OBS! DVDOO tager nu betaling for din besti~
Fra : Poul

Dato : 04-04-03 07:50

Vær opmærksom på at uanset hvilken metode du anvender til at betaling
med hos DVDOO (www.dvdoo.dk), så skal du nu betale.

Begrundelse:
/snip fra mail fra DVDOO
"Sådan er det desværre. Porto taksten er nu så høj at det ikke længere
kan være gratis. Jeg skulle ikke blive overrasket hvis de andre shops
gjorde det samme. Avancen er ret lille på DVD. Specielt efter at
portotaksterne er steget med 20-30%."

Priserne er:

Betaling med kort = kr. 19,-
Efterkrav = kr. 59,-

Mvh

Arch...

Fra : Jacob

Dato : 04-04-03 08:43

"Poul" <spam@digselv.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan være gratis. Jeg skulle ikke blive overrasket hvis de andre shops
> gjorde det samme. Avancen er ret lille på DVD. Specielt efter at

Lagde jeg også mærke til igår .. købte dog alligevel 3 film for 198,- + 19,-
... stadigt billigt.. heh

men ellers prøv:

www.dvdpusheren.shopbasic.dk
eller
www.dvd4u.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 04-04-03 08:52

Jacob skrev:

> men ellers prøv:
>
> www.dvdpusheren.shopbasic.dk

DVDpusheren vil jeg ikke umiddelbart anbefale. Jeg venter /stadig/ på
min Casper og Mandrillen 2, som jeg forudbestilte for en måned siden!
Angiveligt skulle skiven være gået tabt i posten, men sammenholdt med de
andre skeptiske røster her fra gruppen, såeh ...

--
Mvh. Peter
"Jeg spejdede altså forgæves efter flammeskriften, Gud satte på himlen,

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 04-04-03 09:41

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> wrote in message
> [...]
> Angiveligt skulle skiven være gået tabt i posten, men sammenholdt med de
> andre skeptiske røster her fra gruppen, såeh ...

Derudover har de jo et elendigt design og manglende domænenavn, to ting som
IMØ stinker af mangel på seriøsitet. Der findes naturligvis mange butikker,
som er ok på trods af disse mangler, men jeg er nu alligevel skeptisk som
udgangspunkt.

Hvor svært kan det iøvrigt være at lave en mere overskuelig DVD-side? Nu har
jeg lige været inde på Axel-musik og stereostudiets side, og det er jo ikke
til at finde hoved og hale i. Alt for mange titler i forhold til designet.

/Nikolaj

Fra : TK

Dato : 04-04-03 12:31

> [...]
>til at finde hoved og hale i. Alt for mange titler i forhold til designet.

Hvad er der lige uoverskueligt ved Axel Musics hjemmeside?
"Alt for mange titler i forhold til designet" - så brug da deres
search engine, det er det den er der for. Jeg synes det er udmærket
bygget op - de har et ret stort katalog, betydelig større end de andre
forhandlere i Danmark, så det er klart at der er mange titler på
forsiden.

Synes at Axel Musics site er ret nem at finde rundt på - og priserne
er ok - god service, gratis fragt. Jeg har ikke haft noget bøvl der.

TK

Fra : PerX ...

Dato : 05-04-03 01:16

In article <koqq8voeakcdb8uek417go10uptkreupl9@4ax.com>,
tlk1997@yahoo.com says...
> Hvad er der lige uoverskueligt ved Axel Musics hjemmeside?

At den er totalt inkompetent opbygget. Prøv at slå stylesheets fra så
tilter det hele (hvorfor gøre det så? Fordi ellers er bogstavernen for
små på de fleste sider)

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 05-04-03 11:22

"TK" <tlk1997@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> bygget op - de har et ret stort katalog, betydelig større end de andre
> forhandlere i Danmark, så det er klart at der er mange titler på

Ja, søgemaskiner er fine nok, hvis man ved, hvad man leder efter. Men hvis
man bare lige vil se, om der er noget spændende, så er der ikke meget skæg i
at sidde og kigge det igennem.

