RR : MotoGP på Suzukabanen
Fra : Michael K. S.

Dato : 03-04-03 22:57

Ja børn så starter sæsonen for alvor med 1. løb på Hondas bane Suzuka.
Her følger så skemaet for TV-transmissionen på Eurosport i
oversigt,ganske vist nogle ukristelige tidspunkter på døgnet men
alliwl..

Fredag:

06:15 125cc 1. Practice
07:00 Moto GP 1. Practice
08:15 250cc 1. Practice

Lørdag:

06:15 125cc 2. Practice
07:00 Moto GP 2. Practice
08:15 250cc 2. Practice

Søndag:
04:00 125cc Race
05:15 250cc Race
06:30 Moto GP Race

Har man ikke mulighed for at se Eurosport men har istedet bredbånd er
der mulighed for at følge 250 cc og MotoGP løbene 10 min forskudt fra
det officielle site :

http://www.motogp.com/en/motogp/bzone.html

Det koster beskedne EUR 3,- ....

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : SLP/JM

Dato : 04-04-03 06:50

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
> Fredag:
>
> 06:15 125cc 1. Practice
> 07:00 Moto GP 1. Practice
> 08:15 250cc 1. Practice

Hov, det er jo nu

--
Susanne

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-04-03 08:15

On Fri, 4 Apr 2003 07:49:36 +0200, "SLP/JM" <madcat@c.dk> wrote:

>Hov, det er jo nu

Det _var_ nu

Resultatet af 1. træning i MotoGP:

1) 46 HONDA Valentino ROSSI ITA 2'06.838
2) 3 HONDA Max BIAGGI ITA 2'07.092
3) 11 HONDA Tohru UKAWA JPN 2'07.298
4) 7 YAMAHA Carlos CHECA SPA 2'07.426
5) 6 HONDA Makoto TAMADA JPN 2'08.103
6) 15 HONDA Sete GIBERNAU SPA 2'08.251
7) 10 SUZUKI Kenny ROBERTS USA 2'08.389
8) 4 YAMAHA Alex BARROS BRA 2'08.670
9) 45 APRILIA Colin EDWARDS USA 2'08.785
10) 56 YAMAHA Shinya NAKANO JPN 2'08.930
11) 74 HONDA Daijiro KATO JPN 2'09.104
12) 21 SUZUKI John HOPKINS USA 2'09.141
13) 12 DUCATI Troy BAYLISS AUS 2'09.147
14) 17 YAMAHA Norick ABE JPN 2'09.162
15) 65 DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 2'09.325

Marco Melandri crashede og brækkede såvel lårbenet som skinnebenet,så
han er ude...

Fra : -V-

Dato : 04-04-03 08:22

Michael K. S. wrote:
> Resultatet af 1. træning i MotoGP:

> 15) 65 DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 2'09.325

Huh?!
Hvad fanden laver Capirossi dernede, når han har kørt så brandstærkt under
diverse tests?
Havde han maskinfejl undervejs, oder?

> Marco Melandri crashede og brækkede såvel lårbenet som skinnebenet,så
> han er ude...

Øv.

-V-

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-04-03 08:27

On Fri, 4 Apr 2003 09:21:42 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Huh?!
>Hvad fanden laver Capirossi dernede, når han har kørt så brandstærkt under
>diverse tests?
>Havde han maskinfejl undervejs, oder?

Rolig nu,det er kun 1. træning og folk bruger den tit til noget
forskelligt,2. træning (specielt de sidste 5-10 min) giver nok et lidt
bedre billede,men stadigvæk er racet jo det afgørende...Ducati skal
nok komme med

>Øv.

Ja - Foreløbig melding går på at han min. er ude 45-90 dage...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-04-03 09:53

Michael K S wrote:
> Rolig nu,det er kun 1. træning og folk bruger den tit til noget
> forskelligt,2. træning (specielt de sidste 5-10 min) giver nok et lidt

Og Capirossi brugte den så til at pille næse og klø sig i røven :)
Eller måske læste han d.f.m

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : peterl

Dato : 04-04-03 09:13

Jeg var søvnløs nok til at følge med i morges.
Det småregnede så der var ikke rigtig nogen der anstregte sig.

Rossi's tid var vist mere et vellykket PR stunt.

