La France Pour Vous
Fra : R Steendijk

Dato : 04-04-03 10:40

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 04-04-03 15:51

Her synes jeg faktisk det var på sin plads hvis vores net-sheriff
kom ind i billedet. Dette er da commerciel reklame men det er måske en af
vennerne???
Undskyld at jeg skrev oven for, Carsten!

Steen.

Fra : [BitSeN]

Dato : 04-04-03 23:48

On Fri, 4 Apr 2003 16:51:03 +0200, in dk.fritid.camping you wrote:

> [...]
>vennerne???
>Undskyld at jeg skrev oven for, Carsten!

Hvor har du ondt henne ? hvis du på et tidspunkt fandt ud af at bruge
din computer og internet / usenet rigtigt, ville du ikke "skyde" efter
folk som prøver på at hjælpe andre til rette.

Undskyld, det var ikke ikke meningen at det skulle gå ud over dig
personligt, men det er edderxxxxxx irreterende at have en rigtig god
gruppe som kunne vokse sig stor og stærk - og blive til en ny *DCU*
(se f.eks. d.f.b) - men folk har mere travlt med at gå imod strømmen
og ødelægge - fordi der er nogle enkelte som prøver at hjælpe.

Gå hele usenet igennem, og find ud af hvordan det virker - hvis du/i
ikke kan finde ud af det - lad det være - og sælg jeres PC - hvad vil
i med ting i ikke kan bruge eller ønsker at lære at bruge ?

Det var provokerende, men jeg mener at det er folk som ikke har
forstand på at bruge det som ikke ønsker at sætte sig ind i det og
indordne sig.
Det er måske nok beklageligt, at det altid er de(n) samme som hjæpler
på vej, men du kunne måske blev en af de som hjælper de nye.

Hvis alle folk var interesseret i at lære at bruge usenet rigtig kunne
vi få den fedeste gruppe på usenet.........

Med Meget Venlige Campinghilsener
En som bruger og har brugt usenet meget længe

PS: Jeps, indlægget burde *netbetjentes*.

Fra : [BitSeN]

Dato : 05-04-03 00:00

On Sat, 05 Apr 2003 00:47:39 +0200, in dk.fritid.camping you wrote:

> [...]
Se bare - selv garvede brugere kan klippe og klistre forkert - men vi
gør det ikke med vilje, og prøver hele tiden at forbedre os.......

Nu skal *min* tråd hvis snart futtes til etiketten...

Fra : sogs

Dato : 05-04-03 08:01

[BitSeN] wrote:

> [...]
>
> Med Meget Venlige Campinghilsener
> En som bruger og har brugt usenet meget længe

> PS: Jeps, indlægget burde *netbetjentes*.

Meget fedt indlæg - hagen ved under "hjælp" at forsøge på at flytte "hjælpefilen" - er, at det også provokerer, og gir nogle "debatører" sand i øjet. Tvivler på at "man" frivilligt læser Usenet s "tips og triks"
"Reklamer" virker bedst hvis de ender i en postkasse der ikke er sømmet til..

Jeg har for længe siden vedtaget, at hvis der allerede er gjort opmærsom på et par detaljer af en eller anden, er der ikke grund til at tilføje noget - Eet indlæg med "hjælp" må være nok - Og håber så,at alle de gode eksempler efterhånden smitter - selv om et par "grovhedder" - klar tale - i ny og næ syntets at ha en vis effekt også -
Det er vel, for søren, meget lettere når........
Skal ikke gentage.... )

mvh sten
--
Slet det du ikke kommenterer.
Skriv under forrige -

Fra : [BitSeN]

Dato : 05-04-03 08:57

On Sat, 5 Apr 2003 09:01:00 +0200, "sogs" <sogs@image.dk> wrote:

> [...]
>Det er vel, for søren, meget lettere når........

Jeg er fuldstændig enig med dig, jeg bliver bare irreteret over at
folk overhovedet ikke vil følge de ganske få og simple retningslinier
der er.
Den allerbedste måde at lære at bruge usenet på er ved at læse i andre
indlæg og andre grupper, og se hvordan man gør.

