Lav Icepresso selv
Fra : Mads

Dato : 04-04-03 08:23

Hejsa.

Jeg smagte den nye Icepresso fra Gevalia i forgårs. Dem kunne jeg godt blive
forfalden til, hvis de ikke var så urimeligt dyre. Det fik mig til at tænke
på om man mon ikke selv kunne lave noget lignende. Jeg kunne læse på dåsen,
at det var baseret på instant coffee.

Nogen idéer?

vh/Mads.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-04-03 08:34

Mads skrev:

> Jeg smagte den nye Icepresso fra Gevalia i forgårs.

Hvad er Icepresso? Instant ice coffee? Hvordan tilbereder man det
(mælk/vand/fløde?), og hvilke ingredienser indgår i deklarationen?

// Klaus

Fra : Mads

Dato : 04-04-03 11:54

"Klaus Alexander Seistrup" <spam@magnetic-ink.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er Icepresso? Instant ice coffee? Hvordan tilbereder man det
> (mælk/vand/fløde?), og hvilke ingredienser indgår i deklarationen?

http://www.kraftfoodsnordic.com/brands/coffee/gevalia/dbaFile1185.html

Og dermed fik jeg også mit svar på mit eget spørgsmål... to the bat-lab !

/Mads.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-04-03 12:52

Mads skrev:

> http://www.kraftfoodsnordic.com/brands/coffee/gevalia/dbaFile1185.html

Tak for oplysningen.

> Og dermed fik jeg også mit svar på mit eget spørgsmål... to the
> bat-lab !

Husk at melde løbende tilbage.

// Klaus

Fra : Anders

Dato : 04-04-03 17:37

"Mads" <madsNOSPAM@nil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tænke
> på om man mon ikke selv kunne lave noget lignende. Jeg kunne læse på

Her er min opskrift på hjemmelavet iskaffe. Den er på engelsk, da den er
listet på et canadisk kaffe-site:

I made this one up this afternoon because it was just too hot and humid to
have real coffee.

You'll need for one serving:

A pintsize glass
1½ tsp of instant coffee I made this one up this afternoon because it was
just too hot and humid to have real coffee.

You'll need for one serving:

A pintsize glass
1½ tsp of instant coffee ( i know you don't have it in the house, but go get
some )
1 tsp of canesugar
1/4 vanilla pod (preferrably polynesian instead of bourbon)
1 tsp of hazelnut syrup
icecold milk, your favourite
icecubes
water

In the glass, add coffee, sugar, vanilla (the seeds
only) and syrup. Cover with a bit of water.

With one whisk mounted on your mixer, whisk the mixture until it turns into
a dark brown foam.

Add icecubes. Fill up with milk. Stirr. Drink.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-04-03 23:25

Anders wrote:

> You'll need for one serving:

Say, did you come up with this recipe one afternoon because it

Fra : Kim Grandjean

Dato : 05-04-03 08:42

"Klaus Alexander Seistrup" <spam@magnetic-ink.dk> wrote

> Say, did you come up with this recipe one afternoon because it
> was just too hot and humid to have real coffee?

Kongehumor!

Kim

Fra : Anders

Dato : 06-04-03 10:05

> Say, did you come up with this recipe one afternoon because it
> was just too hot and humid to have real coffee?
>

> // Klaus
>
> --

Ja, det er ikke sådan, når "copy and paste" pludselig tager magten, og man
ikke får kigget sin besked igennem inden man sender den

Anders - der lavede opskriften en dag det var for fugtigt og varmt til at
drikke rigtig kaffe ))

Fra : Mads

Dato : 07-04-03 12:01

"Anders" <alfaekko@nospamget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Add icecubes. Fill up with milk. Stirr. Drink.
> I made this one up this afternoon because it was just too hot and humid to

Anders, det lyder virkelig lækkert, mine tænder løber allerede i vand.

vh/Mads.

Fra : Anders

Dato : 07-04-03 21:38

> get

> into

> Anders, det lyder virkelig lækkert, mine tænder løber allerede i vand.
>
> vh/Mads.

Tak for det. Det bedste er næsten, at det er så smaddernemt. Og så er der
endelig et formål med frysetørret kaffe
Iskaffen kan selvfølgelig også laves med friskbrygget espresso.......

Anders

Fra : Ghita

Dato : 05-04-03 11:23

I news:Wpaja.2679$y3.453270@news010.worldonline.dk griflede Mads:
> [...]
> mig til at tænke på om man mon ikke selv kunne lave noget lignende.
> Jeg kunne læse på dåsen, at det var baseret på instant coffee.

Når jeg laver iskaffe bruger jeg den mindste bodumstempelkande med 3
gange normalmængde af bønner. Hælder kaffe + 1 dl sukker i litermål og
fylder op med sødmælk til 1 litersmærket.
Stilles i køleskabet for at blive helt kold & drikkes med isklumper i
glasset.
Synes at den bliver bedst når den er lavet dagen før.

--
God bagjul...
Ghita

Fra : Mads

Dato : 07-04-03 12:00

"Ghita" <mammasine@bonbon.net> skrev i en meddelelse
> [...]

> God bagjul...
> Ghita
> - Et LILLE juleønske er at se svar under det DU citerer...

Det er vist længe siden det var jul

Ghita, hvor stor er den mindste Bodumstempelkande? Jeg har kun en almindelig
størrelse Bodum.

Venligst,

Mads.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-04-03 13:11

Mads skrev:

> hvor stor er den mindste Bodumstempelkande?

Den svarer til ca. 1 tekrusfuld kaffe.

// Klaus