Antipiratgruppen
Fra : Peter Jensen

Dato : 04-04-03 09:02

Hvordan dokumenterer antipiratgruppen deres arbejde ? Kan de se hvormeget og
hvad en person downloader, eks. ved at overvåge en given IP adresse ? Eller
kikker du i hvad der ligger i share folder på en given pc ifm. fil delings
programmer ?

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 04-04-03 10:46

Peter Jensen wrote:
> [...]
> kikker du i hvad der ligger i share folder på en given pc ifm. fil delings

I stedet for at ligge vågen om natten med frygt for det banker på døren,
var det så ikke bedre at overholde loven.

Mvh

Bruno

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-04-03 11:05

Hvor er jeg enig med dig...........

Fra : Peter

Dato : 04-04-03 13:22

In article <3E8D545A.7040808@worldonline.dk>, iddqd@worldonline.dk says...
> I stedet for at ligge vågen om natten med frygt for det banker på døren,
> var det så ikke bedre at overholde loven.

Hvorfor skal han være bange? Det ser ud til at du gør antagelser istedet for at læse hvad han
skriver.

Hvor skriver Peter Jensen at han ikke overholder loven? Jeg kunne ikke finde det du referer til

mvh Peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-04-03 10:50

Peter Jensen wrote:

> [...]
> kikker du i hvad der ligger i share folder på en given pc ifm. fil delings

De kigger i sharemappen, og de kigger fortrinsvis efter danske titler.
Hvis man ikke deler noget, er man ikke i farezonen, med mindre man får
deres bevågenhed ad anden vej - for eksempel, hvis man praler vidt og
bredt om alle de piratkopier, man har hentet. Eller hvis man agerer
server for den pågældende fildelingstjeneste.

Vær opmærksom på, at flere af fildelingsprogrammerne også deler de
filer, man er ved at hente, så selvom sharemappen er tom, kan man havne
i APGs søgelys, hvis man for eksempel er ved at hente dansk musik eller
film.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-04-03 11:31

Hvad gør APG så få at stoppet musik/film som ligger i nyhedsgrupper ? Jeg
læste en artikel om at TDC rent vedkendte sig et medansvar for dette.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-04-03 12:28

Peter Jensen wrote:

> Hvad gør APG så få at stoppet musik/film som ligger i nyhedsgrupper ? Jeg
> læste en artikel om at TDC rent vedkendte sig et medansvar for dette.

Hvor har du læst det henne? Det lyder ikke særligt sandsynligt, at de
skulle have vedkendt sig et medansvar, det vil nemlig sandsynligvis åbne
for, at de kan bliver erstatningsansvarlige.

Vi ved endnu ikke så meget om APGs tiltag for at stoppe piratkopier i
nyhedsgrupperne, men da de tidligere advokater regerede blev der ind
imellem sendt advarselsmails til dem, der havde efterlyst eller tilbudt
piratkopier i tekstgrupperne. TDC har også fået en eller flere
henvendelser fra APG angående piratkopier i nyhedsgrupperne, hvorfor de
indtil videre har valgt at nedsætte retention-tiden på de binære
grupper. I øjeblikket ligger piratkopierne (og alle andre indlæg i de
binære grupper) maksimalt 48 timer på serveren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-04-03 18:16

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> grupper. I øjeblikket ligger piratkopierne (og alle andre indlæg i de
> binære grupper) maksimalt 48 timer på serveren.