Ved en tidligere test i morges (japansk tid) blev der kørt betydelig
hurtigere, og der var Barros, Katoh og Capirossi m.fl.med helt oppe.
Melandri havde lidt for travlt og måtte stå af for 2-3 måneder. Rigtig
trist.

Mange af maskinerne/kørerne ser rigtig potente ud. Det skal nok blive
spændende...

-PeterL

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 04-04-03 19:15

> Huh?!
> Hvad fanden laver Capirossi dernede, når han har kørt så brandstærkt under
> [...]
Kig på tiderne for fri træning der var i tørvejr ?
Kvalificeringstræning var i vådt føre.
www.motograndprix.com
Jeg måtte lige betale 20 Euro for at følge med i skidtet, da jeg ikke har
Eurosport ((
mvh Erland

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-04-03 19:29

On Fri, 4 Apr 2003 20:15:11 +0200, "Erland R. Nielsen"
<erland_refling@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Kig på tiderne for fri træning der var i tørvejr ?
>Kvalificeringstræning var i vådt føre.

Tjah,men det var det jo for alle ik' ,men man skal passe lidt på
med ikke at køre alt for langsomt i 1. tidtagning...pisser det ned i
2. så er det jo 1. der gælder.

>Jeg måtte lige betale 20 Euro for at følge med i skidtet, da jeg ikke har
>Eurosport ((

Men de 20 Euro er for en hel sæson og det er da rørende billigt
IMO,vil man kun følge et enkelt løb kan man nøjes med 3 Euro.

Fra : Armand

Dato : 05-04-03 00:48

> Tjah,men det var det jo for alle ik' ,

Rossi plejer nu at kunne begå sig på våd bane :-/
Han har tillige "regn-smugtrænet" flere gange i løbet af forgangne sæson,
hvor det for flertallet måske ligefrem var første oplevelse af våd asfalt
undter 4-taggerens gummi!?

>..........men man skal passe lidt på med ikke at køre alt for langsomt i 1.
> tidtagning...pisser det ned i 2. så er det jo 1. der gælder.

Det er et evindelig paradoks: Melandri f.eks. hár måske endda en rimelig tid
fra 1. (og sidste) træning :-/
Belært af hans situation kan man også sagtens køre for stærkt i første
session =

--
Armand

Fra : Michael K. S.

Dato : 05-04-03 08:22

On Sat, 5 Apr 2003 01:48:25 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Det er et evindelig paradoks: Melandri f.eks. hár måske endda en rimelig tid
>fra 1. (og sidste) træning :-/

Nope han nåede aldrig længere end til den frie træning....8 omgange
blev det til (og en placering som nr. 22 - på Kawa-niveau).

Han _er_ iøvrigt allerede blevet erstattet af Norick Abe,den enes
(ahem) "død",den andens brød...Iøvrigt kører Abe på den nye
dobbeltdæmper prototype...

>Belært af hans situation kan man også sagtens køre for stærkt i første
>session =

Klart....to finish first,first U gotta finish ).

Har iøvrigt lige set tiderne for 2. kval træning - QP2,læg godt mærke
til tiderne i forhold til QP1 (de er i ca. 10-20 sek langsommere) og
gæt hvad der skete ).Nu betyder gridposition jo ikke så meget i
motorcykelrace som i bilrace,men alliwl...

"Cold, blustery conditions and persistent light showers made for mixed
conditions at the Suzuka Circuit this afternoon, where Valentino Rossi
maintained pole position for the SKYY VODKA Grand Prix of Japan. The
only rider to improve his time from yesterday was Jeremy McWilliams,
who bravely attacked the patchy track at the start of the session to
ensure qualification, after failing to lap within 107% of Rossi's
provisional pole time yesterday due to mechanical problems. With
ambient temperatures as low as 6ºC and the track registered at just
11ºC, the rain which had fallen throughout the morning was never going
to dry in time to allow the other riders to make any progress and
several teams decided not to lap at all. Their decision was confirmed
when further spots of rain began to appear halfway through the
session.

McWilliams was by far the quickest rider today ahead of what could
finally be the two-strokes' last stand, with Proton Team KR optimistic
that their all-new V5 four-stroke will be ready for the Arnette
Africa's Grand Prix in three weeks' time. "

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-04-03 08:32

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> writes:

> Resultatet af 1. træning i MotoGP:
>
> 1) 46 HONDA Valentino ROSSI ITA 2'06.838

*fnis*

> 11) 74 HONDA Daijiro KATO JPN 2'09.104

Nå ja det er kun 1. træning men det lover godt for mine pizza/øl
udsigter

> Marco Melandri crashede og brækkede såvel lårbenet som skinnebenet,så
> han er ude...

