/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Ertsatning ved en brev forsendelese der bl~
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 04-04-03 18:12

og der er noget af værdi i ?

har lige bestilt og betalt for en stanwell snade -
http://www.kp-marked.dk/frames/frame%20stanwell.htm
forsendelsen var da også gratis hvis man betalte forud som sagt så
gjort .... der ligger så også en note fra fra posten om at han er gået
forgæves - jeg går på posthuset for at hente min nye Stanwell :
den er væk !!!

efter som den er sendt som brev har postvæsnet ingen erstatnings pligt
forhandleren kan / skal så hendvende sig der hvor han sendt den fra.

men hvis vu nu siger at posten har nappet den - tabt den what ever.

er det så mig eller pibe handleren der hænger på den ?
jeg vil jo mene det er ham efter som jeg har betalt for noget jeg ikke
har fået ... ?

Mv.
Bo M Mogensen

 
 
Martin Moller Peders~ (04-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 04-04-03 19:51

In <8384bd27ddacd73d3a0ee02bab7714c1@news.teranews.com> Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> writes:

>og der er noget af værdi i ?

>har lige bestilt og betalt for en stanwell snade -
>http://www.kp-marked.dk/frames/frame%20stanwell.htm
>forsendelsen var da også gratis hvis man betalte forud som sagt så
>gjort .... der ligger så også en note fra fra posten om at han er gået
>forgæves - jeg går på posthuset for at hente min nye Stanwell :
>den er væk !!!

>efter som den er sendt som brev har postvæsnet ingen erstatnings pligt
>forhandleren kan / skal så hendvende sig der hvor han sendt den fra.

>men hvis vu nu siger at posten har nappet den - tabt den what ever.

>er det så mig eller pibe handleren der hænger på den ?

Det er postvaesnet og det giver ogsaa erstatning uden stoerre problemer for
breve, som forsvinder specielt naar du nu har en note.

/Martin

Bo M Mogensen (04-04-2003)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 04-04-03 20:48

On Fri, 4 Apr 2003 18:50:56 +0000 (UTC), tusk@daimi.au.dk (Martin
Moller Pedersen) wrote:

>In <8384bd27ddacd73d3a0ee02bab7714c1@news.teranews.com> Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> writes:
>
>>og der er noget af værdi i ?
>
>>har lige bestilt og betalt for en stanwell snade -
>>http://www.kp-marked.dk/frames/frame%20stanwell.htm
>>forsendelsen var da også gratis hvis man betalte forud som sagt så
>>gjort .... der ligger så også en note fra fra posten om at han er gået
>>forgæves - jeg går på posthuset for at hente min nye Stanwell :
>>den er væk !!!
>
>>efter som den er sendt som brev har postvæsnet ingen erstatnings pligt
>>forhandleren kan / skal så hendvende sig der hvor han sendt den fra.
>
>>men hvis vu nu siger at posten har nappet den - tabt den what ever.
>
>>er det så mig eller pibe handleren der hænger på den ?
>
>Det er postvaesnet og det giver ogsaa erstatning uden stoerre problemer for
>breve, som forsvinder specielt naar du nu har en note.

Ok jamen det pointerede de nu godt nok at de netop ikke gjorede det
med almindelige brev forsendelser !

Nu har jeg selvfølig parpir på at posten har forsøgt at aflevere den .
men i og med det er sendt som brev så - så skulle de ikke have
erstatnings pligt ...? men det er da heldigt hvis det er rigtigt som
du siger !

( ja ja den ka jo nå at dukke op endnu )
de er helt reele nede på 2450 sv :)...

Mv.
Bo M M

Dan Mortensen (04-04-2003)
Kommentar
Fra : Dan Mortensen


Dato : 04-04-03 20:55

Bo M Mogensen wrote:
> On Fri, 4 Apr 2003 18:50:56 +0000 (UTC), tusk@daimi.au.dk (Martin
> Moller Pedersen) wrote:
> Ok jamen det pointerede de nu godt nok at de netop ikke gjorede det
> med almindelige brev forsendelser !

