DYMAG carbonfælge???
Fra : Kasper

Dato : 21-03-01 15:40

Hej alle,

er der nogen som har erfaringer med brug af DYMAGs carbonfælge.

Jeg ved, at de skulle være fantastiske for svingegenskaber, acceleration m.v., men hvad med holdbarheden, er de lige så holdbare som alufælge??? De er jo noget dyrere, så det ville være træls at skifte hvert andet år.

med venstrehåndshilsener,

Kasper

http://www.kandu.dk/

Fra : Sand

Dato : 21-03-01 15:58

"Kasper" <Kasper.news@kandu.dk> wrote in message
> Jeg ved, at de skulle være fantastiske for svingegenskaber,
acceleration m.v.
Acceleration ?? , tænker du på den lave vægt eller..?

, men hvad med holdbarheden, er de lige så holdbare som alufælge??? De
er jo noget dyrere, så det ville være træls at skifte hvert andet år.
Jeg kender ikke så meget til DYMAG fælgene, men jeg har hørt mange
fordomme mod både carbon- og magnesium-fælge. De er designed til
banekørsel og mange mener derfor at de ikke kan holde til de stød, de
vil få på almindelg vej (ujævnheder,sten,opkørsler,kansten).
Der kan da godt være noget om snakken når man kigger på de 2 materialer,
som begge har en meget stor brudstyrke, men som ikke kan deformeres
ligesom et alufælg.

IMO er det ikke noget problem med mindre du er til brostenræs eller
kantstenræs.
Jeg kender et par stykker som har kørt på Marving magnesiumfælge de
sidste par år uden problemer - endnu!

--
Mvh. Sand
- men det vil "finansministeren" ikke