Yamaha Vmax
Fra : Bigdaddy

Dato : 03-04-03 20:40

Jeg har kig på sådan en, men er lidt i tvivl, er der noget man skal være
specielt opmærksom på ? erfaringer modtages gerne.
på forhånd tak.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 03-04-03 22:09

"Bigdaddy" <jjm@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har kig på sådan en, men er lidt i tvivl, er der noget man skal være
> specielt opmærksom på ? erfaringer modtages gerne.
> på forhånd tak.

Jeg forslår bestemt en prøvetur. Jeg var 100% sikker på at jeg ville have en
vmax før jeg prøvede at køre på en.

Du bør også være opmærksom på at, eftersom det er en kultmaskine, at de
danske brugtpriser er noget opskruede. Og så er der HK'erne som kan variere
fra 100 til 150 afhængig at mange faktorer. Blandt andet om den er
importeret fra Tyskland eller USA, eller om boosted er fjernet eller
'glattet ud' til at dække hele skalaen.

Og så sluger maskinen godt selvom den har en lille tank som i øvrigt sidder
under sædet, så kør efter tankstationerne hvis du er på tour.

Så er den relativt lavt gearet hvilket betyder at den skal have nogle omdr
før den tager ved (ikke meget bundtræk). Men når den så først tager ved får
man også et vederstyggeligt spark i måsen :)

Bagbremsen er kun til pynt og der skal arbejdes godt med forbremsen før den
tager ved.

Det lyder nok lidt negativt, men det er som sagt en kultmaskine, og hvis man
kan se imellem fingre med dens små skavanker så har man da en maskine for
livet som ser robust og sej ud, ingen tvivl om det. Og som (hvis man får den
rigtige model) levere rigtigt mange HK (dog på et alt for smalt bagdæk og
for spinkelt stel imo).

Mvh Thomas
SV650S

Fra : Armand

Dato : 03-04-03 23:04

Bigdaddy <jjm@post12.tele.dk> skrev i en
> Jeg har kig på sådan en, men er lidt i tvivl, er der noget man skal være
> specielt opmærksom på ? erfaringer modtages gerne.
> på forhånd tak.

2.gearet er oftest biiig trouble på V-Max'erne!

--
Armand.

Fra : carlsen

Dato : 04-04-03 07:19

Prøv den, så ved du det. Enten bliver du bidt af dens stil, eller også er
det et overstået kapitel.

Mvh.
Carlsen.

Fra : Brian W.

Dato : 04-04-03 10:00

Bigdaddy wrote:
> Jeg har kig på sådan en, men er lidt i tvivl, er der noget man skal
> være specielt opmærksom på ? erfaringer modtages gerne.
> på forhånd tak.

Den var veddens hurtigste på en kvart mil da den kom. Den styrer af h til
kræver 2 vognbaner når man render stærkt, ser godt har en fandens masse
hypper. ( alt under 140 hk er for børn ROFL ) Som det er sagt så er den lidt
af en kult maskine. Var der ikke noget med at forhjulet er større end
baghjul, og grunden til at den styre af h til. ???
--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-04-03 10:24

"Brian W." <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Den var veddens hurtigste på en kvart mil da den kom.

Er du nu sikker på det?
(Okay dette er seksuel omgang med fluer, men alligevel...)
Vmax var Yamaha's forsøg på at hamle op med Honda V65 Magna på det
amerikanske marked, som på det tidspunkt var blevet en slags spydspids for
japaner-cruisere på amerikaner markedet. Vmax fik desværre aldrig den
tiltænkte status på US markedet, fordi den ikke var hurtigere en V65 Magna -
så vidt jeg husker.

Rittig

PS: Sidst i 80'erne var jeg til en HA Bike Show på Roskilde dyrskueplads,
hvor en af attraktionerne var drag-race. Der var et stort antal HD'e med,
men 3. pladsen gik til en RG250, 2'er blev en vold-skam-total-tunet GSX1100,
og sejren gik til en næsten ny umodificeret V65 Magna kørt af en gut i
pilot-hjelm og cowboybukser.

Fra : -V-

Dato : 04-04-03 10:25

Claus Rittig wrote:
> [...]
> desværre aldrig den tiltænkte status på US markedet, fordi den ikke
> var hurtigere en V65 Magna - så vidt jeg husker.

