/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
yamaha dt 125 R
Fra : LP


Dato : 03-04-03 20:37

Jeg har lige købt en de 125 R, og ind til videre køre den fint. Er der
nogle som har nogle data på sådan en fetter??? Det kunne være rat hvis der
var en som havde en sirvice bog, eller noget i den stil. Det skal lige
siges at det er modellen som er vandkølet og at den er en årgang 85.

LP
xs 400
dt 125 R


 
 
Mads Stetter (03-04-2003)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 03-04-03 20:43

LP wrote:
> Jeg har lige købt en de 125 R, og ind til videre køre den fint. Er der
> nogle som har nogle data på sådan en fetter??? Det kunne være rat
> hvis der var en som havde en sirvice bog, eller noget i den stil. Det
> skal lige siges at det er modellen som er vandkølet og at den er en
> årgang 85.
>
> LP
> xs 400
> dt 125 R

Hejsa

Jeg har en Haynes Owners Workshop Manual til at ligge, fra min tidligere
DT125R, den kan du købe hvis du er intereseret!

Men den går kun fra 1988-1995, og jeg er ikke helt klar over hvor meget en
model fra 1985 er forskellig fra en 88'er!

Men er faktisk slet ikke der fandtes en DT125R i 85... der hed de LC?
Rittig?

MVH Mads Stetter



LP (03-04-2003)
Kommentar
Fra : LP


Dato : 03-04-03 21:50

Mads Stetter wrote:

> LP wrote:
> > Jeg har lige købt en de 125 R, og ind til videre køre den fint. Er der
> > nogle som har nogle data på sådan en fetter??? Det kunne være rat
> > hvis der var en som havde en sirvice bog, eller noget i den stil. Det
> > skal lige siges at det er modellen som er vandkølet og at den er en
> > årgang 85.
> >
> > LP
> > xs 400
> > dt 125 R

> Hejsa

> Jeg har en Haynes Owners Workshop Manual til at ligge, fra min tidligere
> DT125R, den kan du købe hvis du er intereseret!

> Men den går kun fra 1988-1995, og jeg er ikke helt klar over hvor meget en
> model fra 1985 er forskellig fra en 88'er!

> Men er faktisk slet ikke der fandtes en DT125R i 85... der hed de LC?
> Rittig?

det vidste jeg ikke, men det kan du have ret i for det var også den eneste
model som jeg kunne finde noget om inden på bibliotek.dk, fra engang i
80érne'
Tak for oplysningen..
LP
xs 400
dt 125 LC


> MVH Mads Stetter



Claus Rittig (04-04-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-04-03 09:59

"LP" <lape82@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b6i6pg$mto$1@abbeden.bunk.cc...

> > Men er faktisk slet ikke der fandtes en DT125R i 85... der hed de LC?
> > Rittig?

> Tak for oplysningen..
> dt 125 LC

Nemlig. Hvis den er fra '85, så er det nok en DT125LC, ikke en DT125R.
DT125R er en lidt større motorcykel med lidt bedre affjedring og lidt bedre
terræn-køre egenskaber.
DT125LCII er en fremragende off-roader med både udstødningeventil,
skivebremse og (lodret) monoaffjedring. Den har et par og tyve heste og en
fremragende bundtræk - sammenlignet med DT125R og DT125LC.
DT125LC (som jeg også selv har) er en fin lille off-roader som dog lider
lidt under at den ikke har udstødningsventil, og derfor ikke har meget
bundtræk, selvom den kun har 16 heste. Den lider også lidt under at den kun
har tromlebremser, og de er ikke altid lige gode, og så lider den under at
affjedringen er ret klejn, især bagdæmperen, som er af Yamaha's oprindelige
Mono-X type med vandret liggende dæmper, er ikke ret imponerende.
DT125LC er uhyre driftssikker og slidstærk, og meget billig og enkel at
reparere på. Vær opmærksom på at smøre baggaffel-lejerne grundigt op en gang
om året, så er det en rigtig billig måde at have det rigtig sjovt på. Glem
at smøre de lejer, så kan den bliver ne helt enormt træls oplevelse at
skille ad, når lejerne skal skiftes. De holder nemlig ikke ret godt hvis de
ikke bliver smurt, og konstruktionen af baghjulsophænget er lavet af en
japaner med hovedet dybt oppe i røven, for det er edder knuseme noget lort.
Det tog mig meget, meget lang tid at få renoveret min, sidste gang, og
Martin Sørensen, hvis XS400 har lidt samme type baghjulsophæng, har haft en
lignende oplevelse.

Rittig



Søren Lindholt (04-04-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 04-04-03 10:57

Claus Rittig wrote:
> "LP" <lape82@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:b6i6pg$mto$1@abbeden.bunk.cc...
>
>>> Men er faktisk slet ikke der fandtes en DT125R i 85... der hed de
>>> LC? Rittig?
>
>> Tak for oplysningen..
>> dt 125 LC
>
> Nemlig. Hvis den er fra '85, så er det nok en DT125LC, ikke en DT125R.
> DT125R er en lidt større motorcykel med lidt bedre affjedring og lidt
> bedre terræn-køre egenskaber.
> DT125LCII er en fremragende off-roader med både udstødningeventil,
> skivebremse og (lodret) monoaffjedring. Den har et par og tyve heste

Jeg skal som sædvanligt påpege at når den har skivebremse foran hedder den
LC3!! Vi har diskuteret det før, og jeg fik ret før....
Jeg er i øvrigt ved at hjemkøbe min gode gamle blå LC3...

