Begrænsningskode på 3510i
Fra : NKSDK

Dato : 04-04-03 16:03

Hej alle

En begrænsningskode - hvad i alverden er det for en størrelse?

Har netop unlocked en 3510i - alt 'written OK'. Tester med mit eget
sim-kort og får at vide, at 'telefonbegrænsning er slået til'. Eneste
mulighed, jeg har, er at sige 'fortryd', og når jeg gør det, får jeg
mulighed for at indtaste den.

Den har jeg bare ikke - telefonen er købt med Telia-abonnement, men
Telia aner ikke, hvad en begrænsningskode er. De henviser til Nokia, som
ikke tager telefonen.

Kan nogen give mig en forklaring vil det være højt skattet.

På forhånd tak

NKSDK

Unlock og sw-opdatering i Viborg

http://www.kandu.dk/

Fra : Mikkel Trabjerg Knud~

Dato : 04-04-03 17:17

Prøv med 12345 som kode

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Mikkel Trabjerg Knudsen
www.modify.dk RemoteUnlock af Nokia tilbydes for 70,00 kr
3510(i), 3650, 6100, 6510, 6610, 7210, 7650, 8310, 8910

Fra : NKSDK

Dato : 04-04-03 17:34

Uha - den har jeg skam prøvet. Og også alle andre tænkelige og
utænkelige tiltag.

Desuden har jeg talt med nogle kolleger, som heller ikke kunne hjælpe,
jeg har - som nævnt - talt med Telia, og endelig ringede jeg til
Telmore, som tidligere i dag var blevet stillet samme spørgsmål i anden
forbindelse. Telmore hælder mest til den overbevisning, at Telia har
fundet en fiks måde at sikre telefonerne mod unlocking på.

Jeg har gennemtrævlet brugermanualer og Nokias site uden held.

Men tak for hjælpen alligevel

Mvh

NKSDK

http://www.kandu.dk/

Fra : helloo.dk

Dato : 05-04-03 05:34

"NKSDK" <NKSDK.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> En begrænsningskode - hvad i alverden er det for en størrelse?

En begrænsningskode = at telefonen er simlåst. Det har med andre ord ikke
lykkedes dig at låse telefonen op.
Hilsen Dan

--
helloo.dk åbner de fleste telefoner med garanti for kun 100,- kr.
Gratis Ringtoner og Logo'er

Fra : NKSDK

Dato : 05-04-03 11:09

Hej Dan

Det vil sige, at man ikke kan stole på Tweak, eller...? Det har jeg
alligevel ikke oplevet før.

Men tak for det.

Mvh

NKSDK

http://www.kandu.dk/

Fra : Mobilkabler.dk

Dato : 05-04-03 11:45

Den gamle tweak (beta2) åbner den ikke. Det er jo også kun en betaversion.
Den rigtige tweak 2.0 kan.

--
---
Med Venlig Hilsen

Thomas Eriksen
Mobilkabler.dk
www.mobilkabler.dk
- Mobiludstyr
- Sat udstyr
- Computere
- Telefoner

Tele-way Danmark
www.tele-way.dk
Auth. Dealer of electric components.
info@tele-way.dk

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 06-04-03 20:34

"NKSDK" <NKSDK.news@kandu.dk> wrote in message
> Hej Dan
>
> Det vil sige, at man ikke kan stole på Tweak, eller...? Det har jeg
> alligevel ikke oplevet før.

Hej NkSDK,

nej Tweak b2 virker ikke på 3510i og nye 3510'ere.
Jeg kan tilbyde dig at låse telefonen op pr. email,
så du ikke behøver ud og opsøge en unlocker.

Alt hvad du skal gøre for at åbne telefonen er beskrevet på
hjemmesiden under gør-det-selv unlock.

--
mvh Kasper / Unlock Århus
www.unlockaarhus.dk

Vi unlocker nye Nokia modeller pr email over hele landet

Fra : Mobilkabler.dk

Dato : 08-04-03 21:01

Husk på at tweak b2 kun var en beta version.

Tweak 2.0 final er i handelen nu. Den kan tage alle i modellerne

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:b6pvf0$t6m$1@sunsite.dk...

