Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Billedserie
Fra : Irene Jensen

Dato : 05-04-03 11:51

Hej.

Jeg har et stort problem. Når jeg har lagt mine digitale billeder ind på en
CD-rom og bagefter vil vise dem på fjernsynet ved hjælp af min dvd, ja så
viser maskinen dem i en anden rækkefølge end den som de er lagt ind på.
Den starter med nr.1 og forsætter til nr.10 - derefter nr.100 -
nr.101,102,103 osv.og til 109 - derefter nr.11 -110-111 til 119, så følger
12 -120 - 121 til 129 så 13, 130 - 131 osv.
Kender I problemet og i så fald - findes der et program der kan ordne
billederne på en nem måde?
MVH. Leif Jensen

Fra : Aston Villadsen

Dato : 05-04-03 12:06

On Sat, 5 Apr 2003 12:50:49 +0200, "Irene Jensen" <leif.irene@mail.dk>
wrote:

> [...]
>12 -120 - 121 til 129 så 13, 130 - 131 osv.
>Kender I problemet og i så fald - findes der et program der kan ordne

Kan du ikke løse problemet ved at kalde billederne for 0001 - 0131
osv. ?

Fra : max

Dato : 05-04-03 09:20

> [...]
> 12 -120 - 121 til 129 så 13, 130 - 131 osv.
> Kender I problemet og i så fald - findes der et program der kan ordne

Lyder irreterende - måske hvis du starter med
nummer 111 - 999.. Men ved ikke om det virker..
max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-04-03 16:28

"max" skrev i en meddelelse
> Lyder irreterende - måske hvis du starter med
> nummer 111 - 999.. Men ved ikke om det virker..

Det vil det helt sikkert !

De bliver sorteret alfabetisk - og der kommer 100 før 11

Som Max foreslår - start med 111 - eller kald det første 001 hvis
det er muligt.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@jNOSPAMve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Alex W

Dato : 05-04-03 12:26

Nej brug bogstaver i stedet

AAA
AAB
AAC
osv...

Det forstår chippen ..

Den tager 1 tallet først, det er dét der er problemet !
1-10-11 -2-21-22-3-4-5-6-7-8-9 osv ...
Det er programmøren der har sjusket.

/Alex

Fra : max

Dato : 05-04-03 09:47

> Nej brug bogstaver i stedet
>
> AAA
> AAB
> AAC
> osv...
>
> Det forstår chippen ..
>
> Den tager 1 tallet først, det er dét der er problemet !
> 1-10-11 -2-21-22-3-4-5-6-7-8-9 osv ...
> Det er programmøren der har sjusket.
>
> /Alex

Go' ide.... men vil 111-999 ikke også virke..??
max

Fra : Aston Villadsen

Dato : 05-04-03 12:43

On Sat, 5 Apr 2003 13:25:47 +0200, "Alex W" <skriverstuen@adr.dk>
wrote:

>Nej brug bogstaver i stedet
>
>AAA
>AAB
>AAC
>osv...
>
>Det forstår chippen ..
>
>Den tager 1 tallet først, det er dét der er problemet !
>1-10-11 -2-21-22-3-4-5-6-7-8-9 osv ...
>Det er programmøren der har sjusket.

Det er da aldeles ikke programmøren der har sjusket.

Det er alfanummerisk. Efter 1 kommer 10 og dernæst 2 osv.. Filnavne
bliver ikke lagret som tal men som bogstaver/tal og der rangerer det
laveste tal/bogstav på hver plads øverst i rækkefølgen 0-9-a-z

Altså vil 10A21 altid komme før 1A21 osv.

Problemet løses som jeg skrev i et andet svar ved at kalde billederne
0001 og fremefter.

Fra : Alex W

Dato : 05-04-03 12:47

> [...]
> bliver ikke lagret som tal men som bogstaver/tal og der rangerer det
> laveste tal/bogstav på hver plads øverst i rækkefølgen 0-9-a-z

Sjusk er sjusk... det kan rettes ved et par kodelinier ... det gør man mange
andre steder.

/Alex

Fra : Aston Villadsen

Dato : 05-04-03 12:56

On Sat, 5 Apr 2003 13:47:14 +0200, "Alex W" <skriverstuen@adr.dk>
wrote:

>Sjusk er sjusk... det kan rettes ved et par kodelinier ... det gør man mange
>andre steder.

Men det er jo netop ikke sjusk og skal ikke rettes.

Med mindre, at programmet aldrig nogensinde skal bruges til at vise
billeder, der i filnavnet hedder andet end noget med 0-9 vil det da
være dybt godnat at lave et andet system til filhåndtering, end et der
baserer sig på alfanumeriske bogstaver.

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 05-04-03 23:20

"Aston Villadsen" <aston@villadsen.com> wrote in message

> [...]
> billeder, der i filnavnet hedder andet end noget med 0-9 vil det da
> være dybt godnat at lave et andet system til filhåndtering, end et der

I WIN XP har man endeligt lavet så filer læses i "korrekte" rækkefølge, dvs.
1 2 3 4 5 ..... 9 10 11

mvh Erland

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-04-03 08:46

On Sun, 6 Apr 2003 00:20:19 +0200, "Erland R. Nielsen"
<erland_refling@mail1.stofanet.dk> wrote:

>I WIN XP har man endeligt lavet så filer læses i "korrekte" rækkefølge, dvs.
>1 2 3 4 5 ..... 9 10 11

Ja, det er meget irriterende.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : emj

Dato : 06-04-03 09:59

On Sun, 6 Apr 2003 00:20:19 +0200, "Erland R. Nielsen"
<erland_refling@mail1.stofanet.dk> wrote:

>I WIN XP har man endeligt lavet så filer læses i "korrekte" rækkefølge, dvs.
>1 2 3 4 5 ..... 9 10 11
og derfor kan XP ikke finde u af rækkefølgen på mapper, der hedder
0,00,000,0000
Det er smask irriterende.
Hilsen emj
--
http://www.enterpol.1go.dk/guest.php
Prøv et gæstelogin gratis i 14 dage

Fra : Per Jefsen

Dato : 05-04-03 12:53

> Kender I problemet og i så fald - findes der et program der kan ordne
> billederne på en nem måde?
> MVH. Leif Jensen

Jeg navngiver billederne ud fra datoen i EXIF data - fx 20030405-135200.jpg
(altså yyyymmdd-hhmmss.jpg). her er filnavnene lige lange, og alfabetisk
orden er lig med kronologisk orden. jeg har lavet et (PHP) script der
automatisk renamer alle billeder i min import mappe, men fx ACDSee kan også
gøre det.

mvh

Per