Så er motocross sæsonen startet
Fra : Claus Rittig

Dato : 04-04-03 09:45

EM. Det var ventet (ihvertfald i mit lille hoved) at Bo Vang ville lægge
hårdt ud, da han sluttede sidste sæson af med at være den hurtigste
dansker - og se, se, ved første afd. af EM (i Spanien) førte han fra start
til mål! Han bliver svær at slå i år (men han kører jo også KTM). I anden
afd. måtte han nøjes med en 7. plads, men samlet stilling efter 2. afd.
placerer han to'er efter Siegfried Bauer, Østrig. 1-2-3 kører iøvrigt KTM.

VM. Tjah, vi har jo for første gang (nogensinde?) en dansker med i
motocrossens formel 1: 250cc. Klassen hedder nu MotoCross GP, og tillader
2-takt op til 250cc og 4-takt op til 450cc, og Brian Kjær Jørgensen kører i
år for et Honda team på en 450cc 4-takt (CRF450). Og hvordan gik så hans
første MotocrossGP i topklassen? Joh, han blev såmænd 5'er. Det bliver RET
sjovt at se motocross i år! Han blev slået af Mikael Pichon (flere gange
VM), Joël Smets (flere gange VM), Stefan Everts (mange gange VM) og det
britiske håb Gordon Crockhard.

Resultater kan følges på bl.a. http://www.dmusport.dk/motcross/index-mx.htm

Rittig
--
Football, tennis and golf, requires only one ball,
racing requires two.

Fra : Jakob D

Dato : 04-04-03 19:05

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> EM. Det var ventet (ihvertfald i mit lille hoved) at Bo Vang ville lægge
> hårdt ud...........

Kom lige lidt sent ind i et indslag fra sporten (vistnok søndag eller mandag
aften).
Det var fra NM 1 afd. fra Uhrebanen..
Det jeg så var at han totalt kiksede starten i 2heat-ja cyklen var vist helt
død. Ikke desto mindre kørte han sig fra nummer sjok til vinder. Hans
umiddelbare svar til sejren efter dette pragtstykke var: " jeg har en
rimelig grundform, og syntes at jeg forcerer hullerne ok" Måske ikke helt
ordret, men ikke desto mindre en underdrivelse af dimensioner og
ualmindeligt beskedent udtalt.
Foookin` Hell - han er for vild!
Jakob D
www.supermotard.dk

Fra : Ronni Kristensen

Dato : 04-04-03 20:01

> [...]
> til mål! Han bliver svær at slå i år (men han kører jo også KTM)

> VM. Tjah, vi har jo for første gang (nogensinde?) en dansker med i
Det har faktist været flere. Brian har kørt med der i vistnok 1999 på en
Suzuki. Hans bror Jesper har også kørt en hel del VM løb i den klassen.

Men hvem vinder så i Søderborg? Brian eller Bo?

--
Mvh Ronni
www.team-sneglefart.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-04-03 21:19

"Ronni Kristensen" <ronni@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det har faktist været flere. Brian har kørt med der i vistnok 1999 på en
> Suzuki. Hans bror Jesper har også kørt en hel del VM løb i den klassen.

Nåja, jeg mente at nu har vi en dansker med i en HEL sæson. Jesper, Claus M
og flere andre har forsøgt at køre enkelte løb i 250cc, og vi har haft flere
i 125cc og 500cc (som nu hedder 650cc), men en totalsatsning i Motocross GP
har vi vist ikke haft før?

> Men hvem vinder så i Søderborg? Brian eller Bo?

Ja, den bliver svær... Hvis det på nogen mulig måde kan passes ind i
kalenderen, så skal jeg ned og se det løb! Bo er kanonhurtig lige nu, og
Brian... Ja, han er pt. verdens femte-bedste motocross kører.
Jeg tror det bliver god underholdning!

Rittig

Fra : JEK

Dato : 04-04-03 22:52

hov hov motocross er ikke kun for 250cc *SSS*
kryds finger i morgen lørdag, der køres første afdeling af DM for 80cc
(ja I har gættet rigtig PRAL *GG* min søn deltager nemlig)

Skal forhåbentlig igen i år til VM i Uddevalla Sverige, var en kanon
oplevelse.
Rigtig god sæson til dig Claus

JEK

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-04-03 11:18

"JEK" <jek@city.dk> skrev i en meddelelse
> hov hov motocross er ikke kun for 250cc *SSS*
> kryds finger i morgen lørdag, der køres første afdeling af DM for 80cc
> (ja I har gættet rigtig PRAL *GG* min søn deltager nemlig)

Hep, hep, hep...

> Rigtig god sæson til dig Claus

Ih, tak. Den kan vist kun blive bedre - jeg fik tæv af Nads Lund i et
hygge-off-road løb i søndags. Jeg mener: Tabe til Mads?!? Uha, uha...

Rittig
(Skamfuld)