--
Søren



Jakob (05-04-2003)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 05-04-03 14:28

Efter at have læst dette er jeg blevet lidt varm på en dt 125 r som
lege/by/vinter cykel. Efter at have søgt lidt har jeg fundet nogle
stykker, men jeg har lige nogle sp:

1) Det ud til at de stadig sælges fra ny
(http://www.yamaha-motor.dk/page.cfm?pageID=83154), men jeg har ikke
kunnet finde nogle på de danske forhandler sites - Er der nogle der
kender ny prisen?

2) Hvor langt kan man forvente at sådan en motor kan holde? Eller er det
underordnet fordi man blot skifter stempel/blok når det er tid?

--
Jakob, der ved minus om 2-taktere..
zx-6r til salg: http://gertz.net/~jage/zx6r/


Claus Rittig (05-04-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 05-04-03 14:46

"Jakob" <usenet@gertz.net> skrev i en meddelelse
news:3e8ed9e0$0$24726$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Efter at have læst dette er jeg blevet lidt varm på en dt 125 r som
> lege/by/vinter cykel. Efter at have søgt lidt har jeg fundet nogle
> stykker, men jeg har lige nogle sp:
>
> 1) Det ud til at de stadig sælges fra ny
> (http://www.yamaha-motor.dk/page.cfm?pageID=83154), men jeg har ikke
> kunnet finde nogle på de danske forhandler sites - Er der nogle der
> kender ny prisen?

De har været væk fra butikkerne i nogen tid, jeg tror de kunne købes nye i
'95-'96 til omkrign 33.000kr.
Nu er de her så igen, og rygterne siger prisen er 50.000kr. Lidt synd prisen
er så høj, for det er faktisk en ret god motorcykel.

> 2) Hvor langt kan man forvente at sådan en motor kan holde? Eller er det
> underordnet fordi man blot skifter stempel/blok når det er tid?

Stempel skal skiftes for hver ca. 10-15.000km, men det er en mindre
operation og ikke ret dyrt. Resten af motoren holder nærmest uendeligt. Jeg
ville regne med 60-70.000km før hovedrenovering, og en hovedrenovering er
ikke ret dyr. Det er en af de billigste mc motorer at renovere -
overhovedet!

Rittig
(Som aldrig har haft, og næppe nogensinde får, en DT125R, for min '82
DT125LC vil ikke dø)



Jakob (05-04-2003)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 05-04-03 15:08

Claus Rittig wrote:

> Nu er de her så igen, og rygterne siger prisen er 50.000kr. Lidt synd prisen
> er så høj, for det er faktisk en ret god motorcykel.
Ja - meget synd - Til den pris har jeg ihvertfald ikke råd til at have
den som 2. cykel. Heldigvis ser det ud til at man kan få en fra den
sidste halvdel af '90erne til < 20.000. Er der noget specielt jeg skal
kigge efter (fejl/misvedlighold) når jeg køber?

--
Jakob


Claus Rittig (05-04-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 05-04-03 21:19

"Jakob" <usenet@gertz.net> skrev i en meddelelse
news:3e8ee335$0$24616$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Claus Rittig wrote:
>
> > Nu er de her så igen, og rygterne siger prisen er 50.000kr. Lidt synd
prisen
> > er så høj, for det er faktisk en ret god motorcykel.
> Ja - meget synd - Til den pris har jeg ihvertfald ikke råd til at have
> den som 2. cykel. Heldigvis ser det ud til at man kan få en fra den
> sidste halvdel af '90erne til < 20.000. Er der noget specielt jeg skal
> kigge efter (fejl/misvedlighold) når jeg køber?

Næh, bare det man plejer at kigge efter på en brugt motorcykel. Den har vist
ikke nogen decideret svage sider. Tjek for slør i alle lejer og tjek at den
går rent for fuld gas - mange af de "lilla" har et eller andet
tændingsproblem, og vil ikke gå ordentligt medmindre man bruger et hundedyrt
specialtændrør - og så er de fleste af plast-delene til de lilla udgået, og
må derfor helst ikke knække . Tjek at YPVS'en virker, den skal lige dreje
lidt når du drejer tændingsnøglen (reset).

Rittig



Jakob (08-04-2003)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 08-04-03 13:00

Claus Rittig wrote:
> Nu er de her så igen, og rygterne siger prisen er 50.000kr. Lidt synd prisen
> er så høj, for det er faktisk en ret god motorcykel.

Opfølgning: yamaha-motor.dk bekræfter at:
DT 125, 2003 koster vejl. incl. moms Dkr. 49.998,00


--
Jakob


Martin Sørensen (08-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 08-04-03 13:46

> > Nu er de her så igen, og rygterne siger prisen er 50.000kr. Lidt synd
prisen
> > er så høj, for det er faktisk en ret god motorcykel.
> Opfølgning: yamaha-motor.dk bekræfter at:
> DT 125, 2003 koster vejl. incl. moms Dkr. 49.998,00

Er det helt den samme, for den har da kun 14HK?

signing off.. Martin Sørensen



Claus Rittig (09-04-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 09-04-03 16:13

"Martin Sørensen" <moso01@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:b6ugeg$nof$1@sunsite.dk...
> > > Nu er de her så igen, og rygterne siger prisen er 50.000kr. Lidt synd
> prisen
> > > er så høj, for det er faktisk en ret god motorcykel.
> > Opfølgning: yamaha-motor.dk bekræfter at:
> > DT 125, 2003 koster vejl. incl. moms Dkr. 49.998,00
>
> Er det helt den samme, for den har da kun 14HK?

Ja, det er den samme, men det er den droslede udgave som også kan købes i
resten af europa. Jeg tror nu den kan "af-drosles", men da det ikke lige har
været aktuelt, ved jeg ikke hvordan.

Rittig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste