Hero kan varmt anbefales (no spoiler)
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 04-04-03 03:21

Hold da kæft en film!
Historien er mildt sagt noget underlig. Jeg har ikke helt fattet hvad det er
de prøver at belære os, men der er en del timers tænkearbejde i den
historie. Det betyder i denne sammenhæng at historien rent faktisk er god,
og det oveni at det er et brag af en actionfilm (de to faktorer passer tit
ikke sammen).
Det skal siges at de flyver til højre og venstre også i denne kinesiske
film. Det er tilsyneladende en naturlig del af myterne fra Riget i Midten,
lidt ligesom magien i Ringenes Herre, velsagtens. Man vænner sig hurtigt til
det og det ødelægger ikke oplevelsen af historien det fjerneste. De passer
ganske udmærket sammen.
Scenerierne er ganske rigtigt kolossalt flotte og skifter konstant i farve
og stemning. Der er masseoptrin hvor et par hundrede statister bevæger sig i
enhed (der er lidt Mao-masseoptrin over det, men hva...). Og de kostumer og
de crops. For satan, det er flot lavet.
Og kung fu...Jean-Claude kan gå hjem og pive, kan han! Det er kun kineserne
der kan det gylle. Det er især fedt når sådan noget som regndråber og
nedfaldne blade bliver gjort til en vægtig del af en kampscene. Det er
simpelthen poesi på allerhøjeste plan.

Det var ret skægt at gå til natfilm i en fyldt Imperial. Det har jeg ikke
set siden Star Wars-marathon'en.

Fra : -V-

Dato : 04-04-03 08:16

C. H. Engelbrecht wrote:
[snip] om filmens kvaliteter.
> Det var ret skægt at gå til natfilm i en fyldt Imperial. Det har jeg
> ikke set siden Star Wars-marathon'en.

Jeg er ganske enig med dig. Jeg var også i Imperial i går, og var fantastisk
godt underholdt.

Lagde du ogsså mærke til de to-tre idioter bagerst i midten?
Hvad er din opfattelse af dem?

-V-

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 04-04-03 12:23

> [...]
fantastisk
> godt underholdt.
>
> Lagde du ogsså mærke til de to-tre idioter bagerst i midten?

Dem der grinede fuldstændig overdrevet? Jeg tror først de fattede at resten
af salen ikke var med på spøgen da nogen råbte 'hold kæft' og 'gå hjem'.

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 05-04-03 12:30

Aiiii, jeg sku' ha' været inde og se den film med to kammerater, men de kom
ikke da jeg stod og ventede udenfor imperial halv tolv som vi havde aftalt,
de var begge blevet syge... nu ta'r vi revanche med Alive i nat..

men øv...

den må jeg jo så købe på DVD til 149,- hos axelmusic...

er der nogen der har set Xu: Warriors from the Magic Mountain? Iron Monkey?

HC

Fra : -V-

Dato : 06-04-03 02:11

"Hans Chr. Vang" <arno@duksedrengen.dk> skrev:

> nu ta'r vi revanche med Alive i nat..

Jeg går ud fra at du så den i Palladium her til aften.
Hvad synes du så om den?

-V-

Fra : Klaus G.

Dato : 06-04-03 21:09

> [...]
> *klip*klip*
> Det var ret skægt at gå til natfilm i en fyldt Imperial. Det har jeg ikke

Findes der en trailer til den film? Evt. en side med noget om den? Jeg har
søgt på IMDB, og der komer der en hulens masse film som hedder "Hero"...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Morbid Angel

Dato : 06-04-03 21:23

On Sun, 6 Apr 2003 22:08:53 +0200, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

http://www.herothemovie.com/

mvh

MA

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 07-04-03 00:37

> Findes der en trailer til den film? Evt. en side med noget om den? Jeg har
> søgt på IMDB, og der komer der en hulens masse film som hedder "Hero"...

På IMDB står den som 'Ying Xiong' (som betyder Helt/Hero på Han-kinesisk).
To trailere (en til Hong Kong, en til USA, lige fede) findes på
www.herothemovie.com

Fra : Klaus G.

Dato : 07-04-03 13:17

> På IMDB står den som 'Ying Xiong' (som betyder Helt/Hero på Han-kinesisk).
> To trailere (en til Hong Kong, en til USA, lige fede) findes på
> www.herothemovie.com

Takker for begge svar.

Og den ser satme nice ud. Er jo fan af Jet Li, så den må jeg vist se. Er der
nogen som ved om den kommer på DVD, eller til andre bio'er rundt om i
landet?

Og som sagt før, de kinesere de kan bare det der shit, altså kung-fu. Og det
ser også ud til at denne film, har en hel del scener med kung-fu.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 08-04-03 01:42

> [...]
det
> ser også ud til at denne film, har en hel del scener med kung-fu.

Den er vist allerede ude på (officiel) DVD i østen, har ingen anelse om
hvornår den ville komme heromkring. Jeg ved den får normal premiere i Grand
i København d. 16/4, plus at der går et stædigt rygte om Imperial...Århus og
resten af landet ved jeg intet om.

Og igen, kung fu'en (siger man sådan, fu'en?) i denne film er
uovertruffen...