RG 250 info ønskes
Fra : Pwh

Dato : 03-04-03 19:48

Jeg regner med at jeg skal ud og se på en RG 250 i morgen.
Altså den med rækkemotor ikke en RGV'er.

Er der nogen der kan fortælle en historie om sådan en fætter.

Mvh Jens

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 03-04-03 21:38

Pwh wrote:
> Jeg regner med at jeg skal ud og se på en RG 250 i morgen.
> Altså den med rækkemotor ikke en RGV'er.
>
> Er der nogen der kan fortælle en historie om sådan en fætter.

Jeg havde en der satte sig med 170 km/t på motorvejen... Den var mere hos
værkstedet end hos mig! Men det var nok mest p.g.a. inkompetente
mekanikere... da jeg blev træt af at de ikke kunne finde fejlen (under
garanti) og tog den et andet sted hen blev den fikset og solgt!
Men den var rigtig sjov at køre på, når den altså kørte!
Tag dig en god lang prøve tur, så du er sikker på at alt er ok. Det var
nemlig min store fejltagelse, allerede på vej hjem fra forhandleren lavede
den bøvl

Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com
Hvad er forskellen på uvidenhed og ligegyldighed?
- Det ved jeg ikke og jeg er også ligeglad.

---

Fra : Pwh

Dato : 04-04-03 11:52

"Rune (Bandit600R)" <REMOVETHISRune.Romdal@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[...]

fandt du nogen sinde ud af hvad problemet med din precist var.
Og hvad skal jeg værer opmærksom på ved en testtur.

Mvh Jens

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 06-04-03 21:34

> fandt du nogen sinde ud af hvad problemet med din precist var.
> Og hvad skal jeg værer opmærksom på ved en testtur.

Undskyld det lidt forsinkede svar, det var en løs forbindelse i en eller
anden boks, det alt jeg ved, men problemet var at den satte ud efter ca 2-3
km og den var sikker hver gang, det varede så 1-2 min hvor den ikke ville
tage gas, og så kørte den fint igen??? ind til næste koldstart...

Fra : Armand

Dato : 03-04-03 23:03

Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en
> Jeg regner med at jeg skal ud og se på en RG 250 i morgen.
> Altså den med rækkemotor ikke en RGV'er.

Tocylindrede benævnes sjældent som rækkemotorer!
Forskellen på RGV og RG der begge er "Twin's", er at RGV'en er en V-twin
hvor RG'en er en Parallel-twin!

> Er der nogen der kan fortælle en historie om sådan en fætter.

En lille og letkørt sag, der langtfra kan sammenlignes med de nyere
2½'er-totaktere i ydelse og præstationer!
Yamaha TZR250 med 50HK er et markant skridt videre i mange henseender - Hvad
kan sådan en koste til forskel for RG'en :-/

Derudover er totaggerne jo ikke ligefrem sparsomme i omgangen med den dyre
bensin - Og p.g.a. mer-udgiften til to-taktsolie er det tillige en
betragteligt dyrere bensin at de søper løs af!

--
Armand.

Fra : Pwh

Dato : 04-04-03 07:50

Tocylindrede benævnes sjældent som rækkemotorer!
Forskellen på RGV og RG der begge er "Twin's", er at RGV'en er en V-twin
hvor RG'en er en Parallel-twin!

Mange tak for den oplysning. Men jeg tror at dem der kender de to modeller
vidste hvad jeg mente. Og det er vel det vigtige i denne sammenhæng

> [...]

Yamaha TZR250 med 50HK er et markant skridt videre i mange henseender - Hvad
kan sådan en koste til forskel for RG'en :-/

Hvorfor mener du at en TZR skulle værer en bedre maskine. Den har da kun 1 hk mere en RG'eren.
Og Suzukien har da dobbelt skive, hvor Yammen kun har enkelt. Nej ud fra de rå data jeg kan læse
mig til, er de da ret ens. Ellers skal man vist over i de modeller med v-motor, men der er det jo ikke
sådan lige at få stumper til Yammen.
Det er kun fordi at den RG'er jeg har fået kig på i DBA lyder fornuftig. Den skulle kun have kørt 8500km
og stå 100% originalt. Men lad mig nu se når jeg kommer ud og kigger på den.