Fra : Postdk's hjemmeside : http://makeashorterlink.com/?L21C12041

Erstatning
Post Danmark yder ikke erstatning for forsinkelse, bortkomst eller
beskadigelse af et brev.


/DM




Martin Moller Peders~ (05-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 05-04-03 07:17

In <3e8de32a$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk> "Dan Mortensen" <dsm@post1.tele.dk> writes:

>Bo M Mogensen wrote:
>> On Fri, 4 Apr 2003 18:50:56 +0000 (UTC), tusk@daimi.au.dk (Martin
>> Moller Pedersen) wrote:
>> Ok jamen det pointerede de nu godt nok at de netop ikke gjorede det
>> med almindelige brev forsendelser !

>Fra : Postdk's hjemmeside : http://makeashorterlink.com/?L21C12041

>Erstatning
>Post Danmark yder ikke erstatning for forsinkelse, bortkomst eller
>beskadigelse af et brev.

Men de goer de nu i nogle tilfaelde. Bed om en blanket P1 (5/99) og en
vejledning til at udfylde den.

/Mvh
Martin






Coach [4130] (05-04-2003)
Kommentar
Fra : Coach [4130]


Dato : 05-04-03 00:37

Hvis posten er gået forgæves, lægger han en note om at du kan afhente på
posthuset fra xxx til xxx tidsrum.

Posten erklærer ved sin underskrift på noten, at forsendelsen er i
posthusets varetægt indtil du afhenter den, eller indtil afhentningsfristen
udløber.
Postvæsenet har i dette tidsrum det fulde ansvar for pakken.
Efter som brevet nu er forsvundet er postvæsenet erstatningspligtig.

Hvis de nægter, skal du aflevere en skriftlig klage til postmesteren både i
den afdeling hvor pakken er forsvundet og også til den ansvarshavende i
distriktsafdelingen for dit område (fordelingscenter, normalt liggende i en
større by).

mvh
Bri@n


"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
news:8384bd27ddacd73d3a0ee02bab7714c1@news.teranews.com...
> og der er noget af værdi i ?
>
> har lige bestilt og betalt for en stanwell snade -
> http://www.kp-marked.dk/frames/frame%20stanwell.htm
> forsendelsen var da også gratis hvis man betalte forud som sagt så
> gjort .... der ligger så også en note fra fra posten om at han er gået
> forgæves - jeg går på posthuset for at hente min nye Stanwell :
> den er væk !!!
>
> efter som den er sendt som brev har postvæsnet ingen erstatnings pligt
> forhandleren kan / skal så hendvende sig der hvor han sendt den fra.
>
> men hvis vu nu siger at posten har nappet den - tabt den what ever.
>
> er det så mig eller pibe handleren der hænger på den ?
> jeg vil jo mene det er ham efter som jeg har betalt for noget jeg ikke
> har fået ... ?
>
> Mv.
> Bo M Mogensen



Bo M Mogensen (05-04-2003)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 05-04-03 02:55

On Sat, 5 Apr 2003 01:37:10 +0200, "Coach [4130]"
<coach_slet_@_fjern_tdcspace.dk> wrote:

>Hvis posten er gået forgæves, lægger han en note om at du kan afhente på
>posthuset fra xxx til xxx tidsrum.
>
>Posten erklærer ved sin underskrift på noten, at forsendelsen er i
>posthusets varetægt indtil du afhenter den, eller indtil afhentningsfristen
>udløber.
>Postvæsenet har i dette tidsrum det fulde ansvar for pakken.
>Efter som brevet nu er forsvundet er postvæsenet erstatningspligtig.
>
>Hvis de nægter, skal du aflevere en skriftlig klage til postmesteren både i
>den afdeling hvor pakken er forsvundet og også til den ansvarshavende i
>distriktsafdelingen for dit område (fordelingscenter, normalt liggende i en
>større by).


takker for svaret :)
det er selvfølig sådan det skal gøres - hvis den forsvinder - selv om
den bare er sendt som almindeligt brev.

bedste hilsner
Bo M Mogensen

René Andreasen (05-04-2003)
Kommentar
Fra : René Andreasen


Dato : 05-04-03 09:53

Men faktum er at du aldrig kommer til at hænge på den. Du siger jo bare til
forhandler at du ikke har modtaget "brevet" og så skal de sende dig pengene
igen. Nøjagtigt som med pakker er det sælger der bærer risiko indtil varen
er leveret hos køber, iflg den alm købelov.