Vi kunne også prøve med et:

Vil i ikke godt forsøge at klippe i indlæg og skrive under det i
svarerer på, bare i en periode - jeg lover jer, det bliver MEGET
letterer at bruge og læse i gruppen. Indtrængende BE OM !

mvh
Brian

PS: Sten, du bruger outlook express ikke ? - den kan sættes op til at
lave automatisk linieskift efter fx. 70 tegn, så bliver dine indlæg
også lettere at læse.
Det er sket for dig for nyligt (?), men se evt mit citat fra dig -
hvergang du skriver skal jeg scrolle langt til højre for at læse hele
dit indlæg.

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 05-04-03 09:20

[BitSeN] wrote:
> [...]
> Det er sket for dig for nyligt (?), men se evt mit citat fra dig -
> hvergang du skriver skal jeg scrolle langt til højre for at læse hele

Hej Brian.
Mon ikke det er hos dig der er noget galt? Jeg har da intet problem med at
læse Stens indlæg, heller ikke hvis jeg minimerer skærmen. og det er da
lettere at overskue et langt indlæg, hvis hele siden er fyldt ud, end hvis
der bare står en masse korte linier.
Ebbe

Fra : [BitSeN]

Dato : 05-04-03 15:34

On Sat, 5 Apr 2003 10:19:57 +0200, "Ebbe Rasmussen"
<ebberas@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>lettere at overskue et langt indlæg, hvis hele siden er fyldt ud, end hvis

Det er muligt (jeg bruger Free Agent) og den kan ikke sættes op til
automatisk at dele andres indlæg.
Normalt er det afsenderen som bestemmer indlæggets størrelse.

mvh
Brian

Fra : sogs

Dato : 06-04-03 04:42

[BitSeN] wrote:

> [...]
> Det er sket for dig for nyligt (?), men se evt mit citat fra dig -
> hvergang du skriver skal jeg scrolle langt til højre for at læse

For nyli ? Troede de altid hade været umulige men altså.....
linie længden på hentede indlæg er her ca. en 1/3 og indlæg 1 meter
høje - tal om scroll
Teksten i Send stod, tror jeg, til Uuencode 72 tegn og jeg prøvede
fonylig at stille til Mime, hvor den markerer linien Quotet print - og
har nu stillet til unicode 70tegn igen Send har slvfølgelig ikke nog
med min visning at gøre

Har ellers aldrig taget mig af linie længden, der her plejer at fylde
skærmen 19´ og ombryde selv - Word, der kan tælle, siger at der er
134 -140 tegn 9 punkt
på en 19´der kører 1024x
- Bruger også Quotefix og fand et- wrap at colum, 72 - der nu er
stillet til 130 og håber at det hjælper her hos mig. Det andet var
altså en fuser - beklager -
hjalp det?

mvh sten

som er tæt på Ghost
og FUTTER ind i seng

Fra : [BitSeN]

Dato : 06-04-03 07:16

On Sun, 6 Apr 2003 05:41:57 +0200, "sogs" <sogs@image.dk> wrote:

>hjalp det?
>
>mvh sten
>
>som er tæt på Ghost
>og FUTTER ind i seng

Tusind tak, det ser perfekt ud - nu er dine indlæg endnu bedre

mvh
Brian

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 05-04-03 23:29

> Hvor har du ondt henne ? hvis du på et tidspunkt fandt ud af at bruge
> din computer og internet / usenet rigtigt, ville du ikke "skyde" efter
> folk som prøver på at hjælpe andre til rette.