Derudover er totaggerne jo ikke ligefrem sparsomme i omgangen med den dyre
bensin - Og p.g.a. mer-udgiften til to-taktsolie er det tillige en
betragteligt dyrere bensin at de søper løs af!

Jeg har før haft 2-taktere (RD'er +GT380+GT250) så den er jeg helt med på.
Det var info omkring RG'eren jeg ville have og ikke info om 2-takt som sådan.

Mvh Jens

Fra : Rune Larsen

Dato : 04-04-03 08:45

Pwh wrote:

> [...]
> og stå 100% originalt. Men lad mig nu se når jeg kommer ud og kigger på

Fordi TZRen er et meget mere moderne design end RGen. TZRen har et
ordentligt stel ift. RG'en, det vil du se når du ser RG'en i levende live.
TZRen har ganske rigtigt kun en enkelt skive, men den er så til gengæld på
320mm og har en firestemplet kaliper istedet.

Men istedet for at snakke tal og data, skulle du prøve en tur på dem begge.
Så vil du ikke være i tvivl.

En 2MA TZR250 (parallel-twin) står til omkring 20k nutildags.

Og som jeg skrev tidligere, er det intet problem at få dele til 3XV'en. Jeg
har kunnet få alle de dele jeg har manglet hos min lokale forhandler.

/Rune

Fra : Pwh

Dato : 04-04-03 10:09

"Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Og som jeg skrev tidligere, er det intet problem at få dele til 3XV'en. Jeg
har kunnet få alle de dele jeg har manglet hos min lokale forhandler.

Hvilken forhandler er det ??. Jeg har prøvet at Maile til Bruno i Tyskland
og han svarede at han ikke kunne skaffe stumper til den model.
Jeg har prøvet at maile til den danske Yamaha importør og han her slet ikke svaret.
Fisker MC som vist er noget af en Yamaha ekspert sagde at han ikke kunne skaffe stumper.
Når jeg har prøvet at søge på nettet har jeg ikke kunne finde nogen steder der sælger dele til en 3XV.
Det eneste jeg har fået her fra NG har været nogle vage links som ikke har ført til noget.
Hvis du kan give mig et link med kød på eller et tlf nr. på en dansk forhandler der har dele til en 3XV
vil jeg da begynde at overveje at købe den igen. Det var fandeme en flot maskine at se på og jeg
er sikke på at den kører kanon.

Mvh Jens

Fra : Rune Larsen

Dato : 04-04-03 19:51

Pwh wrote:

> Hvilken forhandler er det ??. Jeg har prøvet at Maile til Bruno i Tyskland
> og han svarede at han ikke kunne skaffe stumper til den model.

MP-motorcykler i Odense, Bruun Larsen i Odense og Carsten midtfyn har alle
kunnet få dele.
Nu har jeg heldigvis reservedelskataloget selv, men jeg ved de har et ude
ved MP-motorcykler også, for jeg har selv stået og bladret i det. Hvis din
forhandler er bare _lidt_ interesseret i at hjælpe sin kunde, får han vel
et katalog hjem?

Når jeg bestiller dele går der normalt en to-tre dage inden delen er hos min
forhandler. Det længste jeg har været udsat for, var lidt over en uge, med
en del som skulle hjem fra holland.

Der kører en del 3XV'ere både i tyskland og england, så Yamaha-europa har
stumper på lager.

/Rune

Fra : Pwh

Dato : 04-04-03 20:06

> [...]

forhandler er bare _lidt_ interesseret i at hjælpe sin kunde, får han vel

Nu er der bare det ved det at jeg bor i Kbh. Men jeg må prøve at ringe lidt rundt
til de forskellige forhandlere. Ham der har den til salg har ikke verdens bedste ry
her på djævleøen mht. ordholdenhed.
Men mange tak for tipset.

mvh Jens

Fra : Rune Larsen

Dato : 04-04-03 22:01

Pwh wrote:

> [...]
> lidt rundt til de forskellige forhandlere. Ham der har den til salg har
> ikke verdens bedste ry her på djævleøen mht. ordholdenhed.

Velbekomme. Men altså, hvis alle tre lokale forhandlere hér kan få
stumperne, så lyder det godt nok underligt i mine ører hvis man ikke kan få
dem i Køffenhaun-strup osse.