Grimt. En temmelig bitter måde at starte sæsonen på...

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-04-03 08:39

On 04 Apr 2003 09:31:41 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:

>Nå ja det er kun 1. træning men det lover godt for mine pizza/øl
>udsigter

Han luller dem bare i søvn og så kommer han ) - Interessant også at
Biaggi allerede _er_ begyndt at brokke sig lidt over at han ikke får
samme materiel som Rossi,så intet nyt under solen der

>Grimt. En temmelig bitter måde at starte sæsonen på...

Ja,det er altså lidt for surt...

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-04-03 09:50

> [...]

> Biaggi allerede _er_ begyndt at brokke sig lidt over at han ikke får
> samme materiel som Rossi,så intet nyt under solen der

Hehe, ja verden er både ond og uretfærdig. Men mon ikke han (Biaggi)
kan begynde at gøre sig gældende efter et par ræs eller 3 på Hondaen.
Han er jo som sådan dygtig nok...

Katoh derimod... Jeg så en grill i går der manglede et bud. Det var
måske mere på hans niveau.

Fra : Armand

Dato : 06-04-03 22:19

Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en

> Katoh derimod... Jeg så en grill i går der manglede et bud. Det var
> måske mere på hans niveau.

Og dagens begivenheder beviser at motorsport ikke er stedet hvor man skal
sige mere end hvad der ikke efterlader en klam smag i munden hvis manden
ikke lever døgnet efter :-|
(Katoh er jvf. seneste bulletin (på BBC) i svær krise; men dog ikke død)

--
Armand.

Fra : Mads Stetter

Dato : 07-04-03 05:45

Armand wrote:
> [...]
> hvis manden ikke lever døgnet efter :-|
> (Katoh er jvf. seneste bulletin (på BBC) i svær krise; men dog ikke

Det er da noget fis at fyre af... :-/

Men vil ikke kommentere det videre...

Tanker vil går til hans famile.... ;-(

MVH Mads Stetter

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-04-03 07:53

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> [...]
> ikke lever døgnet efter :-|
> (Katoh er jvf. seneste bulletin (på BBC) i svær krise; men dog ikke død)

Uenig. At han styrter så voldsomt i går er da tragisk, men som du selv
nævner, den risiko man løber hvis man involverer sig i motorsport.
Specielt på topplan. Det var ikke synd for Melandri at han kom alvorligt
til skade i fredags...

Jeg synes da det er synd for manden, og jeg fik da også lidt ondt i maven
af de par sekunders billeder hvor man så Katoh ligge på jorden og hans
cykel spredt ud over hele chikanen.

Men uagtet at han styrtede i går og kom ganske alvorligt til skade kan
jeg jo stadig synes at han kun er en gennemsnitlig racerkører.

Fra : Armand

Dato : 04-04-03 13:10

> Grimt. En temmelig bitter måde at starte sæsonen på...

Jup!
Men ikke desto mindre risikoen for enhver motorsports-udøver

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-04-03 21:23

> Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en

> Jup!
> Men ikke desto mindre risikoen for enhver motorsports-udøver

Og Melandri har jeg ikke ondt af, for et par år siden da han kørte i 125cc
kørte han helt bevidst for at køre den førende kører af - for han ville tabe
VM hvis køreren nåede i mål. Det var noget eklatant svineri, og i mine øjne
burde det have givet karantæne.

Rittig

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-04-03 21:35

On Fri, 4 Apr 2003 22:23:13 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Og Melandri har jeg ikke ondt af

Det har jeg nu alliwl...til trods for at han er lidt af et svin på en
racerbane.

>, for et par år siden da han kørte i 125cc
>kørte han helt bevidst for at køre den førende kører af - for han ville tabe
>VM hvis køreren nåede i mål.

Ja det var Alzamora han lod sig falde tilbage til på trods af han
førte med 8-10 sek før de sidste 2-3 omgange og derefter forsøgte at
køre af - han kunne nemlig kun vinde VM hvis Alzamora kørte
af,Alzamora var hvidglødende lige efter.Sidste år blev han (Melandri)
arrig og forsøgte at sparke en medkører der overhalede ham
ned...jow-jow han er en dejlig dreng ham Melandri

>Det var noget eklatant svineri, og i mine øjne
>burde det have givet karantæne.

