begrænsning i brug af omsorgsdage
Fra : lhs

Dato : 05-04-03 09:22

Hej

Måske lidt OT men jeg prøver aligevel, da vi også underviser under
folkeskoleloven..

Jeg har fået refereret et møde mellem SL (socialpædagogernes Landsforening -
der organisere undervisere på bl.a. døgn institutioner) hvor man har
gennemgået Amtrådsforeningen og LC protokollat for arbejdstider for lærere
mv. ved bla. døgninstitutioner. For at gøre en korts historie lang ... Så
var et af SL´s faglige konsulenters konklusioner, at lærere ved
døgninstitutioner med intern skole ikke har ret til at lægge omsorgsdage på
skoledage, dvs. dage med undervisning da man ikke må ligge omsorgsdage på
skoledage ( med undervisning) han sidestillede omsorgsdage med Feriedage.
Jeg mener dette er en politisk forkert fortolkning, men har efter søgen i
overenskomster og love ikke umiddelbart noget at have det i - men kunne
heller ikke finde det modsatte..
Mit spørgsmål omkring dette er egentlig, hvad er det lovmæssige i en sådan
praksis, hvis beslutningen er lovlig.

MVH
Lars Sørensen
Shane@get2net.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-04-03 11:01

lhs skrev:

>Mit spørgsmål omkring dette er egentlig, hvad er det lovmæssige i en sådan
>praksis, hvis beslutningen er lovlig.

Har du spurgt DLF? De har ekspertisen.

--
Bertel

Fra : lhs

Dato : 05-04-03 13:44

Hej
Jeg har snakket med en TR fra DLF- alle de forkortelser...
Lars HS