> Synes at Axel Musics site er ret nem at finde rundt på - og priserne
> er ok - god service, gratis fragt. Jeg har ikke haft noget bøvl der.

Ja, det virker som et ok sted.

/Nikolaj

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-04-03 09:45

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> writes:

> DVDpusheren vil jeg ikke umiddelbart anbefale. Jeg venter /stadig/ på
> min Casper og Mandrillen 2, som jeg forudbestilte for en måned siden!

Du er ikke den eneste, der har måttet slås med den biks.

Jeg ventede langt over en måned på BTTF og Simpsons sæson 2 - uden at
få nogen som helst meldinger før jeg rykkede. Så var svaret "den er
sendt i dag". Da den ikke var ankommet efter en uge prøvede jeg igen.

Senere afgav jeg en bestilling lige op til jul og bad dem mindeligt om
at sende senest dagen efter af hensyn til
julegaveuddelingsdatoen. Intet svar overhovedet - og ingen DVD til
tiden forstås.

Jeg har så småt opgivet at få dem til at holde op med at sende mig
mails, men jeg vil ikke handle med den butik igen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am Arogon son of Alfred."
The RockBear. ((^))

Fra : BorreBoy

Dato : 04-04-03 11:55

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Du er ikke den eneste, der har måttet slås med den biks.
>
> Jeg ventede langt over en måned på BTTF og Simpsons sæson 2 - uden at
> få nogen som helst meldinger før jeg rykkede.

> Så var svaret "den er sendt i dag".

Det har jeg også oplevet. Meget uprofessionelt.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 04-04-03 14:06

Peter B. Juul skrev:

> Du er ikke den eneste, der har måttet slås med den biks.

Nej, jeg skulle nok have lyttet til dig, inden jeg bestilte, forhippet
på at spare en tyver.

Til gengæld virker ejerens forklaring på forsinkelsen troværdig. Der har
tilsyneladende været alvorlige problemer med tyverier hos postvæsenet i
netop det område, jeg bor i. Uhørt mange dvd'er er aldrig noget frem, og
der er sat postdetektiver på sagen. Man forestiller sig skumle
skyggemænd i trenchcoats (med postlogo) og en cigaret hængende i
mundvigen.

> Jeg har så småt opgivet at få dem til at holde op med at sende mig
> mails, men jeg vil ikke handle med den butik igen.

Jeg vil nok også holde mig tilbage, uanset at problemerne i mit tilfælde
ikke udelukkende kan tillægges DVDpusheren.

--
Mvh. Peter
"Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is,

Fra : Jacob

Dato : 04-04-03 09:59

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Angiveligt skulle skiven være gået tabt i posten, men sammenholdt med de
> andre skeptiske røster her fra gruppen, såeh ...

Hmm.. der har jeg nok været mere heldig så .. jeg har tit købt på pusherens
side, da priserne for det meste ligger under de fleste andres, og jeg har nu
ikke haft problemer med manglende svar eller forsendelser..
Jeg venter dog stadig på en DVD fra dvdoo.. som der stod var på lager da jeg
bestilte den for 1½ måned siden.. og jeg har fået at vide jeg stadig nok
skal vente en 14 dage på, da den er i restordre et andet sted.. men de er
nu flinke nok på dvdoo..
DVD4U har også været flinke til at sende ting, men har dog ikke så stort et
udvalg...

Pusheren har mange dvd'er.. og har et ret elendigt design.. men jeg tror
heller ikke de har de store resourcer til det.. det kræver jo en del tid at
vedligeholde sådan en stor side! De har også en rigtig adresse.. den hedder
normalt www.dvdpusheren.dk, men de har nogle problemer med forwardningen for
tiden.

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 04-04-03 12:36

Tja!
Jeg mener at de er lige gode eller dårlige med deres service!
Jeg var overrasket i starten, hvor god servicen egentlig var, men når det
kommer til stykket har de kun de samme dårlige undskyldninger

Men at avancen på DVD'er er lille kan godt være, men den må være større for
andre. Eksemple Triple X: DVDoo kr. 249. DVDPusheren kr. 195
Hmm!!!
Men at portotaksterne er steget så meget.... den er jeg ikke helt med på.
Før kostede det kr 10 at sende en skive med posten, men nu hele kr. 12.
Der er reelt tale om en stigning på 20%, men at det hele lige pludselig skal
koste kr 19, det......?????????
Har altid godt kunne li' DVDoo, men når det gøres gratis andre steder,
så.......