MVH

René A

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
news:be317aa39c3a297f36a748652761c5ae@news.teranews.com...
> On Sat, 5 Apr 2003 01:37:10 +0200, "Coach [4130]"
> <coach_slet_@_fjern_tdcspace.dk> wrote:
>
> >Hvis posten er gået forgæves, lægger han en note om at du kan afhente på
> >posthuset fra xxx til xxx tidsrum.
> >
> >Posten erklærer ved sin underskrift på noten, at forsendelsen er i
> >posthusets varetægt indtil du afhenter den, eller indtil
afhentningsfristen
> >udløber.
> >Postvæsenet har i dette tidsrum det fulde ansvar for pakken.
> >Efter som brevet nu er forsvundet er postvæsenet erstatningspligtig.
> >
> >Hvis de nægter, skal du aflevere en skriftlig klage til postmesteren både
i
> >den afdeling hvor pakken er forsvundet og også til den ansvarshavende i
> >distriktsafdelingen for dit område (fordelingscenter, normalt liggende i
en
> >større by).
>
>
> takker for svaret :)
> det er selvfølig sådan det skal gøres - hvis den forsvinder - selv om
> den bare er sendt som almindeligt brev.
>
> bedste hilsner
> Bo M Mogensen



Morten Fruergaard (05-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 05-04-03 10:41

"René Andreasen" <xfjernxr_andreasen@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:3e8e9977$0$52128$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Men faktum er at du aldrig kommer til at hænge på den. Du siger jo bare
til
> forhandler at du ikke har modtaget "brevet" og så skal de sende dig
pengene
> igen. Nøjagtigt som med pakker er det sælger der bærer risiko indtil varen
> er leveret hos køber, iflg den alm købelov.

Den købelov, som jeg kender, siger at når sælger har givet varen til
transportøren er det ikke længere sælgers risiko. Skader på varen er
herefter en sag mellem transportøren og køberen.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Udstyr til 4x4, fælge, spil, snorkler, OME m.v.
www.cf-offroad.dk/alarm.htm - 2-vejs bilalarm med bl.a. fjernstart og
turbotimer til meget lav pris.



Morten Bjergstrøm (05-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 05-04-03 10:59

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mitefternavn.com> skrev:

> Den købelov, som jeg kender, siger at når sælger har givet varen til
> transportøren er det ikke længere sælgers risiko. Skader på varen er
> herefter en sag mellem transportøren og køberen.

Hvilket ikke gælder i forbrugerkøb.

§ 73. Skal sælgeren sende salgsgenstanden, anses levering for sket, når
genstanden er kommet i køberens besiddelse.

--
Morten http://miljokemi.dk

Peter G C (05-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 05-04-03 17:29

In news:3e8e1718$0$24661$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Coach [4130] <coach_slet_@_fjern_tdcspace.dk> typed:
> Hvis posten er gået forgæves, lægger han en note om at du kan afhente
> på posthuset fra xxx til xxx tidsrum.
>
> Posten erklærer ved sin underskrift på noten, at forsendelsen er i
> posthusets varetægt indtil du afhenter den, eller indtil
> afhentningsfristen udløber.

Jep.

> Postvæsenet har i dette tidsrum det fulde ansvar for pakken.

Jep. Efter dansk rets almindelige regler.

> Efter som brevet nu er forsvundet er postvæsenet erstatningspligtig.

Kun, hvis der er sket en fejl. Det er der formentlig.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste