Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Voodoo5...
Fra : Thomas

Dato : 21-03-01 15:15

Jeg påtænker at købe et voodoo5 kort, men vil lige høre hvilke erfaringer
andre har med dette kort.

Jeg ved godt, at 3DFX er solgt osv., men hvordan med spiludviklingen; bliver
der stadig skrevet til voodoo kortene, eller er det hele bare GeForce nu?

Jeg har nu et voodoo3 kort, som jeg er meget tilfreds med, men nu er det
efterhånden blevet kortet som er flaskehalsen i systemet, så et nyt voodoo
synes på sin plads.

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial

Fra : Henrik Dissing

Dato : 21-03-01 16:18

On Wed, 21 Mar 2001 15:14:43 +0100, Thomas wrote:

>Jeg ved godt, at 3DFX er solgt osv., men hvordan med spiludviklingen; bliver
>der stadig skrevet til voodoo kortene, eller er det hele bare GeForce nu?

Hverken eller.

Der bliver næppe lavet mere som kan køre Glide overhovedet, og det er nok
længe siden at der blev lavet spil som kræver Glide eller som bare kører
bedst i Glide (Unreal er et eksempel på det sidste).

Der er heller ikke noget der kun kan køre på GeForce, eftersom alle aktuelle
kort, også 3dfx/Voodoo, kan køre både D3D som alle nyere 3D-spil er skrevet
til. Den tredie standard, OpenGL, understøttes så vidt jeg ved også af alle
kort, men nogle gør det bedre end andre. Hvordan 3dfx/Voodoo har det med
OpenGL, ved jeg ikke.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : martin

Dato : 21-03-01 19:38

> Hvordan 3dfx/Voodoo har det med
> OpenGL, ved jeg ikke.

Voodoo har svjv det fint med alle cpu´er og standarder. Med min gamle K6-2
kunne et TNT-kort ikke køre, så måtte jeg jo smække et voodoo2 i og vupti
kunne alle spil køre. Kørte med et voodoo3 3000 indtil for en udeg tid siden
hvor jeg skiftede til et Geforce2 GTS med 32 DDR-ram, det er noget der
rykker.
Min cpu er en 933 MHz T clocket fra 900

-Martin

Fra : Camain\(DK\)

Dato : 22-03-01 15:43

Hehe, det her er måske ikke helt på sin plads.
Men lad venligst være med at flame mig.

Skulle nogle af jer der har skiftet eller påtænker at skifte, have lyst til
at sælge et voodoo3 kort til mig, så send lige en mail afsted.

Venlig hilsen

Jesper fra Fyn