Det er da en halvhjertet løsning der er til at få øje på, det
afhjælper ikke problemet med distribution af ulovligt materiale,
det gør kun services dårligere for de der benytter grupperne og
skaber flere reposts..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-04-03 01:13

Thomas Strandtoft wrote:

> [...]
> afhjælper ikke problemet med distribution af ulovligt materiale,
> det gør kun services dårligere for de der benytter grupperne og

Det er ikke TDCs opgave at stoppe distributionen af piratkopier. TDC
skal blot overholde loven, og fjerne ulovlige kopier efter en
henvendelse fra rettighedshaver eller dennes repræsentant (APG). Loven
siger ikke noget om, hvor hurtigt TDC skal fjerne de ulovlige kopier,
men i praksis er fristen sat til 48 timer. TDC kan i øjeblikket ikke
fjerne enkelte indlæg efter en henvendelse fra rettighedshaver, derfor
har man valgt at fjerne alle indlæg efter 48 timer, indtil det er muligt
at fjerne enkelte indlæg.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-04-03 18:13

Peter Jensen wrote:

> Hvad gør APG så få at stoppet musik/film som ligger i nyhedsgrupper ? Jeg
> læste en artikel om at TDC rent vedkendte sig et medansvar for dette.

Mon ikke det er rimeligt effektivt hvis APG napper en kopi af hvad
der udsendes i de binære grupper, checker ophavsretten og
efterfølgende bruger headerinformationerne til at spore
afsenderen?? Det forhindrer ikke spredning af det der allerede er
uploadet til nyhedsgrupperne, men det har højst sandsynligt en
afskrækkende virkning så flowet daler helt af sig selv..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Tømreren

Dato : 04-04-03 14:58

> Vær opmærksom på, at flere af fildelingsprogrammerne også deler de
> filer, man er ved at hente,

Det kan de bare ikke dømme på,,, eller hvad er priser for en halv
film/musikstykke..

If you cant do the time,dont do the crime..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-04-03 01:18

Tømreren wrote:

> Det kan de bare ikke dømme på,,, eller hvad er priser for en halv
> film/musikstykke..

Jeg ville ikke indgå et væddemål på det. Jeg tror ikke, det største
problem for APG vil være, at det kun er en halv film/musikstykke, men at
man skal bevise, at det vitterligt drejer sig om en ulovlig kopi og ikke
en fil med et forkert navn eller noget i den stil.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 05-04-03 08:31

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

> [...]
>man skal bevise, at det vitterligt drejer sig om en ulovlig kopi og ikke
>en fil med et forkert navn eller noget i den stil.

"Uskyldig indtil det modsatte er bevist" gælder ikke i civile sager.
I stedet er der to påstande. Dommeren skal beslutte hvilken af de
to, der er mest troværdig.

Strengt taget kan det være "den fil er ulovlig, for det har vi en
masse erfaring i at konstatere" og "jamen, det KUNNE jo bare være,
at den havde et forkert filnavn".

Jeg tror, dommeren vælger den første.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-04-03 11:06

Klaus Ellegaard skrev:

>Strengt taget kan det være "den fil er ulovlig, for det har vi en
>masse erfaring i at konstatere" og "jamen, det KUNNE jo bare være,
>at den havde et forkert filnavn".

>Jeg tror, dommeren vælger den første.

[*GYS*] ... Jeg håber han forlanger lidt bedre dokumentation end
det.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-04-03 11:53

Bertel Lund Hansen wrote:

> [*GYS*] ... Jeg håber han forlanger lidt bedre dokumentation end
> det.

Det tror jeg, han gør (omend man ikke skal være for sikker efter sidste
års fogedkendelser). Men det afhænger sikkert også af andre
omstændigheder. Har man en enkelt fil liggende med titlen "Den eneste
ene.avi", kan man sikkert bedre argumentere for, at det er et forkert
filnavn, end hvis man har 50 filer med titler på kendte danske og
udenlandske film/musiknumre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 05-04-03 12:26

>Det tror jeg, han gør (omend man ikke skal være for sikker efter sidste
>års fogedkendelser).

Selvfølgelig skal der lidt mere til - jeg skrev "strengt taget".
Men det med at man kan komme med en teoretisk påstand om, at "det
da nok kunne have være noget andet", holder ikke ret langt. Der
skal ikke meget til, før vægten flyttes over på modparten i den
sammenhæng.

Mvh.
   Klaus.