Jeg har parts-manualen til både 2MA og 3XV i elektronisk form, så hvis du
får dig en _rigtig_ stroker må du lige maile mig en gang.

/Rune

Fra : Pwh

Dato : 05-04-03 08:59

[...]

Jeg vil som sagt prøve at chekke op med nogle flere forhandlere i omegnen.
Men ellers er det vel også til at få dine forhandlere til at sende delene over.
Jeg kunne bare værer bange for at det ikke kunne værer til at finde nogen
der ville skrue på den hvis der skulle blive behov for det.
Tak for tilbuddet med maualerne.

Mvh Jens

Fra : armand

Dato : 04-04-03 09:56

Pwh wrote:

> [...]

> Mange tak for den oplysning. Men jeg tror at dem der kender de to modeller
> vidste hvad jeg mente. Og det er vel det vigtige i denne sammenhæng

Jup!
Men jeg ér nu engang definitions-revseren her i forsamlingen!

> Hvorfor mener du at en TZR skulle værer en bedre maskine. Den har da kun 1
> hk mere en RG'eren.

5HK husker jeg det som (45 hhv. 50)!

> Og Suzukien har da dobbelt skive, hvor Yammen kun har enkelt.

Jup - Men se lige størrelsen af Yamaha'ens

> Nej ud fra de rå data jeg kan læse mig til, er de da ret ens.

Hvilke topfarter er der angivet for de to? køere Yamaha'en betragteligt
hurtigere ser jeg det som bekræftlse af forekomsten af de +5HK!

> Ellers skal man vist over i de modeller med v-motor, men der er det jo ikke
> sådan lige at få stumper til Yammen.

Der er der også en væsentlig prisforskel i.f.t. de to parallel-twins, og
V2'erne (incl. Kawasaki KR1 og Suzuki RGV)!

--
Armand.

Fra : Pwh

Dato : 04-04-03 10:26

"armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Jup!
Men jeg ér nu engang definitions-revseren her i forsamlingen!

Ok, hvis det giver dig en fornøjelse at værer ordkløver så er det helt i orden med mig.

> Hvorfor mener du at en TZR skulle værer en bedre maskine. Den har da kun 1
> hk mere en RG'eren.

5HK husker jeg det som (45 hhv. 50)!

Et er at huske, noget andet er at læse fakta. Ifølge MC-revy årg '89
som er den årgang som der aktuel. Yder Sukien 49 hk ved 9500 rpm.
og Yammen 50,3 hk ved 10000 rpm.

> Og Suzukien har da dobbelt skive, hvor Yammen kun har enkelt.

Jup - Men se lige størrelsen af Yamaha'ens

Ja og hvad er så bedst. to mindre skiver eller en stor, jeg ved det ikke.

> Nej ud fra de rå data jeg kan læse mig til, er de da ret ens.

Hvilke topfarter er der angivet for de to? køere Yamaha'en betragteligt
hurtigere ser jeg det som bekræftlse af forekomsten af de +5HK!

1,3 hk i følge MC-revy. Umiddelbart virker de opgivne 200 km/t på Yammen
også en smule optimistisk på mig. Det virker mere realistisk med de 175 km/t på Sukien.

> [...]

Der er der også en væsentlig prisforskel i.f.t. de to parallel-twins, og
V2'erne (incl. Kawasaki KR1 og Suzuki RGV)!

Det har du helt ret i. Den skal nok nærmest ses som en konkurrent til en RD'er
for mit vedkommende.

Mvh Jens

Fra : Armand

Dato : 04-04-03 13:52

> [...]
> Men jeg ér nu engang definitions-revseren her i forsamlingen!
>
> Ok, hvis det giver dig en fornøjelse at værer ordkløver så er det helt i

Det giver mig ikke større fornøjelse end ellers ved at skrive her i gruppen;
men ét er sikkert: Eftersom vi kun kan kommunikere v.h.a. det skrevne ord
her i gruppen er det vigtigt at vi taler samme sprog, og deri ligger
væsentligheden i at bruge de korrekte definitioner :-|

Når jeg lige brugte din fodfejl (som helt sikkert blev forstået som den
skulle af alle!), til at bryde ind, var det for at præcisere de korrekte
definitioner omkring lige netop den sag. Og om du vil tage den til dig for
senere brug er din beslutning; men mit håb var/er at have fået pinpoint'et
sagen
for nogle af de øvrige læsere af denne streng, således at mange herefter
allerede er med omkring den sag !!!

