Chicago / bedste film ? : NIX !
Fra : Peter Heide

Dato : 04-04-03 17:02

Vandt en Oscar for årets bedste film.

Nu har jeg set den film 2 gange. En gang i biffen og den anden gang: det
tør jeg ikke skrive i dette forum.

Såvidt jeg kan se (Urban,EB,Politiken) får filmen top anmeldelser. Det
fatter jeg simpelthen ikke. Historien er pisse tynd. Reene Zellweger som
har hovedrollen (vandt retfærdigtvis ikke en Oscar for den) spiller ikke
særligt godt,danser godt, men jeg ved ikke hvorfor jeg blive irriteret hver
gang hun åbner kæften.
De fleste kvinder der medvirker ligner hinanden : brede skuldre og smalle
hofter. Jeg ved ikke hvorfor helvede kvinder idag skal være så fandens
maskuline. Der er ihverttilfælde ikke meget kvinde over Zellweger udover
hendes puttenutte ansigt. Næh.....må jeg bede om Mae West eller min egen
musical-fave; Debbie Reynolds ( Singin' In the Rain....se DET er en rigtig
musical).

Danse scenerne i Chicago er lidt for robot-agtigt og i det hele taget meget
lidt charmerende. Richard Gere spiller såmændt meget godt og stepperiet
i retssale er meget sjovt fundet på.

Den bedste musical nogensinde er og bliver : Singin' in the Rain.
Chicago når ikke denne til sokkeholderne !

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-04-03 17:32

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Såvidt jeg kan se (Urban,EB,Politiken) får filmen top anmeldelser. Det
> fatter jeg simpelthen ikke. Historien er pisse tynd

[KLIP]
Jeg kan kun være enig.. Den film var virkelig en nedturs oplevelse for mig
:(..
Og nej, det er ikke fordi jeg ikke kan lide musicals, jeg har op til flere
gange sat Moulin Rouge på og nydt filmen.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Bitbucket

Dato : 05-04-03 00:48

Peter Heide <peter@heide.1a.dk> wrote:

> [...]
> i retssale er meget sjovt fundet på.
>
> Den bedste musical nogensinde er og bliver : Singin' in the Rain.
> Chicago når ikke denne til sokkeholderne !

Den får "kun" 4 stjerner i Berlingske, der skriver at filmen ikke er
nyskabende og ingen af sangene er ørehængere. Kun for dem der er villige
til at acceptere at der trykkes på pauseknappen i handlingen når der
synges og danses.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Flash Gordon

Dato : 05-04-03 14:59

Jeg melder mig også under fanerne....
Jeg stiller mig temmelig uforstående over hvordan en så ringe film kan vinde
oscars..

Martin

Fra : JH

Dato : 06-04-03 08:31

Flash Gordon wrote:
> Jeg melder mig også under fanerne....
> Jeg stiller mig temmelig uforstående over hvordan en så ringe film
> kan vinde oscars..

Fordi den ikke handler om krig?
Fordi amerikanerne mener, at musicalgenren
er opfundet af dem?

JH

Fra : Bo Warming

Dato : 07-04-03 05:30

"JH" <jh@no.spam> wrote in message

> Fordi den ikke handler om krig?
> Fordi amerikanerne mener, at musicalgenren
> er opfundet af dem?

Tyskernes operette-tradition som vi mest kender idag fra "Sommer i Tyrol" og
"Den glade Enke", havde enorme kvaliteter som populariseret opera i pagt med
Wienervalsetiden.

Gerswin, Irving Berlin etc lavede fine ørehængere, som dog kun er blevert
udødelige pga jazzens opståen og sangere som Billie Holliday og Ella
Fitzgerald.

My fair lady er den bedste musical jeg har set - den er jo fuld af
intellektuelt tankegods fra George Bernard Shaws "Pygmaleon".

Hvem vil med og se "Laser og pjalter " som p.t. går på Frederiksberg ?
(Brecht er et hul i min almendanelse)

Næstbedste er "Pinafore", især admiralens sang.

Lissom Oscar er reklame for krigsvinderlandets pop, så var WW2 om at holde
tysk overlegen handelskrig og kultur nede.

Hilsen Bo Warming 35861000

The righteous one has no sense of humour. Bertolt Brecht
War is like love, it always finds a way Bertold Brecht
The law is simply and solely made for the exploitation of those, who do not
understand it, or of those who, for naked need, cannot obey it.
Bertolt Brecht
Den store sport begynder der, hvor den for længst er hørt op med at være
sund. Bertold Brecht
It's all right to hesitate if you then go a head.
Bertolt Brecht

To think is among mankinds greatest pleasure Bertold
Brecht
The right to happiness is fundamental / Men live so little time and die
alone. Bertolt Brecht
Ulykkeligt det land, som ingen helte har. Nej, ulykkeligt det land, som har
behov for helte. Bertold Brecht
No one can be good for long if goodness is not in demand.
Bertolt Brecht
There are few things, that will move people to pity,
a few, but the trouble is,
that when they have been used several times,
they no longer work Bertold Brecht

Fra : Peter Holm

Dato : 17-04-03 09:11

Flash Gordon wrote:
> Jeg melder mig også under fanerne....
> Jeg stiller mig temmelig uforstående over hvordan en så ringe film
> kan vinde oscars..

Måske er det fordi Oscar'en er liså ligegyldig og intetsigende som de film
den gives til (Rocky 1 undtaget naturligvis *s*)

Peter