Vinyl (pop/rock + div.) hvad er det værd?
Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 05-04-03 00:25

En af mine venner har slogt sin pladespiller for en mindre formue, og
vil nu skaffe sig af med pladesamlingen. I første omgang ved at lade os
vinyl nørder i omgangskredsen plukke i samlingen, men spørgsmålet er så
bare hvad bør vi give for skiverne?

Han har ca. 220 albums og vi taler pop/rock fra 80'erne og de tidlige
90'er med navne som U2, Queen, ELO, Sting, Tom Waits... og også nogle
danske pop plader fra perioden.

Det meste er nok meget almindeligt, og det mest sjældne jeg kan komme i
tanke om er en 4 dobbelt Bruce Springsteen Live fra Tunnel of Love
tourneen samt et 4 eller 5 dobbelt værk af Phillip Glass der hedder
Einstein on the Beach.

Nogen der har en ide om hvad man kan få ved at sælge det hele samlet,
hos fx. Accord eller via DenBlåAvis og hvad bør vi give ham hvis vi
køber udvalgte eksemplarer?

Mvh

Bruno

Fra : kautaq

Dato : 05-04-03 03:00

iddqd wrote:

> Han har ca. 220 albums og vi taler pop/rock fra 80'erne og de tidlige
> 90'er med navne som U2, Queen, ELO, Sting, Tom Waits... og også nogle
> danske pop plader fra perioden.

Efter at "vinylnørderne" har plukket, er pladesamlingen
ikke meget værd. Det er en fejl. Men hvis der er noget
der har overlevet, så prøv: http://www.gemm.com
her kan du/I sammenligne priserne.

Hvis det bliver for besværligt, vil Accord og andre gerne
vurdere samlingen. Det koster ikke noget, men man får ikke
det store ud af det.

Ellers smid det op i dk.marked.privat.musik

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Uffe Holst

Dato : 05-04-03 01:59

In an article of 5 Apr 2003 iddqd@worldonline.dk wrote:

> Han har ca. 220 albums og vi taler pop/rock fra 80'erne og de tidlige
> 90'er med navne som U2, Queen, ELO, Sting, Tom Waits... og også nogle
> danske pop plader fra perioden.
>
> Det meste er nok meget almindeligt,

Hvis det drejer sig om det almindelige, så fik jeg for nogle år siden at
vide af en kammerat, at pladerne, hvis de var i god stand, ville kunne
indbringe 5-10 kr. stykket.

> og det mest sjældne

Rariteter kan naturligvis gå op i mange hundreder af kroner. Men om nogen
af de to ting, du nævnte, er noget værd, aner jeg ikke.

Man får altid mest ved at sælge pladerne enkeltvis gennem f.eks. en
salgsnyhedsgruppe, eBay.com eller lignende. Men så ligger der naturligvis
også en masse arbejde bag at sælge det. Midst får man sikkert for det, hvis
man sælger hele dynen til Accord eller lignende. Hos Accord tvivler jeg på,
at du kan få meget mere end et par tusinde for alle 220 album.

--
Uffe Holst