Mobiltelefon - 2. reparation
Fra : News

Dato : 03-04-03 18:06

Hej

Jeg købte i november en Ericsson T66 som der var problemer med i slutningen
af december.
Telefonen blev sendt til reparation og fixet med de knapper der ikke
virkede. Nu her, er der så opstået
et andet problem som går ud på at telefonen tit ikke opnår forbindelse i
modsætning til tidligere.
Altså to forskellige fejl.

I dag var jeg inde i Telekaeden hvor den er købt og snakke med "min" sælger.
Han sagde, at han
lige før jeg var kommet havde han haft en kunde med nøjagtigt samme problem,
og spurgte om jeg havde
min kvittering. Det havde jeg ikke, da jeg bare ville høre ham om problemet.
Jeg spurgte ham om ikke jeg
kunne få en helt ny telefon (altså samme model) da det nu var 2. gang den
var gal. Han reagerede kraftigt
og råbte næsten hvor dum jeg var, og at den var gået ud af produktion for 3
uger siden. Fint nok, men jeg
har altså set et forbrugerprogram på DR1 for noget tid siden hvor de mente
efter 2. gang skulle man have en ny tlf.

Men gælder det kun hvis det er den SAMME fejl som kommer igen?

Hvad når telefonen ikke bliver produceret mere, og de ikke kan levere en
ny - hvad er deres og min mulighed så?

Jeg har lige fundet kvitteringen, så den skal i hvert fald reparareres..

På forhånd tusind tak

Med venlig hilsen
Peter Madsen

Fra : Christian

Dato : 03-04-03 19:42

"News" <no@reply.com> skrev i en meddelelse

> Men gælder det kun hvis det er den SAMME fejl som kommer igen?

Nej, det gælder slet ikke.... Sælger har krav på at kunne forsøge at udbedre
fejlen (uden ulempe for dig)
Hvis en telefon har været til rep 3 gange, plejer Ericsson at være rimelige
og ombytte til en ny.
(taler af erfaring)

> Hvad når telefonen ikke bliver produceret mere, og de ikke kan levere en
> ny - hvad er deres og min mulighed så?

Så skal de give dig en tilsvarende model (T600)

Mvh Christian

Fra : News

Dato : 04-04-03 11:35

Det er altså ikke hvad jeg har hørt. Har lige fået en mail fra
forbrugersikkerhed.dk hvor de skriver
at jeg kan nægte at lade dem reparere min telefon anden gang, og få penge
refunderet....?

Fra : Nyk M Unlock

Dato : 04-04-03 15:12

'*****er du rar at sende mail så vi kan se hvad de svarer på**************

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-04-03 19:34

Christian wrote:
> Hvis en telefon har været til rep 3 gange, plejer Ericsson
> at være rimelige og ombytte til en ny.
> (taler af erfaring)

Jeg vil sådan set bare støtte Christians udtalelse omkring
Ericsson.
Min svigermor har en gammel Ericsson 1018S, den kunne
ikke tænde - den slukkede bare med det samme.
Jeg ville så se på den, måske kunne jeg jo være heldig
at få repareret den :)
Jeg prøvede, men den var simlåst. Jeg kontaktede
teleselskabet og fik koden, men den virkede ikke.
Jeg gik så op i butikken, hvor den var købt og de
sendte den ind til Ericsson. Ericsson gav mig en helt
ny telefon, selvom den anden var mere end 2år.
Det er sgu' dejlig service :)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.