Motorolie til veteranmc ?
Fra : MightyMax

Dato : 03-04-03 22:23

Hej alle

Jeg har en NSU Supermax fra 1961. I instruktionsbogen står der at olien skal
være sae20.
Nu er det sådan at jeg ikke har mere "gammeldags" motorolie og har derfor
været på tanken for at købe.
Hvad for noget olie et tilladt til sådan en gammel mc. Den fine syntetiske
er vel ikke sagen og den mineralske benævnes sae20/50.
På forhånd tak

mange hilsner
Kenneth

Fra : driver

Dato : 03-04-03 22:48

"MightyMax" <skak@no_spam-email.dk> wrote in message
> [...]
> Hvad for noget olie et tilladt til sådan en gammel mc. Den fine syntetiske
> er vel ikke sagen og den mineralske benævnes sae20/50.

Castrol SAE 30 kan stadig købes, og den får du ikke problemer med til en
veteran.
mvh
driver

Fra : David-off Morgenhår\~

Dato : 03-04-03 23:14

"MightyMax" <skak@no_spam-email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad for noget olie et tilladt til sådan en gammel mc. Den fine syntetiske
> er vel ikke sagen og den mineralske benævnes sae20/50.

Nu ved jeg ikke hvor i landet du opholder dig, men hvis du er i nærheden af
København kan du købe denne olie hos JC Nimbus Viborggade 46 2100 København
Ø tlf 35428313

Hygge

David-off Morgenhår(d) MC København

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-04-03 23:24

David-off Morgenhår(d) MC Kbh wrote:
> Nu ved jeg ikke hvor i landet du opholder dig, men hvis du er i nærheden af
> København kan du købe denne olie hos JC Nimbus Viborggade 46 2100 København
> Ø tlf 35428313

... og så kan du hilse Ole Sommer fra Hans nu du er der :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-03 11:49

> [...]
> Hvad for noget olie et tilladt til sådan en gammel mc. Den fine syntetiske
> er vel ikke sagen og den mineralske benævnes sae20/50.

Hvis du er i bekneb kan tankens plæneklipperolie bruges. Den er monograde og
mineralsk. Muligvis ikke den allerbedste kvalitet, men sandsynligvis lige så
godt som noget fra '61.
Jeg har selv brugt det på min Nimbus hvis man stod ude i ingenting og den
pludselig havde besluttet sig at spise halvdelen af olien!

jan

--
Ølbaren i Elmegade. ...mest for ølnydere.
http://oelbaren.dk

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=207

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 04-04-03 13:02

Jan Hansen wrote:
> --
> Ølbaren i Elmegade. ...mest for ølnydere.
> http://oelbaren.dk

Hov en ølbar, hmm der må jeg vist lige forbi. Måske der skal laves en
sammenkomst over en kop øl i nærmeste fremtid for gruppen ?

--

MVH Rune Rohleder i gå afstand fra ølbaren
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Rune_Rohleder

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-04-03 14:30

RuneR (TDM850) wrote:
> Hov en ølbar, hmm der må jeg vist lige forbi. Måske der skal laves en
> sammenkomst over en kop øl i nærmeste fremtid for gruppen ?

Den er jeg med på ... :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-03 11:28

> Hov en ølbar, hmm der må jeg vist lige forbi. Måske der skal laves en
> sammenkomst over en kop øl i nærmeste fremtid for gruppen ?

...I skal da være velkommne!
Husk at lade cyklen stå (så slipper I også for at få den kørt over af linie
3)

jan

Fra : Jens Jessen

Dato : 04-04-03 14:42

> [...]
> Hvad for noget olie et tilladt til sådan en gammel mc. Den fine syntetiske
> er vel ikke sagen og den mineralske benævnes sae20/50.

Det sker intet ved at bruge en moderne olie. Min Nimbus fra 1935 bruger også
moderne mulitgrade olie , og i de foreløbigt 15 år jeg har kørt på den og
andre har jeg kun smurt godt.
VH Jens Jessen

Fra : Michael

Dato : 07-04-03 14:49

> Hvad for noget olie et tilladt til sådan en gammel mc. Den fine syntetiske
> er vel ikke sagen og den mineralske benævnes sae20/50.

Hej Kenneth!

På den nimbus jeg havde brugte jeg "Castrol Classic". Min far, der
kører Norton fra '36 bruger også denne olie.

Du kan købe den hos A. Østergaard, så du kan nok finde en afdeling i
nærheden af dig.

Mvh

Michael