Get Local-IP
Fra : Thomas P

Dato : 21-03-01 14:32

Yep - findes der en nem funktion, der returnerer computerens ip-adresse ?

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Fra : Ken Madsen

Dato : 27-04-01 08:28

Der findes ikke en nem løsning, du skal i netbios og læse ipnumrene, du kan
nemlig sagtens riscikere at der er flere ip numre på din pc.

jeg mener jeg har en stump kode et eller andet sted, Jeg skal prøve at grave
den frem, men jeg vil ikke love at jeg kan finde den.

Ken

Fra : Thomas P

Dato : 27-04-01 13:57

> Der findes ikke en nem løsning, du skal i netbios og læse ipnumrene, du
kan
> nemlig sagtens riscikere at der er flere ip numre på din pc.

Hvordan kan det så være at man nemt og problemfrit kan finde computerens IP
med fx PHP ? Well... jeg skal jo ikke gøre mig klog på noget jeg ikke kender
til

> jeg mener jeg har en stump kode et eller andet sted, Jeg skal prøve at
grave
> den frem, men jeg vil ikke love at jeg kan finde den.

!! Det lyder godt (!)

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Carsten

Dato : 27-04-01 14:17

"Ken Madsen" <kenhvm@hotmail.com> wrote in message
> [...]
grave
> den frem, men jeg vil ikke love at jeg kan finde den.

Det er altså jerne-nemt. Prøv at kigge lidt på WinSock.gethostname() samt
WinSock.gethostbyname().

Link: http://www.warmi.net/httpd/html/various/wsocket/examples/ipaddr.html

Carsten

Fra : Ken Madsen

Dato : 30-04-01 07:13

> Det er altså jerne-nemt. Prøv at kigge lidt på WinSock.gethostname() samt
> WinSock.gethostbyname().

på den måde får du ip-adressen på den aktuelle session, og det er ikke
nødvendigvis den der skal bruges!!!

Fra : Stig Johansen

Dato : 27-04-01 17:00

Hej.

> [...]
grave
> den frem, men jeg vil ikke love at jeg kan finde den.

Umiddelbart kan jeg ikke se det oprindelige indlæg ( har det noget med sv
ct. re at gøre?)

Men her er noget kode, jeg publicerede for nogle år siden ( W95):

First of all, you need the hostname of your computer, obtain the by calling
GetHostName (HostName,255); // HostName : ARRAY [0..255] OF CHAR ;
When you have the Hostname, it is now possible to obtain the hostent
structure, call
HostEnt := gethostbyname(HostName); // HostEnt : PHostEnt ;
The interesting part here is the field h_addr_list ( see Winsock.pas ).

The h_addr_list contains a list of your computers IP-addresses, and maybe
your hostname, terminated by a null value.

We need the following variables:

PStart : PCHAR ; // Work pointer
PEnd : PCHAR ; // Work pointer
InAddr : PInAddr ; // Address structure

To establish a loop, we need the starting point and the end point of the
list, I do it in this way:

PStart := @HostEnt.h_addr_list^^ ; // Set start
PEnd := PStart ; // Initialize PEnd to PStart
WHILE ( PEnd <> NIL ) AND ( PEnd <> HostEnt.h_Name ) DO
INC(PEnd) ; // Increment end until we have a null (NIL) value
// or we have reached the hostname.

Now we are able to retrieve the list of IP-addresses.

WHILE PStart < PEnd DO BEGIN // Establish a loop
InAddr := pInAddr(PStart) ; // Get this address
IpListBox.Items.Add(inet_ntoa(InAddr^)); // Put the 'string' address in a
listbox
INC (PStart,SIZEOF(PStart)); // Increment PStart to next IP ( size of
address = size of pointer )
END ; // End of loop.

Now you have the list of IP-addresses, and the 'dial-up' IP address is
typically the last one.

Det kan være det kan bruges.

--
Med venlig hilsen/Best Regards
Stig Johansen - stig@w3data.dk

Fra : Rune Andersen

Dato : 03-05-01 22:02

Hey

Jeg mener at have svaret et par gange på spørgsmålet før.... ;)

Hvis du benytter TWsocket komponenterne af Francois Piette
(http://www.rtfm.be/fpiette), giver LocalIPList en liste med alle ip
adresserne på maskinen.

/Rune