Fra : Jacob

Dato : 04-04-03 14:10

"Jess Møller-Petersen" <jess.moeller@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> koste kr 19, det......?????????
> Har altid godt kunne li' DVDoo, men når det gøres gratis andre steder,

Dvdpusheren har meget billige dvd'er.. hvordan de gør, ved jeg ikke.. og så
er der gratis porto..
som sagt har jeg aldrig haft problemer med at få de films jeg har bestilt på
deres side..

Fra : ChriZ

Dato : 04-04-03 12:55

> [...]
at
> vedligeholde sådan en stor side! De har også en rigtig adresse.. den

Har ikke ressourcer til det? Så må ejeren SKAFFE sig ressourcer til at
vedligeholde sider, overholde aftaler om levering, osv... ellers kan den jo
umuligt tages seriøst!!

Jeg har handlet der én gang, og har ikke mget lyst til at gøre det igen. Det
var en lagervare, der tog ca. 1½ uge om at blive leveret.. mine DVDoo
leveringer har maks. taget 2 dage so far på lagervarer, at de så tager porto
nu sætter også en gevaldig stopper for en del af mine indkøb... det kan
bedre betale sig at besøge den lokale biks nu...

Christian

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 04-04-03 13:16

ChriZ's utterance expressed in news:b6jrnt$129u$1@news.net.uni-c.dk:

> Har ikke ressourcer til det? Så må ejeren SKAFFE sig ressourcer til at
> vedligeholde sider, overholde aftaler om levering, osv... ellers kan
> den jo umuligt tages seriøst!!

enig!

> [...]
> de så tager porto nu sætter også en gevaldig stopper for en del af
> mine indkøb... det kan bedre betale sig at besøge den lokale biks

Ja det er synd - jeg er selv meget glad for dvdoo, men jeg har
det lidt sådan at det beløb jeg ser når jeg browser en side -
det skal også være det jeg kommer til at betale. Så hellere
sætte alle film en tier op og så ikke kalde noget for fragt.
Men ok - de har altså en meget bedre service og hurtigere
levering hos dvdoo - og det koster selvfølgelig i timeløn.
Sådan er det - lidt som forskellen mellem Netto og Irma ;)

Hilsner!

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Jacob

Dato : 04-04-03 14:17

"ChriZ" <cns@FJERNosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har ikke ressourcer til det? Så må ejeren SKAFFE sig ressourcer til at
> vedligeholde sider, overholde aftaler om levering, osv... ellers kan den

ok, du er ikke i web-udviklingsbranchen?
jeg er selv inden for branchen.. og jeg koster omkring 1000-1200kr i timen
at hyre.. og hjemmesider, specielt med internetbutik og sådan noget koster
kassen at få lavet professionelt..
jeg er dog ikke designer, men har lavet et content-management system i lotus
notes, som jeg nogengange laver tilpasninger til, så det lige passer til
kundernes behov..
Jeg har prøvet at lave en internet-butik-light.. altså uden betalingsdelen..
det tog mig en dags tid at få det tekniske til at køre.. det koster
7-8000kr.. men så mangler der de forskellige oversigter og kategorier.. ikke
noget der tager så lang tid i lotus notes, men i alt kunne det komme til at
tage en uges tid at lave et færdigt system.. dvs. 35.000-40.000 kr.. og det
er uden designet.. som man så skal have et design-firma til at lave..
Det kan sikkert laves sort for mindre, men det kræver man kender nogen der
kan finde ud af det..

nå, det er lidt OT..

dvdpusherens side er forvirrende, men når man lærer den at kende, så kan man
godt finde det man leder efter.. så kræves det bare at man ikke kører
zone-alarm, da man så ikke kan afslutte betalingen.. heh

Fra : A.And

Dato : 05-04-03 18:27

"Jacob" <tror@jeg.ikke> skrev i en meddelelse

--SNIP--

> [...]
> godt finde det man leder efter.. så kræves det bare at man ikke kører
> zone-alarm, da man så ikke kan afslutte betalingen.. heh

Den del har jeg aldrig haft problemer med selv om zone-alarm kører.

