ændring af husorden i boligforening?!
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 05-04-03 10:57

Hej..

Den andelsboligforening jeg bor vil ændre reglerne for husorden, således at
man ikke længere må holde hund. Hvorledes vedrører det de nuværende beboere
som allerede har en hund?

Skal de skille sig af med deres hund?

Eller bliver det blot sådan at man for fremtiden (hvis det vedtages) ikke må
anskaffe sig en hund, mens de der har hund kan beholde deres nuværende hund
indtil den dør e.l.?

Eller er der en helt tredje mulighed?

M.v.h.
Thore Jensen

Fra : Ham

Dato : 05-04-03 11:00

"SmaRTrxxv" <thore_FJERN@DETTEget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> man ikke længere må holde hund. Hvorledes vedrører det de nuværende

Det kommer jo helt an på, hvad det er I har vedtaget på Jeres
generalforsamling. Mon ikke præmisserne har fremgået helt klart af
afstemningstemaet.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-04-03 11:15

> [...]
således at
> man ikke længere må holde hund. Hvorledes vedrører det de nuværende

Nu ved jeg ikke hvordan det er i andelsboliger, men i ejerforeninger kan
generalforsamlingen ikke vedtage ændringer der fører til inddragelse af
velerhvervede rettigheder for medlemmerne.
Dertil kræves samtykke fra samtlige berørte medlemmer.

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 05-04-03 11:26

> [...]

> M.v.h.
> Thore Jensen
>
> Et sådant forbud vil normalt betyde, at man ikke må anskaffe sig en ny
hund, men at de, der er i foreningen gerne må blive. Undtaget herfra vil
(selvfølgelig) være hunde, der chikanere andre beboere ved gøen, eller
overfald.

MVH Rikke

www.boernefamilie.webbyen.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 05-04-03 12:07

> [...]
at
> man ikke længere må holde hund. Hvorledes vedrører det de nuværende

Hvad står der i vedtægterne?
I vores (og ABFs standardvedtægter) står følgende:

"§ 12
Husorden

(12.1) Generalforsamlingen kan til enhver tid bindende for alle andelshavere
fastsætte regler for husor­den, husdyrhold m.v.

(12.2) Bestemmelser om husdyrhold m.v. kan dog kun ændres således, at
bestående rettigheder bibeholdes indtil dyrets død."

Det kunne meget vel tænkes, at der står noget tilsvarende i jeres.

Hilsen Inger

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 05-04-03 13:37

"Inger Pedersen" <inger@pedersen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> bestående rettigheder bibeholdes indtil dyrets død."
>
> Det kunne meget vel tænkes, at der står noget tilsvarende i jeres.

Nej vi har en punkt præcis som jeres 12.1, men vi har ikke et punkt som
tilsvarende jeres pkt 12.2

Thore Jensen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 05-04-03 13:52

> Nej vi har en punkt præcis som jeres 12.1, men vi har ikke et punkt som
> tilsvarende jeres pkt 12.2

Så er det generalforsamlingen, der beslutter.
Er punktet sat på dagsordenen - og i så fald: hvordan er det formuleret?
- Eller befinder sagen sig på det forberedende stadium?

Hilsen Inger

Fra : Ole Stigaard

Dato : 07-04-03 10:39

"Inger Pedersen" <inger@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det generalforsamlingen, der beslutter.
> Er punktet sat på dagsordenen - og i så fald: hvordan er det
formuleret?
> - Eller befinder sagen sig på det forberedende stadium?

Hmmm, det lyder ikke helt rigtigt i mine ører. I forhold til nuværende
ejere kan man efter vores adm's mening ikke lave 'forringelser',
inddrage friheder (retten til at holde hund, have egen vaskermaskine når
der etableres fællesvaskeri, inddrage kælder/loftsrum uden samtykke)
o.l.
Man kan blot henstille til de 'gamle' om at efterleve de ændrede
spilleregler i ejendommen.
Det vil da også være absurd (efter min mening) hvis en forening begynder
at kræve kæledyr som har levet i ejendommen uden problemer aflivet på
grund af en regelændring.

Ole S

Fra : administrator

Dato : 07-04-03 20:12

"Ole Stigaard" <stigardNOSPAM@NOSPAM.dk> wrote in message news:<b6rh03$kuh$1@dknews.tiscali.dk>...
> [...]
> Det vil da også være absurd (efter min mening) hvis en forening begynder
> at kræve kæledyr som har levet i ejendommen uden problemer aflivet på

check www.sortehest.tk

så kan du få et indblik i magtmisbrug m.m

mvh.
administrator www.sortehest.tk

Fra : Ole Stigaard

Dato : 07-04-03 22:57

"administrator" <admin@sortehest.tk> skrev i en meddelelse
....snip et indlæg uden relevans for tråden...

Hold venligt op med at svare på mine indlæg med dine reklamer.

Ole S