Ja han fik kun en bøde,og kom iøvrigt med en totalt latterlig
undskyldning,men det er nu mere nogle kommissærer der var nogle
vatnisser der.

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-04-03 11:31

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
newsqr8vk3ar0g75avrk0rqc1aebt8meki7g@4ax.com...

> [...]
> arrig og forsøgte at sparke en medkører der overhalede ham
> ned...jow-jow han er en dejlig dreng ham Melandri

Nemlig, ja, nu vender det tilbage i hukommelsen! Det er lige så jeg bliver
sur igen, sådan en fnadder-abe.

> Ja han fik kun en bøde,og kom iøvrigt med en totalt latterlig
> undskyldning,men det er nu mere nogle kommissærer der var nogle
> vatnisser der.

Ja. Det skete sikkert på en italiensk bane (kan du huske det?), for så kan
italienere slippe afsted med hvadsomhelst. Dopingkontrol er også kun noget
der rammer alle andre end italienere - Claudio Frederitzi blev knaldet for
doping ved et VM motocross løb sidste år, men så ankede han og kom for en
italiensk dommer, og så var han pludselig frikendt... (Italiensk motocross
kører).

Rittig

Fra : Michael K. S.

Dato : 05-04-03 11:51

On Sat, 5 Apr 2003 12:31:15 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Ja. Det skete sikkert på en italiensk bane (kan du huske det?)

Såvidt jeg husker var det i 1999 i det argentinske GP,Alzamora vandt
iøvrigt VM uden een eneste GP-sejr,(hvilket mange havde noget ondt i
røven over) og med kun et eneste point foran Melandri ,som de fleste
mente var hurtigste mand det år,men han ødelagde det for sig selv ved
flere lejligheder...

Melandri's undskyldning var iøvrigt at han _ikke_ forsøgte at køre
Alzamora af,men blot forsøgte at forsinke ham så Locatelli kunne komme
op bagfra og blande sig,hvilket ville ha' været nok....meeeen det var
vi vist ikke ret mange der så det race der troede på .

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 04-04-03 10:20

> On Fri, 4 Apr 2003 07:49:36 +0200, "SLP/JM" <madcat@c.dk> wrote:
> Resultatet af 1. træning i MotoGP:

Snip

Hov var der ingen kawa'er???
/cnn

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-04-03 11:34

On Fri, 4 Apr 2003 11:20:28 +0200, "Christian Nedergaard"
<notvalid@nospam.dk> wrote:

>Hov var der ingen kawa'er???

Jow,kun de 15 første er listet (de 2 kawa'er lå som nr. 20 og 24).

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 04-04-03 12:17

> Jow,kun de 15 første er listet (de 2 kawa'er lå som nr. 20 og 24).

Nåeh.., men så kan det vist kun gå fremad

Fra : peterl

Dato : 04-04-03 13:55

Der er altså 3!
Akira Yanagawa, Garry McCoy og Andrew Pitt (Som lagde sig ned under
tidtagningen)

-PeterL

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-04-03 14:12

On Fri, 4 Apr 2003 14:55:11 +0200, "peterl" <overground@hotmail.com>
wrote:

>Der er altså 3!
>Akira Yanagawa, Garry McCoy og Andrew Pitt (Som lagde sig ned under
>tidtagningen)

Sorry - det er der da også,havde helt glemt Yanagawa på 18.pladsen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-04-03 07:59

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> writes:

> Ja børn så starter sæsonen for alvor med 1. løb på Hondas bane Suzuka.

Yay! Så er der sommer. Så kan I beholde jeres bakkeåbning, min sommer
starter på søndag. Tidligt.

Endelig bliver det bevist at Katoh bør finde sig et andet job og
at Doktor Rossi er den bedste.

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves
Firestarter | and a sheep voting on what's for dinner.

Fra : Brian W.

Dato : 04-04-03 09:55

Mikkel Christensen wrote:

> Yay! Så er der sommer. Så kan I beholde jeres bakkeåbning, min sommer
> starter på søndag. Tidligt.
>
> Endelig bliver det bevist at Katoh bør finde sig et andet job og
> at Doktor Rossi er den bedste.

Hørt.. jeg glæder mig edder meget til at se det løb. Bliver vidst oxo nødt
til at køre til Assen i år og se det GP......
--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155