I min søgning på info om Magna'en googlede jeg lige ind på denne side.
Læg mærke til stofmærket - var det en idé at klampe det til d.f.m.?

'Live to flame - flame to live', hehehe....

-V-

Fra : Brian W.

Dato : 04-04-03 11:02

Claus Rittig wrote:

> Er du nu sikker på det?

Ja temlig. Her er et udpluk jeg fandt på Vmaxclubbens hjemmeside.

Motorcyklen, der går en 1/4-mile på godt
10 sekunder

MC-revy 2/86
Bladet eksisterer ikke mere og forfatternavn er ikke nævnt i artiklen.

Det er en motorcykel – men mere motor end en cykel. En gigantisk
krydsning af inspiration fra amerikanske drag-racere og japansk teknik. Med
145 hk og ¼-mile-tid på 10,34 sekunder. VMX 12 V-Max kalder Yamaha den,
Mad-Max siger amerikanerne, der allerede har haft fornøjelse af giganten i
et år. Amerikanerne ved nemlig, at bare en rysten på højre hånd er nok til
at få uhyret til at gå på hjulene.
Denne motorcykel kan noget helt specielt: Den kan accellerere
hurtigere end nogen anden standard-motorcykel. Amerikaneren Jay "Pee Wee"
Gleason er ekspert, når det gælder om at give gas og slippe koblingen det
rigtige tidspunkt. Derfor var det ham, Yamaha-folkene ringede til, da den
nye V-Max’ absolut hurtigste accelerationstider skulle findes.
Gleason sendte Yamaha’s V-Max hen over 1/4-milen på 10,34
sekunder. En tid, som for få år siden kun var mulig med en turbo- eller
kompressor-ladet dragbike.
V-Max kom allerede i 1985 på markedet i USA. Det var ikke uden
grund, at amerikanerne fik den først, for cyklen her er lidt af en yankee.
Den fører sig frem som en 2-hjulet hot-rod, bevidst om sit frække udseende
og sine venner på dragstrippen.

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-04-03 11:36

> Ja temlig. Her er et udpluk jeg fandt på Vmaxclubbens hjemmeside.

> "Amerikanerne ved nemlig, at bare en rysten på højre hånd er nok til
> at få uhyret til at gå på hjulene."

LOL!

> Gleason sendte Yamaha’s V-Max hen over 1/4-milen på 10,34

Okay, så mangler vi bare 1/4 mile tiden for en V65, så er det afgjort.
(Undskyld mig, men klippet fra MC-revy, verdens mindst pålidelige mc blad,
overbeviser mig ikke helt).

Rittig

Fra : Brian W.

Dato : 04-04-03 12:29

Claus Rittig wrote:
> [...]
>
> Okay, så mangler vi bare 1/4 mile tiden for en V65, så er det afgjort.
> (Undskyld mig, men klippet fra MC-revy, verdens mindst pålidelige mc

Her er et uddrag fra en fyr som har en v65 magna. taget fra
http://www.angelfire.com/ia/z/V65magna.htm

V65's will still smoke any stock street cruiser on the road with the
exception of the Vmax, and now perhaps the new performance cruisers just
hitting the market. Light-to-light or roll-on's nothing lights it up like
the V4's of the mid-'80's. If you like old muscle, find a Honda early V4 or
a Yamaha Vamx. The need for speed is still available.

Har du måske fundet noget der kan bevise at hondaen er hurtiger på
milen?????

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-04-03 21:26

> [...]
or
> a Yamaha Vamx. The need for speed is still available.

Okay, så er der da godtnok klare indicier på at V65'en er slået!

Rittig

Fra : Brian W.

Dato : 07-04-03 11:23

Claus Rittig wrote:
> "Brian W." <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Okay, så er der da godtnok klare indicier på at V65'en er slået!
>
> Rittig

I rest my case

Fra : vmx

Dato : 04-04-03 19:01

"Bigdaddy" <jjm@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har kig på sådan en, men er lidt i tvivl, er der noget man skal være
> specielt opmærksom på ? erfaringer modtages gerne.
> på forhånd tak.

øhhh..... shit da osse, alle de kloge har været
her før mig.. damn! ! hæhææ

hmmnn... 2nd-gearproblemer er løst på modeller efter 1993 -
og eller kan jeg ikke komme i tanke om så meget

Du må hellere købe een, ellers finder du aldrig ud af
hvem der har ret hahahaaaa !

Robert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194
http://www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977