Dykning på Lanzarote?
Fra : Henning

Dato : 03-04-03 19:12

Det ser ud til jeg er blevet lokket med på Club Lasanta på Lanzarote.
Der er dykkerture, men er der noget at se på? Hvordan er temperaturen
dernede i slutningen af maj (skal jeg have 7 eller 3 mm dragt med

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Torsten A. Laursen

Dato : 03-04-03 19:50

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Det ser ud til jeg er blevet lokket med på Club Lasanta på Lanzarote.
> Der er dykkerture, men er der noget at se på? Hvordan er temperaturen
> dernede i slutningen af maj (skal jeg have 7 eller 3 mm dragt med

Jeg skal tilstå, at jeg ikke har været der siden midt i 90-erne. Til gengæld
var jeg der flere gange, for det er ganske udmærket dykning der er dernede
(afhænger jo selvfølgelig af ens forventninger...). Dykningen foregår meget
sjældent ved selve Club Lasanta, men derimod ofte ved Puerto del Carmen
eller Male. Male kan jeg varmt anbefale (hvis vejret tillader det). Der er
ikke de store koral-rev, men spændende formationer, vrag og andet godt er
absolut at finde.

Personligt havde jeg en 7 mm semi våddragt med, og det fortrød jeg på intet
tidspunkt.

mvh og med ønske om en god tur

Torsten
der tager til øen Bequia i øgruppen Grenadinerne lidt nord for Venezuela på
mandag.....
Synes lige I skulle vide det....

Fra : Nikolaj Østergaard J~

Dato : 04-04-03 00:15

Jeg har også dykket ved Puerto den Carmen i starten af 90érne ... det var
udmærket såvidt jeg husker.....

nøj

Fra : Morten Trab

Dato : 06-04-03 11:39

> [...]

> Der er dykkerture, men er der noget at se på? Hvordan er temperaturen
> dernede i slutningen af maj (skal jeg have 7 eller 3 mm dragt med

Davs...

Godt nok snorkel dykker jeg kun, da jeg ikke har fået taget mig sammen til
at tage certifikat endnu, men var ude sammen med damen og et par kammerater
ved Puorto del Carmen i Juli måned sidste år...Ikke ret langt ude (faktisk
bare lige ude ved enden af revet der hvor vi dykkede, ca. 100 m ude) var der
allerede 5+ m dybt, og en glimragende sigt...Uden dragt var det ikke engang
koldt, tiltrods for at det på daværende tidspunkt havde været koldt og
overskyet i vejret et par uger...

Ganske fortræffeligt at se alle de fisk, og de er nysgerrige (kan kun
anbefale af have et eller andet med ud du kan fodre dem med, da det er det
de forventer og er vant til), de kommer inden for rækkevidde af dig, både
store og små...

Det var dog lavvandet de par gange vi var der, men vi fik at vide at hvis
der var højvandet kunne man være heldig at komme til at dykke med delfiner,
næsten helt inde ved stranden...

Kan VARMT anbefale en dykkertur dernede, men desværre ikke hvilkendragt du
burde bruge :)

--
Mvh. Morten Trab
--

Web: http://www.blackchart.dk

Fra : Palle Madsen

Dato : 07-04-03 20:39

Henning wrote:

> Det ser ud til jeg er blevet lokket med på Club Lasanta på Lanzarote.
> Der er dykkerture, men er der noget at se på? Hvordan er temperaturen
> dernede i slutningen af maj (skal jeg have 7 eller 3 mm dragt med

Har lige været på Gran Canaria - der er temperaturen til en 7mm for
tiden.
20 grader på 10-20 meter.
Ca samme temperatur havde vi på Lanzarote et par år tidligere.

God tur.

Palle