nye server til projekt....
Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 04-04-03 21:45

jeg er igang med at kigge på nogen nye server til et internt projekt med windows 2003
på server og XP på klient siden, jeg har indhentet tilbud fra Dell, IBM og Compaq/HP

jeg ville bare høre om der er nogen her i gruppen som har nogen ris eller ros til disse
3 sammen sætninger af hardware og om der er nogen kendte problemer med nogen
af dem...

alle server har 10/100/1000mbit interface og vil blive tilsluttet en 24port 1000mbit switch

FRA Dell:
3 stk Dell 2650, 1x2,4Ghz, 2Gb ram, U160 disk på raid controller
1 stk Dell 2650, 2x2,4Ghz, 2Gb ram, U160 disk på raid controller
1 stk Dell 2600, 1x2,4Ghz, 1Gb ram, U320 disk på raid controller, IT assistant/DRACIII kort
2 stk Dell PV112T Backup drev (DLT 40/80)

FRA IBM:
4 stk IBM x345, 2x2,4Ghz, 2Gb ram, U320 disk på raid controller
1 stk IBM x225, 1x2,6Ghz, 1,5Gb ram, U320 disk på raid controller, Remote supervisor adapter
2 stk Tandberg 40/80 DLT backup drev

FRA Compaq/HP
4 stk Compaq DL380R03, 2x2,4Ghz, 2Gb ram, U320 disk på raid controller
1 stk Compaq ML370T03, 1x2,4Ghz, 1Gb ram, U320 disk på raid controller, Lights-out adv. pack
2 stk HP DLT 40/80 backup drev

Thomas Bøjstrup Johansen
http://home1.inet.tele.dk/tooms/
--------------------------------

Subscribe to http://www.KbAlertz.com and get notified every time Microsoft publishes new Knowledgebase or Support articles

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 06-04-03 01:09

Det ville måske hjælpe hvis du skrev hvad serverne skal lave.
Mogle ting kræve CPU, noget kræver RAM, noget kræver disk-I/O og noget
kræver slet ikke noget som helst.
Umiddelbart ser det ud til at du er ved at købe servere for en bondegård. Er
du sikker på at du har brug for kræfterne?

Rune

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 06-04-03 11:19

> [...]
> Umiddelbart ser det ud til at du er ved at købe servere for en bondegård. Er
> du sikker på at du har brug for kræfterne?

vi har fundt ud af hvad server skal lave og hvor store de skal være, så det er ikke
det mit spørgsmål gå på men mere om der er nogen her i gruppen som har haft
problemer med noget af det hardware jeg har kigget på..

Thomas Bøjstrup Johansen