Kim

Fra : Jacob

Dato : 05-04-03 22:07

"A.And" <no@mail.com> wrote in message

> "Jacob" <tror@jeg.ikke> skrev i en meddelelse
> >
> --SNIP--

> man
> >

> Den del har jeg aldrig haft problemer med selv om zone-alarm kører.

Er det pro versionen du kører? Når min er på, kan jeg ikke gå til
betalingen.. så skriver den bare at jeg ikke har noget i kurven..

Fra : Lars Jensen

Dato : 07-04-03 18:06

"Jacob" <not@really.com> skrev i en meddelelse

> "A.And" <no@mail.com> wrote in message

> Er det pro versionen du kører? Når min er på, kan jeg ikke gå til
> betalingen.. så skriver den bare at jeg ikke har noget i kurven..

Hans side benytter sig vel af cookies, som du så nok har slået fra/filtrere
i ZoneAlarm

Lars B

Fra : Jacob

Dato : 07-04-03 18:24

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message
> "Jacob" <not@really.com> skrev i en meddelelse

> kan

> Hans side benytter sig vel af cookies, som du så nok har slået
fra/filtrere
> i ZoneAlarm

Højst tænkeligt.. jeg kører med en masse sikkerhed på zonealarm.. så meget,
jeg tit bliver nødt til at slå den fra.. lol

Men jeg har nu også købt en del på dvdpusherens side.. hvis man har brug for
at rykke for filmen, så er de venlige at svare hurtigt på hvorfor den er
forsinket..

Fra : Lars Jensen

Dato : 07-04-03 18:40

> [...]
meget,
> jeg tit bliver nødt til at slå den fra.. lol

Det er næsten også nødvendigt idag....

> Men jeg har nu også købt en del på dvdpusherens side.. hvis man har brug
for
> at rykke for filmen, så er de venlige at svare hurtigt på hvorfor den er
> forsinket..

Ja, jeg har også altid fået et pænt svar, og pænt hurtigt, efter at have
mailen ham

Lars B

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 04-04-03 21:43

It seems Peter Bjerre Rosa wrote:
> DVDpusheren vil jeg ikke umiddelbart anbefale. Jeg venter /stadig/ på
> min Casper og Mandrillen 2, som jeg forudbestilte for en måned siden!

Min C&M2 ankom fra DVDPusheren igår torsdag.

> Angiveligt skulle skiven være gået tabt i posten, men sammenholdt med de
> andre skeptiske røster her fra gruppen, såeh ...

Jeg synes ikke jeg kan se grund til at antage at den ikke kan været
forsvundet i posten... Det er efter hvad jeg forstår ikke sjældent at dette
sker hos Post Danmark.

Fra : Dag Stinus

Dato : 04-04-03 22:21

"Kasper Mejlgaard" <nntpspam1@in-addr.dk> wrote in message
> Jeg synes ikke jeg kan se grund til at antage at den ikke kan været
> forsvundet i posten... Det er efter hvad jeg forstår ikke sjældent at
dette
> sker hos Post Danmark.

Jeg har også hørt at der forsvinder en hel del DVD-forsendelser under
transporten, så derfor er det vigtigt at læse hvem forhandleren mener har
ansvaret for varerne under forsendelse. Der er faktisk nogle forhandlere der
mener at kunden har ansvaret når varen er afsendt. Det samme gælder for
transportskader, f.eks. ridser på DVD-skiven når den har været raslet løs.
Også her har forhandlerne forskellige opfattelser af om de skal ombytte den
defekte vare eller det er kundens eget problem.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 05-04-03 15:46

"Dag Stinus" <dag@REMOVEstinus.dk> skrev:

> Jeg har også hørt at der forsvinder en hel del DVD-forsendelser
> under transporten, så derfor er det vigtigt at læse hvem
> forhandleren mener har ansvaret for varerne under forsendelse.