Fra : Dark_Wolf

Dato : 30-07-03 13:00

JEg har lige købt en Nokia 3510i hos TDC, den blev købt UDEN abonnement
og jeg fik en nice lille sim-lock kode med. Jeg har så låst sim-locken
op og telefonen skriver at den ikke er simlocked. Derefter får jeg samme
besked: Telefonbegrænsning slået til. For at gøre en lang historie kort
præcis det samme som NkSDK. Telmore (mit teleselskab) siger jeg skal
henvende mig til TDC, TDC siger "det var sgu mærkeligt" og beder mig om
at henvende mig i nærmeste butik, der ikke tager telefonen.

http://www.kandu.dk/

Fra : NKSDK

Dato : 30-07-03 13:21

Hej Wolf

Jeg har efterhånden låst en del 3510 og 3510i op vha Tweak 2.0 og 2.1,
men fornylig var jeg ude for en underlig sag - netop med en TDC-låst
telefon.

Jeg låste den op med Tweak 2.1 - uden problemer. En efterfølgende
læsning af simlock-status viste også, at den var låst op.

Det var den bare ikke, hvorfor jeg genererede en unlock-kode og
indtastede den. Telefonen "svarede" i displayet, at "telefonbegrænsning
var ikke slået til".

Mystisk... - jeg vendte tilbage til Tweak 2.1 og lavede en full
factory reset på apparatet og derefter en unlock. DET virkede...!
Ejeren kunne bruge sit gamle kort i den uden problemer.

Lad du den besked gå videre til vennerne i TDC

Mvh

NKSDK

Nokia unlock i Viborg

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Hansen

Dato : 31-07-03 09:13

Jeg har prøvet det samme.
Jeg har lige købt en 3510i m.mobilbonus hos TDC, og bestilte unlock hos
gratisunlock.dk.
Efter at have trykket den første kode ind, sagde telefonen at den var låst
op, men den påstod stadig at den var låst da jeg satte mit Telmore sim....
i.
Så trykkede jeg den anden kode ind, og vupti så kunne jeg bruge mit Telmore
sim...., og telefonen var åben.
Tror du ikke du skal have en anden kode, har du prøvet www.gratisunlock.dk ?

Fra : Dark_Wolf

Dato : 30-07-03 13:36

Jeg har lige været igennem hos club nokia og det man skal gøre (hvis man
vil have det ordnet lovligt) er at henvende sig hos nærmeste officielle
nokia forhandler med teknikere (muligvis den forretning du købte den i,
eller en Nokia Concept store, eller lignende).

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-07-03 13:45

Dark_Wolf skrev:

>Jeg har lige været igennem hos club nokia og det man skal gøre (hvis man
>vil have det ordnet lovligt)

Ordnet hvad lovligt? Få den låst op? Det kan såmænd slet ikke gøres
_ulovligt_! - Heller ikke selvom Club Nokia/Nokia/nogle forhandlere
kan finde på at sige det.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-07-03 13:46

Dark_Wolf skrev:

> [...]
>nokia forhandler med teknikere (muligvis den forretning du købte den i,
>eller en Nokia Concept store, eller lignende).

Jeg vil godt prøve at hjælpe dig - skriv en mail til laxxe@nospam.dk
(den mailadresse du har angivet, ser ikke ud til at virke).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Dark_Wolf

Dato : 31-07-03 10:22

Lige meget, jeg fik det fixet. Det viser sig at man med Nokia 3510i'ere
skal bruge simkode 7 og ikke 1'eren. Burde de fandme vide hos TDC....

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 31-07-03 10:36

Dark_Wolf skrev:

>Lige meget, jeg fik det fixet. Det viser sig at man med Nokia 3510i'ere
>skal bruge simkode 7 og ikke 1'eren.

Det kommer an på hvordan den er låst.

>Burde de fandme vide hos TDC....

Ja!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-03 00:05

"Dark_Wolf" <Dark_Wolf.news@kandu.dk> wrote in message
> Lige meget, jeg fik det fixet. Det viser sig at man med Nokia 3510i'ere
> skal bruge simkode 7 og ikke 1'eren. Burde de fandme vide hos TDC....

Ja det burde de, men det lyder ikke til at Nokia har været klar over det.
TDC og de andre teleselskaber, får jo koderne fra Nokia (fra en såkaldt
Nokiabox) Så hvis Nokia ikke har fortalt (eller ikke har været klar over
problemet) er det jo lidt svært for teleselskabet at viderebringe det.
Jeg har selv haft samme problem og talte med Nokia om det og de sagde at det
nok var softwaren der skulle opgraderes og jeg kunne henvende mig til det
nærmeste nokiaforhandler hvor der var en værksted, så ville de gøre det over
garantien. Men efter jeg har åbnet med Kode 7 virker den fint.

-Morten