Netop omkring twins er jeg forøvrigt selv blevet taget i lære her i gruppen.
Men jeg tog sagen til mig, og regnede mig blot for så meget klogere deraf!!

> Et er at huske, noget andet er at læse fakta. Ifølge MC-revy årg '89
> som er den årgang som der aktuel. Yder Sukien 49 hk ved 9500 rpm.
> og Yammen 50,3 hk ved 10000 rpm.

OK, så!
Men dét er nu ikke alt - Jeg tilslutter mig helt og holdent Rune's ord om
TZR'erens bedre konstruktion!
I tilgift har Yamaha'en også den "rigtige" Power Walve!

> Ja og hvad er så bedst. to mindre skiver eller en stor, jeg ved det ikke.

Jeg har prøver begge modeller, og TZR'erens forbremse ér forrygende,
hvilket, ved sammenligning, nærmest gør RG'erens middelmådig!!

> [...]
>
> 1,3 hk i følge MC-revy. Umiddelbart virker de opgivne 200 km/t på Yammen
> også en smule optimistisk på mig. Det virker mere realistisk med de 175

Jeg her køre Race på RGV mod TZR'ere, og er overbevist over at du bliver
overrasket første gang du på en RG'er måtte møde en TZR :-|

--
Armand.

Fra : Pwh

Dato : 04-04-03 15:16

Netop omkring twins er jeg forøvrigt selv blevet taget i lære her i gruppen.
Men jeg tog sagen til mig, og regnede mig blot for så meget klogere deraf!!

Ok ok, jeg smider handsken i ringen og giver dig ret

Jeg her køre Race på RGV mod TZR'ere, og er overbevist over at du bliver
overrasket første gang du på en RG'er måtte møde en TZR :-|

Godt, jeg tror på at en TZR er en bedre maskine. Der er desværre bare ikke så mange til salg

Jeg skal heller ikke ned og se på RGV'eren alligevel. Manden blev fornærmet da jeg var lidt skeptisk
mht. at den kun havde kørt 8500km på 9 år. Da han derefter sagde at det var fast pris på 29K usynet
svarede jeg at det ville jeg ikke spilde min tid på. Jeg ville da gerne købe den usynet, men sgu ikke til 29K.

Mvh Jens

Fra : Hekto

Dato : 04-04-03 19:23

In article <3e8d9387$0$42572$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Pwh
says...

> [...]
> svarede jeg at det ville jeg ikke spilde min tid på. Jeg ville da gerne købe den usynet, men sgu ikke til 29K.

Du er sq rigtig heldig med dine 'sælgere'!!??
Hvis det er holdningen, så ville jeg nok også bare lade ham beholde
den!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 Solgt!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Pwh

Dato : 04-04-03 20:14

"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en meddelelse >

Du er sq rigtig heldig med dine 'sælgere'!!??
Hvis det er holdningen, så ville jeg nok også bare lade ham beholde
den!
--
Næ det har du ret i men jeg tager det fra den humoristiske side.
Ham RG ejeren fortalte også selv at han havde haft den til salg hele sidste år

Mvh Jens (der ikke har spor travlt med at finde en mc)

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 05-04-03 21:37

Hej Jens,

Nu har du ikke lige postet under en mailadresse der kan skrives til, så jeg
prøver her.

Dine indlæg i d.f.m er ret svære at læse, da du ikke quoter på en måde der
gør at man kan se hvad du skriver og hvad der er med fra tidligere.

Hvis det kun er mig der har det problem med dine indlæg, så kan du
naturligvis se borg fra følgende...

Jeg kan se du bruger OE, den er som standard sat til at qoute med >

Det kan være den indstilling er fjernet.

Se i Tools / Options / Send / News Sending Format / Plain Text Settings

Her skal der være flueben nederst.

Du kan med fordel installere OEQuotefix. (Der er en fra gruppen der har et
link?)

Ligeledes har jeg set at du nogen gange svarer under "--", det bør du nok
undgå, da dit svar så vil blive set som en signatur. Når andre vil svare
tilbage på dine indlæg vil signaturen blive klippet væk. Det gør quoting
dum...