I forbrugerkøb er levering først sket når køberen er i besiddelse af
genstanden (Købelovens §72) så det er underordnet hvad forhandleren
skriver. Det kan dog give en ide om, at forhandleren bliver svær at
tale med ved reklamationer, hvis salgsbetingelserne ikke er i orden.

> [...]
> forhandlerne forskellige opfattelser af om de skal ombytte den
> defekte vare eller det er kundens eget problem.

Så skal de pågældende forhandlere seriøst overveje om de skal fortsætte
med at være forhandlere.

Ridser og andre skader vil ofte være mangler i købelovens forstand.
Sådanne mangler kan der reklameres over i op til 2 år.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : PerX ...

Dato : 05-04-03 01:11

In article <b6jdio$acr$1@sunsite.dk>, usenet@filmsvar.dk says...

> [...]
> Angiveligt skulle skiven være gået tabt i posten, men sammenholdt med de
> andre skeptiske røster her fra gruppen, såeh ...

Var der ikke noget i nyhederne for et stykke tid side, hvor musik
branchen her hjemme klagede over at enormt mange af de CD'er de sendte
med posten forsvandt. Måske er der nogen inde på postterminalen som
scorer alle de filmene? :)

Fra : Peter Frederiksen

Dato : 05-04-03 11:14

Peter Bjerre Rosa wrote:

> [...]
> Angiveligt skulle skiven være gået tabt i posten, men sammenholdt med de
> andre skeptiske røster her fra gruppen, såeh ...

Jeg havde lige bestilt Casper og Mandrillen 2 fra DVDpusheren i går da jeg
læste din besked, så jeg var ret overrasket da jeg fik den med posten her
til formiddag!
Det kunne tyde på at det er sandt at din skive er gået tabt i posten.
--
Peter Frederiksen

Fra : Jesper Winding

Dato : 05-04-03 11:34

> DVDpusheren vil jeg ikke umiddelbart anbefale.

Det vil jeg til gengæld - Jeg har aldrig oplevet så god service, han svarer
hurtigt på mails - og hvis noget er gået i stykker eller lign i posten er
han hurtig til at sende en ny - Fik f.eks Band of Brothers boksen med
kærlige tæsk fra Post Danmark, da han ikke kunne skaffe en ny til mig -
Sendte han Road to Perdition kvit og frit. Jeg handler næsten udelukkende
der når jeg køber film i DK.

--
Jesper

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 05-04-03 11:39

> [...]
> Angiveligt skulle skiven være gået tabt i posten, men sammenholdt med de
> andre skeptiske røster her fra gruppen, såeh ...

Jeg køber 9 ud af 10 film hos Pusheren uden problemer og det er sådan
at forstå at den sidste køber jeg måske et andet sted, den går ikke
tabt!

flere af mine kolleger handler der også uden problem

/Jens

Fra : Lars Jensen

Dato : 07-04-03 18:10

> [...]
> Angiveligt skulle skiven være gået tabt i posten, men sammenholdt med de
> andre skeptiske røster her fra gruppen, såeh ...

Jeg har kun en enkelt gang måtte rykke flere gange for en film hos pusheren,
ellers har jeg ingen indvendinger der...

En kollega har efterhånden købt for nogle tusinde kroner hos ham, også uden
problemer....

> --
> Mvh. Peter

Lars B

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 04-04-03 16:02

> Vær opmærksom på at uanset hvilken metode du anvender til at betaling
> med hos DVDOO (www.dvdoo.dk), så skal du nu betale.
<snip>

Hmm det stod der ikke noget om i det nyhedsbrev jeg fik igår.

Men så længe det kun er 19 kroner pr bestilling og ikke pr vare er det da
til overkomme.

Jeg har også længe undret mig over at det kunne svare sig for dem at sælge
de der titler til 39 kroner, uden at forlange porto. Selv om man bestiller 3
af dem, kommer de ofte i hver sin pakke alligevel.

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Johannes Clausen

Dato : 04-04-03 16:44

> [...]