Prøv evt. Ørbæk eller Refsvindinge bryggerie. Nej, jeg kender ikke
numrene.

Mvh
Ole

Fra : Stig Mogensen

Dato : 07-04-03 18:46

> Prøv evt. Ørbæk eller Refsvindinge bryggerie. Nej, jeg kender ikke
> numrene.

De bliver nu begge repræsenteret på bordet på lørdag, i form af deres
Påskebryg. Tak for tippet!

/Stig

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 05-04-03 15:40

Må det være udenlandske øl?

Bjarke

Fra : Stig Mogensen

Dato : 06-04-03 01:03

> Må det være udenlandske øl?

Ja, det må det godt, men de danske bryggerier er primære.

/Stig

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 06-04-03 19:50

Til klassisk dansk påskefrokost vil jeg klart gå efter tjekkisk lyse lagerøl
såsom pilsnere (Pilsner Urquell, Staropramen), nordtyske pils (Jever, Becks)
eller en go' dansk lagerøl såsom Ørbæk Classic. Fælles for dem alle er at de
går godt til rugbrød, sild, æg, kødpålæg, røget fisk osv. Du kan også
sagtens drikke fortolkninger over Märzen- og Wienerølstemaet. Desværre er
det lidt af en opgave i at anskaffe disse i DK. Hvis du har forbindelser i
Bayern, Østrig eller deromkring kunne du måske få fat i dem ;) Men prøv i
BarleyWine, Gl. Strand eller hvor du nu køber dine øl. Er du i nærheden af
græsen til Tyskland er sagen bøf... Citimarkt i Flensborg har alt hvad der
her anbefales...
Jeg synes personligt at det er noget underligt noget at danske bryggerier
har for vane at brygge alkoholstærke øl til påsken. Hvorfor skal man sidde
og lappe en øl med alc. vol. på 5,5 % eller mere i sig til en
familiefrokost? Næ, man kan da ligesågodt drikke de gode velsmagende
lagerøl som ovennævnte - og så kan man jo evt. gå over til de stærke sager
når April måneds aftenkulde sniger sig ind på selskabet og børnene er lagt i
seng.

Bjarke

Fra : Ivan V. Nielsen

Dato : 05-04-03 23:01

Tag et smut forbi Gammel strand øl og vinlager i Naboløs samt Barley Wine i
Læderstræde (ca 100 meter immellem dem).

De vil have de fleste danske påskebryg samt en del spændende udenlandske,
samt være villige til at rådgive dig om de spændende bryg

Højt skum
ivan

Fra : Stig Mogensen

Dato : 07-04-03 18:44

> [...]
>
> De vil have de fleste danske påskebryg samt en del spændende udenlandske,
> samt være villige til at rådgive dig om de spændende bryg

Jeg var et smut i Naboløs i dag - god betjening, og spændende øl. Nu mangler
jeg at besøge Barley Wine

/Stig

Fra : Lars

Dato : 11-04-03 21:07

Hvis I har mulighed for det, så prøv lige Belgisk Bryg i Emdrup. De har mere
end 30 forskellige belgiske øl til de laveste priser jeg har set.
www.belgiskbryg.dk

vh

Lars

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 06-04-03 12:16

Hej

Harboes påskebryg, kan købes i Netto for omkring kr. 70 for en kasse med 24
stk. Det er en god påskebryg.

Julebryggen blev testet i "Rabatten" og vandt testen. Påskebryggen er ligeså
god.

Hilsen
Peter

Fra : Martin

Dato : 06-04-03 13:59

I flere større supermarkeder kan man købe en tjekkisk øl, Kozel - den er
mørk og ikke særligt stærk (fordel da man kan drikke flere uden at blive
beruset) - jeg mener den går godt til et dansk påskebord. Skive bryghus har
lavet en ny lager øl og den skulle vist nok været rigtigt god.

Rød Tuborg er også god... Nå nej den tog de jo livet af!

se evt. ale.dk - det er en udemærket forening/hjemmeside med links til
forhandlere af godt øl.

Mvh
Martin

Fra : Arne Skovgaard Madse~

Dato : 06-04-03 15:45

Hej Stig

Må jeg anbefale en belgisk øl: St. Feuillien. Den findes i en påske-udgave i
Irma.
Den er på 0,7 liter og koster ca. 35,00 kr.
Det var juleudgaven, der vandt blindsmagningen på Halmtorvets barer, iøvrigt
som den eneste udenlandske øl.

Vent ikke for længe med at købe den. Den bliver hurtigt udsolgt.

God fornøjelse!
Arne

Fra : Ivan V. Nielsen

Dato : 06-04-03 21:11

Jeg har netop testet påskebryggen fra fynske Ørbæk. Det er en fantastisk øl.
Meget harmonisk og kraftfuld. En øl der burde stå på et hvert påskebryg, men
desværre...... Bryggeriet melder allerede udsolgt, så man skal nok være
MEGET heldig.

Fra : Stig Mogensen

Dato : 07-04-03 18:43

> [...]
> øl. Meget harmonisk og kraftfuld. En øl der burde stå på et hvert
> påskebryg, men desværre...... Bryggeriet melder allerede udsolgt, så man

He he....jeg fik fat i 2 stk. 75cl falsker i dag - nu kan jeg så gå og glo
på dem, indtil på lørdag

Tak for tippet!

/Stig

Fra : Søren Lindholt

Dato : 10-04-03 18:51

Stig Mogensen wrote:

> Jeg er specielt interesseret i de mindre uafhængige bryggerier - læs:
> ingen Tuborg/Carlsberg.
>
> /Stig
Inge har nævnt Thy Påske - den er ellers god.

--
Søren