Skimmia ( rubella)
Fra : TK

Dato : 03-04-03 21:25

Mine skimmia har taget skade i løbet af vinteren. De befinder sig i det
barske vestjylland, men plejer at være meget flotte. De havde masser af røde
mørke blomster i efteråret og en frodig grøn bladmasse. De sidste par
måneder er de begyndt at se mere og mere kedelige ud. Blomster toppene er
visnede (enkelte er nærmest slimede). Mange af bladene er faldet af, de der
er tilbage er blevet mere eller mindre gule. Alt i alt et meget trist syn.
Min egen teori er, at mine skimmia har taget skade, af den megen barfrost
og blæst vi havde i februar måned.

Hvad gør jeg nu??? Mon jeg evt.skal prøve at klippe planterne tilbage???

Med venlig hilsen Tove

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-04-03 21:51

On Thu, 3 Apr 2003 22:25:29 +0200, "TK" <tk@fritid.mail.dk> wrote:

>Min egen teori er, at mine skimmia har taget skade, af den megen barfrost
>og blæst vi havde i februar måned.

Det lyder i hvert fald sådan - sikkert kombineret med at vi ikke har
fået ret meget nedbør i lang tid, dvs. der er ret tørt.

>Hvad gør jeg nu??? Mon jeg evt.skal prøve at klippe planterne tilbage???

Den kan godt klippes tilbage. Men du kan også vente lidt og så hvorfra
den skyder igen, hvis du vil undgå at den bliver klippet for langt ned.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : TK

Dato : 03-04-03 21:54

Tak for svaret. Jeg vil prøve at klippe dem helt ned til 8-10 cm, da de er
triste og bare helt der til. Gør det måske allerede i morgen. Hvor lang tid
vil du mene, det er passende, at jeg lader gå fra nedklipningen til jeg
gøder?

Tove

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5i7p8v001kucp0gjt1jn4pj70vet5kl4a1@4ax.com...

Fra : Martin Christiansen

Dato : 03-04-03 22:01

"TK" <tk@fritid.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> er tilbage er blevet mere eller mindre gule.

Det lyder desværre næsten som mine

Mvh - Martin