Jens

RD

Fra : Pwh

Dato : 06-04-03 19:24

"Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply)" <xxx@blaabjerg.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> undgå, da dit svar så vil blive set som en signatur. Når andre vil svare
> tilbage på dine indlæg vil signaturen blive klippet væk. Det gør quoting

Hej Jens

Det er hermed taget til efterretning. Jeg har nu sat et flueben og jeg skal
i fremtiden undgå at svarer under "--". Men du er nu den første der har klaget.

Mvh Jens

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 06-04-03 19:50

Pwh
skrev i news:3e9070ad$0$42564$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> "Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply)"

snip

http://jump.to/oe-quotefix

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 06-04-03 23:25

Pwh wrote:
> Det er hermed taget til efterretning. Jeg har nu sat et flueben og
> jeg skal
> i fremtiden undgå at svarer under "--". Men du er nu den første der
> har klaget.

Fornemt. Bare tag det som et tegn på at jeg følger de debatter du deltager i
med interesse. Det lugter jo af 2T olie...

Jens
RD

Fra : Armand

Dato : 06-04-03 23:32

> [...]
skal
> i fremtiden undgå at svarer under "--". Men du er nu den første der har

Måske :-/

Men så trøst dig med at du herefter falder ind i normen (se blot hvorledes
alle andre indlæg er opstillet!

--
Armand.

Fra : Pwh

Dato : 07-04-03 18:24

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse >

> Men så trøst dig med at du herefter falder ind i normen (se blot hvorledes
> alle andre indlæg er opstillet!

Jamen jeg gjorde jo også som der blev sagt helt uden at brokke mig

Mvh Jens

Fra : Rune Larsen

Dato : 04-04-03 19:55

Pwh wrote:

> [...]
> år. Da han derefter sagde at det var fast pris på 29K usynet svarede jeg
> at det ville jeg ikke spilde min tid på. Jeg ville da gerne købe den

Hov!
Var det ikke en RG vi snakkede om og ikke en RGV, eller har jeg misforstået
noget?
RGV'en er en helt anden kettle-of-fish ift. RG'en.

Prisen du nævner her er også helt urealistisk for en RGV.

/Rune

Fra : Pwh

Dato : 04-04-03 20:22

[...]

Nej det var en RG'er, det andet var bare mine fede fingre på tasterne.
Manden vidste ikke engang at der fandtes en RGV'er.
Så prøvede han at den med sammenligne priserne på den RS'er og TZR XV3
jeg havde set på. Så måtte jeg prøve at forklarer ham at de maskiner ikke
sådan helt kunne sammenlignes. Han var også af den klare overbevisning
at synsklar stand var lige så godt som nysynet. Jeg kunne slet ikke trænge igennem.
Hans argument for ikke at syne den selv, var at han ikke ville ofre de få hundrede
kroner det kostede at syne hvis den nu ikke blev solgt.
Jeg prøvede så venligt at forklarer ham at de færreste vil købe en usynet mc.
Personligt har jeg ikke noget imod det (har synet flere mc'er) hvis prisen er rigtig.

Mvh Jens

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 05-04-03 16:33

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke topfarter er der angivet for de to? køere Yamaha'en betragteligt
> hurtigere ser jeg det som bekræftlse af forekomsten af de +5HK!

Bladet MOTORCYKLEN testede dem begge i 87 og konkluderede at yamahaen var
bedst men at prisforskelen RG 44.740kr TZR 61.310kr gjorde at der sikkert
ikke var mange der hoppede på TZR'en :-/

præstationer:

TZR RG
0-100 5.3 5,9
0-160 18.3 18.9
toph. 180 177
effekt

motor 60,0 55,0
baghjul 54,4 44,0

som de også skriver havde rg'ern de heste den skulle have hvorimod tzr'en
gik fantastisk godt

--
Allan(fzr600us)
www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=209

Fra : Pwh

Dato : 05-04-03 17:57

"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk.> skrev i en meddelelse

som de også skriver havde rg'ern de heste den skulle have hvorimod tzr'en
gik fantastisk godt

Hvis du har den test og har mulighed for at scanne den ind til mig
vil jeg værer dig dybt taknemmelig.

