Ang. kørekort
Fra : Øistein Wind

Dato : 05-04-03 11:09

Hej. Jeg er ved at erhverve mig kørekort til kat. B, og ville i den
forbindelse lige høre, om det er korrekt, at man løbende (ca. 1 lektion/uge)
skal have modtaget køreundervisning i tiden op til køreprøven?

MVH
Øistein

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 05-04-03 11:55

"Øistein Wind" <*oistein.wind*@*gmx.net*> skrev i en meddelelse
> [...]
lektion/uge)
> skal have modtaget køreundervisning i tiden op til køreprøven?

Da Jeg tog kørekort B i Okt/Nov. sidste år vekslede vi mellem teori og
køretimer, og kunne ikke komme ud at køre før vi havde haft teori.
Altså først 1 teoritime og derefter en køretime / banetime osv.

Carsten Pedersen

Fra : Øistein Wind

Dato : 05-04-03 12:06

"Carsten Pedersen" <refre@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> køretimer, og kunne ikke komme ud at køre før vi havde haft teori.
> Altså først 1 teoritime og derefter en køretime / banetime osv.

Den del har jeg overstået. Jeg _har_ taget alle mine lovpligtige køretimer
( dog ikke glatbanen) og ligeledes alle lovpligtige teoritimer. Mit
spørgsmål er så, om man _skal_ have køretimer op til køreprøven, eller om
man kan fravælge dette.

MVH
Øistein

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-04-03 13:24

"Øistein Wind" <*oistein.wind*@*gmx.net*> wrote in message

> [...]
> ( dog ikke glatbanen) og ligeledes alle lovpligtige teoritimer. Mit
> spørgsmål er så, om man _skal_ have køretimer op til køreprøven, eller om

Da jeg fik pappet for 2 år siden fik jeg den besked at de anbefalede det,
men det var frivilligt.

/Dennis

Fra : Devast8or

Dato : 05-04-03 13:37

Øistein Wind wrote:

> [...]
> teoritimer. Mit spørgsmål er så, om man _skal_ have køretimer op til
> køreprøven, eller om man kan fravælge dette.

Jeg mener at jeg fik at vide at når du har taget de lovpligtige teori- og
køretimer, må der max gå en måned mellem hver køretime indtil du går op til
prøven. Men i hvor mange måneder det gælder ved jeg ikke.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Casper Mønster

Dato : 05-04-03 13:56

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> prøven. Men i hvor mange måneder det gælder ved jeg ikke.

Der må max gå en måned fra teroi-prøven til man fylder 18, og man må ikke
tage de sidste køretimer før teroiprøven, der er jo en plan man skal følge.

/Casper

Fra : Vibeke J

Dato : 05-04-03 22:21

> [...]
> ( dog ikke glatbanen) og ligeledes alle lovpligtige teoritimer. Mit
> spørgsmål er så, om man _skal_ have køretimer op til køreprøven, eller om

Tag et kig i din lektionsplan (hvor du skriver under efter hver lektion).
Der kan du se alle de lovpligtige lektioner du skal igennem.

/Vibeke