Andet multimedie
bentjuul 3670
[Ill10] Form for scalering
Fra : Peter

Dato : 04-04-03 00:50

Jeg leder efter en eller anden form for scaleringseffekt.

Den bedste måde jeg kan illustrere det på er fx ved bogstaver når man slår
bold fra og til. Altså effekten der gør at et element ekspanderes, ikke
størrelsesmæssigt men tykkelsen på elementet/objektet... uhhhmm... det er
svært at forklare men sig lige til hvis det ikke er forstået =)

Hilsen fra Peter

Fra : Morten Lind

Dato : 04-04-03 08:28

Peter <wont@tell.you> wrote:

> [...]
> størrelsesmæssigt men tykkelsen på elementet/objektet... uhhhmm... det er
> svært at forklare men sig lige til hvis det ikke er forstået =)

Hej
Object>Transform>Scale(Husk at markere)

Du mener proportioner bevaret, ikke?
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Morten Lind

Dato : 04-04-03 08:43

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hej
> Object>Transform>Scale(Husk at markere)
>
> Du mener proportioner bevaret, ikke?
> Morten

Eller mener du stregtykkelsen alene?
M.

Fra : Peter

Dato : 04-04-03 09:46

"Morten Lind" <mortenlind@mac.com> wrote in message

> Eller mener du stregtykkelsen alene?
> M.

Okei - du tegner et L-formet objekt med seks punkter (pen) og låser dem
sammen med det syvende punkt.

Herefter skal tykkelsen ændres - hvordan?

Fra : Morten Lind

Dato : 04-04-03 16:49

Peter <wont@tell.you> wrote:

> [...]
> sammen med det syvende punkt.
>
> Herefter skal tykkelsen ændres - hvordan?

OK....I dine paletter er der en, der hedder stroke/streg - i den kan du
ændre stregtykkelsen.......i en menu, der hedder weight........har du
alle paletter åbne, er den imellem colour og transparency
M.

Fra : Peter

Dato : 05-04-03 09:11

> [...]
> ændre stregtykkelsen.......i en menu, der hedder weight........har du
> alle paletter åbne, er den imellem colour og transparency

Hehe... nix - border må ikke anvendes... det er kun mesh der må ændres i
tykkelsen.
Har fundet funktionen btw - alt-gruppen var hurtigere igen =)

Hilsen fra Peter

Fra : Morten Lind

Dato : 05-04-03 12:49

Hvad mener du med "nix"? - Skrev du ikke:

>Herefter skal tykkelsen ændres - hvordan?< ?

Og det gør man i stroke. Men hvad skrev alt-gruppen da? Hvis ikke det er
en hemmelighed, selvfølgelig

Hilsen Morten

Fra : Peter

Dato : 08-04-03 22:28

> Og det gør man i stroke. Men hvad skrev alt-gruppen da? Hvis ikke det er
> en hemmelighed, selvfølgelig

Det kan jeg ikke huske men det virkede =)

Hilsen fra Peter

Fra : Per Christoffersen

Dato : 04-04-03 08:50

"Peter" <wont@tell.you> wrote in message
> [...]
> størrelsesmæssigt men tykkelsen på elementet/objektet... uhhhmm... det er
> svært at forklare men sig lige til hvis det ikke er forstået =)

Det der kommer tættest på er nok at arbejde med stroke/kanten på et element.
Den kan du give forskellig tykkelse,

/Per

Fra : Souly

Dato : 05-04-03 07:45

"Per Christoffersen" <pc@snydcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter" <wont@tell.you> wrote in message

> Det der kommer tættest på er nok at arbejde med stroke/kanten på et
element.
> Den kan du give forskellig tykkelse,
>
> /Per

Nu er det godt nok længe siden men (jeg har fået en elskerinde hun hedder
maya

Men er der ikke ikke en feat. i ps der hedder modify, expand, feather, grow
eller såden et eller noget i den retning Jeg ved godt det er lidt løst men
måske der er en med bedre huske evne der kan samle tråden op...?

Fra : Per Christoffersen

Dato : 07-04-03 08:29

"Souly" <Souly@city.dk> wrote in message

> [...]
men
> måske der er en med bedre huske evne der kan samle tråden op...?

Jo det er der. Den ligger under Select/Modify.

Men nu handler tråden altså om Illustrator...

/Per