Mvh Jens

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 05-04-03 18:35

> [...]
> gik fantastisk godt
>
> Hvis du har den test og har mulighed for at scanne den ind til mig

jeg har testen, men ingen scanner

opfordring!!!!
hvis der en i københavns området der har en scanner så vil jeg gerne lægge
blad til!!!
så kan christian knudsen også få testen af hans fzr600r

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-04-03 23:38

Allan Jørgensen wrote:
> opfordring!!!!
> hvis der en i københavns området der har en scanner så vil jeg gerne lægge
> blad til!!!
> så kan christian knudsen også få testen af hans fzr600r

Det har jeg, bor i brønshøj..

Send en privat mail, hvis du vil aftale en tid .. :) mandag aften er
god for mig.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Rune Larsen

Dato : 05-04-03 19:19

Allan Jørgensen wrote:

> præstationer:
>
> TZR RG
> 0-100 5.3 5,9
> 0-160 18.3 18.9
> toph. 180 177
> effekt
> på
> motor 60,0 55,0
> baghjul 54,4 44,0

Med al respekt for motorrad (jeg er ivrig læser) så vil jeg påstå lige
præcis den der test ikke holder, ihvertfald hvis der er tale om den gamle
parallel-twin TZR.
Topfarten er 200 ægte km/t, men den har altså kun 50hk på motoren. Alle
rullefeltsmålinger jeg har set viser det osse. Min egen er rullet til ca.
det samme.

/Rune

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 06-04-03 15:16

> [...]
> Topfarten er 200 ægte km/t, men den har altså kun 50hk på motoren. Alle
> rullefeltsmålinger jeg har set viser det osse. Min egen er rullet til ca.

hmm nu var det jo et dansk blad jeg henviste til
hvis jeg husker rigtigt var de lidt optimistiske den gang i 87 med flere
modeller.
tophastigheden testede de dengang på danske veje,
og tzr'en løb ud i det røde felt =180km/t men man kunne sagtens geare den 2
tænder bagpå så ville den uden problemer løbe ca 190 km/t, igen oppe i det
røde felt. men at det så gik ud over bykørsel.... måske gearingen er lavet
om på nyere modeler??

RG'en kunne tilgengæld ikke trække i 6 gear så dens tophast. var i 5......
--
Allan(fzr600us) 274,5 km/t idag ifølge Sigma bc800
www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=209

Fra : Rune Larsen

Dato : 06-04-03 19:16

Allan Jørgensen wrote:

> hmm nu var det jo et dansk blad jeg henviste til
> hvis jeg husker rigtigt var de lidt optimistiske den gang i 87 med flere
> modeller.

Jeg var nok fuld da jeg læste det, så.

> [...]
> røde felt. men at det så gik ud over bykørsel.... måske gearingen er lavet

Mig bekendt har de ikke. Regner man tilbage med gearingen bør den osse nå
200 km/t med maks omdrejninger før det røde felt. Det gør min ihvertfald.
Anyway, så er de der topfart-opgivelser på sådan en stroker lidt akademiske,
for det er _ikke_ særligt sjovt at maxx'e sådan en ud ret længe ad gangen.

> RG'en kunne tilgengæld ikke trække i 6 gear så dens tophast. var i 5......

Forza suzuki :-/

/Rune

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 06-04-03 20:59

> Jeg var nok fuld da jeg læste det, så.

hmm og jeg havde nydt en flaske rødvin, kalvesteg,hasselbagte kartofler med
rødvinssauce lavet på en hel flaske!!!

> [...]
akademiske,
> for det er _ikke_ særligt sjovt at maxx'e sådan en ud ret længe ad gangen.

er det i det hele taget sjovt på nogen maskiner overhovedet? naaaa

> Forza suzuki :-/

nu bliver den scannet imorgen og lagt ud på dk.binaer.motor!!!!!

Fra : Pwh

Dato : 06-04-03 21:59

"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk.> skrev i en meddelelse >

> nu bliver den scannet imorgen og lagt ud på dk.binaer.motor!!!!!

Jeg takker på forhånd.

Jens

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 06-04-03 23:20

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg takker på forhånd.

selv tak! og tak også Hans for at lægge scanner og kaffe til iaften