Tips til danske RSS-newsfeeds?
Fra : AlleyKat

Dato : 04-04-03 21:09

Hej - er der nogen der har et par tips til topic. Eller hører det under
deep-linking...?

Jeg kan se på DR's hjemmeside at de er interesserede i at lave det, og jeg
har da også fundet en feed på myrss.com der "parser" DRs nyhedesside en gang
i døgnet... men det var ikke helt hvad jeg forestillede mig...
Jeg vil ikke lige rode mig ud i noget ulovligt ift. deeplinking og den
slags, så jeg tænkte... før jeg begyndte at prikke til de forskellige
newsservices admins skulle man måske lige spørge om det allerede fandtes

MvH
AlleyKat
_____________________
Measure twice, cut once...

Fra : Kurt Moskjær Anderse~

Dato : 05-04-03 09:12

Tag et kig på http://asdf.dk/rss/da/

Kurt Moskjær Andersen

Fra : Leony

Dato : 06-04-03 09:47

"AlleyKat" <alleyman01å@åhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej - er der nogen der har et par tips til topic. Eller hører det
> under deep-linking...?

Hvilke tips søger du.

Hvis du vil have programmer til at læsse rss og rdf med så kig her:
http://blogspace.com/rss/readers
Min favorit er Feedreader.

Du kan også få dem på skrivebordet vha Samurize:
www.samurize.com

En god ide er at lade nyhederne opdatere så lidt som muligt.
Så lægger du ikke så meget pres på serverne.

Du kan finde masser af rss feeds her:
http://www.syndic8.com/
http://www.newsisfree.com/
Et andet trick er at søge på rss og den side, avis eller 3. ting du
ønsker at finde et feed fra via Google.

Tror at du har valgt en forkert nyhedsgruppe,
news:dk.edb.internet havde vist været bedre.

Sådan som jeg forstår det er det kun deeplinking hvis du lægger links
til et rss feed på din hjemmeside.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : AlleyKat

Dato : 07-04-03 00:24

Hej...

"Leony" skrev:
> Hvilke tips søger du.

News. AKA nyheder.

> Hvis du vil have programmer til at læsse rss og rdf med så kig her:
> http://blogspace.com/rss/readers
> Min favorit er Feedreader.

Ellers tak. Jeg har en fin (omend lidt beta) RSS-newsreader i min Miranda
Instant Messenger sammen med ICQ og MSN. Derfor forespørgslen.

> En god ide er at lade nyhederne opdatere så lidt som muligt.
> Så lægger du ikke så meget pres på serverne.

Nu ER ideen jo at der ikke er ret meget i en newsfeed - jeg havde håbet at
ku' finde DR opdateret hver ½ time. Jeg forstår det ikke helt - DR har
investeret millioner i udstyr der kan, og så kan vi kun få dem hver 6. time?
Men de kan godt sende SMS'er ud?

Hvis jeg havde opdateret DR med newsfeeds for Indland, Udland og Sport tror
jeg aldrig jeg ville bruge min Min Yahoo-side mere.

> Du kan finde masser af rss feeds her:
> http://www.syndic8.com/
> http://www.newsisfree.com/

Takker. Dem fandt jeg osse. 95% af siderne indeholder teknisk information om
mulighederne i systemet (eller programmering af samme) når man søger på
søgemaskinerne, og der findes et utal af danske links - døde. Eller til
blogs. Jeg kiggede efter danske nyheder.

> Tror at du har valgt en forkert nyhedsgruppe,
> news:dk.edb.internet havde vist været bedre.

Det tror jeg ikke.

> Sådan som jeg forstår det er det kun deeplinking hvis du lægger links
> til et rss feed på din hjemmeside.

OK. Ingen planer om den slags alligevel :)

Sådan som DR's er linket (eller CNN's for den sags skyld, omend DR's er
bedre) er det lige så go' reklame for dem selv som et opslag på siden. Eller
rettere, det gi'r et opslag på siden. Jeg håber dæl'me de forskellige
newshosts har det in mente - formatet kan jo læses af alt fra ure til
mikroovne.

MvH

AlleyKat