2 mdrs opsigelse ifbm. fagforening
Fra : Digit

Dato : 03-04-03 17:15

Hej

I forbindelse med opsigelse af mit abonnement hos HK Service&Industri fik jeg oplyst at der skulle være 2
måneders opsigelse til dette. Det skulle eftersigende "stå i loven" (hvor kunne personen dog ikke
uddybe).
Jeg har ikke skulle udfylde/fået tilsendt abonnements betingelserne ifbm. tilmeldning, så spørgsmålet må
være: Hvor i de danske love skulle denne 2 måneders opsigelse være listet?

På forhånd tak

--
/Digit

Fra : Poul Erik Rise /SID

Dato : 03-04-03 19:59

Digit@Digitalessex.com writes:
> [...]
>jeg oplyst at der skulle være 2
>måneders opsigelse til dette. Det skulle eftersigende "stå i loven" (hvor

Jeg formoder du mener dit medlemsskab, ellers forstår jeg ikke
spørgsmålet. Den eneste lov det kan stå i, er i HK's egne vedtægter. Jeg
ved ikke hvor længe en frist de har ved udmeldelse.

Udmeldelse af a-kassen er, så vidt jeg husker, en ½ måned.

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : Digit

Dato : 03-04-03 20:38

"Poul Erik Rise /SID" ræsonnerede, og skrev d. 03 apr 2003:

> [...]
> ved ikke hvor længe en frist de har ved udmeldelse.
>
> Udmeldelse af a-kassen er, så vidt jeg husker, en ½ måned.

Yeap, mit medlemsskab :) (beklager)

Jeg har hverken underskrevet eller fået tilsendt disse vedtægter. Er de da gældende?

--
/Digit

Fra : Ole Andersen

Dato : 03-04-03 21:28

Digit wrote:
> Jeg har hverken underskrevet eller fået tilsendt disse vedtægter. Er de da gældende?

Ja. Du har sandsynligvis i dine indmeldingspapirer fået at vide at du
kunne få vedtægterne ved henvendelse på fagforeningskontoret.

--
Ole Andersen
Copenhagen, Denmark

Fra : Digit

Dato : 03-04-03 22:18

"Ole Andersen" ræsonnerede, og skrev d. 03 apr 2003:

> Ja. Du har sandsynligvis i dine indmeldingspapirer fået at vide at du
> kunne få vedtægterne ved henvendelse på fagforeningskontoret.

Jaså.
Jamen tak for svar.

--
/Digit

Fra : Ole Stigaard

Dato : 07-04-03 09:11

"Digit" <Digit@Gnaveren.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
ifbm. tilmeldning, så spørgsmålet må
> være: Hvor i de danske love skulle denne 2 måneders opsigelse være

Det _kan_ være, at du sammen med dit fagforeningskontinggent deltager i
en fællesopkrævning af A-kassekontingent. Dette betales normalt (af
fagforeningen) forud tre måneder ad gangen og derfor kan din opsigelse
af medlemskab først effektueres, når denne periode udløber?

Ole S

Fra : Digit

Dato : 07-04-03 17:00

"Ole Stigaard" ræsonnerede, og skrev d. 07 apr 2003:

> [...]

> fagforeningen) forud tre måneder ad gangen og derfor kan din opsigelse
> af medlemskab først effektueres, når denne periode udløber?

Nej, det er ikke tilfældet. Men tak dit svar.

--
/Digit