Faktisk er det ret længe siden jeg fandt ud hvordan nogen synes jeg skal
bruge min computer.
Jeg er blot lidt træt af at " nogen " altid skal ind og rette andre. Faktisk
er det ikke så meget mig selv der er blevet rettet. Derfor irriterer det mig
at de samme " nogen " ikke retter alle, men også selv kan spilde en masse
båndbredde med ligegyldigt plidder pladder med de samme 2 ,3 stykker,
samtidig med at de lader en tydelig spammail som den jeg kommenterede
passere.
Faktisk har jeg selv været med fra før der vad noget der hed internet,
dengang hed det fidonet, og der ligesom i nogen andre grupper jeg læser er
det almindeligt at svare ovenfor teksten hvis det er mere praktisk. Derfor
synes jeg ikke at man behøver at bruge båndbredde på og irritere folk med at
vise dem tilrette hvergang de ikke gør det. Hvis man gider læse det første
indlæg er det meget irriterende at skulle skrolle forbi det hvergang man vil
læse et svar, derfor, svar OVENFOR uanset hvad nogen kloge hoveder mener!!!

Hilsen, Steen Jakobsen.

Ps jeg er også træt af at få alle personlige interesser, religiøse hint og
lignende serveret hver gang i jeres signatur på de " lovlige " 4 linier som
i mener at have ret til, dette er faktisk en gruppe der skulle omhandle
camping, kan i ikke finde et andet sted at lege betjente og lade os andre
koncentrere os om det det handler om her, og glem bare alt om at futte her!!

Fra : Arne Keller

Dato : 06-04-03 09:00

On Sun, 6 Apr 2003 00:29:08 +0200, "Steen Jakobsen"
<s.jakobsen.spamfilter@post1.tele.dk> wrote:

snip

> [...]
>båndbredde med ligegyldigt plidder pladder med de samme 2 ,3 stykker,
>samtidig med at de lader en tydelig spammail som den jeg kommenterede

Rolig nu
Jeg syntes faktisk at det er i orden at vi forsøger at få denne gruppe
til at fungere alle sammen.

Hvis en ny bruger begynder at skrive her er det efter min mening en
god ide at hjælpe vedkommende på ret vej med en venlig vejledning, det
hjælper os alle i fremtiden med en bedre fungerende gruppe.

Hvis der kommer tydelig spam er det bedste efter min mening at klage
til udbyderen og så ikke gøre mere, hvorfor spilde tid på en som er
ligeglad med denne gruppe ?

> [...]
>læse et svar, derfor, svar OVENFOR uanset hvad nogen kloge hoveder mener!!!

Jeg har også været med i mange år, men stadig mener jeg at usenet
fungerer bedst hvis man følger de normale principper om at svare
under. Det betyder ikke at der ikke kan findes situationer hvor det
fungerer bedst at svare over, det er der nok heller ingen som dør af.
Når jeg som her svarer på dit indlæg i mindre portioner fungerer det
klart bedst at man kan se hvad jeg svarer på over mit svar.

> [...]
>koncentrere os om det det handler om her, og glem bare alt om at futte her!!

Jeg har en signatur jeg bruger i alle grupper, men den er mest
relevant i netværksgrupperne hvor jeg skriver mest, halvdelen er for
at hjælpe nye brugere på vej og den anden halvdel er jeg nød til at
have hvis jeg vil skrive i de grupper.
Jeg håber du kan leve med det
Heldigvis står det nederst, så du kan jo stoppe når du når til --

Omkring FUT finder jeg det relevant at vi diskuterer hvordan vi vil
have vores allesammens campinggruppe til at fungere, det gøres efter
min mening bedst her i gruppen.
Hvis vi vil diskutere usenet "reglerne" hører dette til i en anden
gruppe.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : [BitSeN]

Dato : 06-04-03 16:53

On Sun, 06 Apr 2003 07:59:30 GMT, arne@kellernet.org (Arne Keller)
wrote:

> [...]
>min mening bedst her i gruppen.
>Hvis vi vil diskutere usenet "reglerne" hører dette til i en anden

Subscribe - flot indlæg.

mvh
Brian

Fra : Christina Stage

Dato : 07-04-03 16:55

Arne Keller wrote:

Et godt indlæg, Arne - som jeg er helt enig i.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage