Told og moms af gave?
Fra : NB

Dato : 03-04-03 17:11

Hej

Er det rigtig at man skal betale told og moms af en DVD R1 sendt som gave?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-04-03 17:57

In article <c2Zia.2267$y3.378130@news010.worldonline.dk>, NB wrote:
> Hej
>
> Er det rigtig at man skal betale told og moms af en DVD R1 sendt som gave?

Ja.

Fra : Simon

Dato : 04-04-03 09:31

"NB" <nbryde@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er det rigtig at man skal betale told og moms af en DVD R1 sendt som gave?

Nej, ikke hvis værdien ikke overstiger 300kr. Det var i hvert fald hvad jeg
fik at vide sidst jeg snakkede med told & skat. Jeg fik selv sendt nogle
film fra Hong Kong som blev fortoldet. Jeg ringede så til Post Danmark og
sagde det var en gave og det kunne de jo ikke modbevise, så jeg skulle ikke
betale for told + moms.

/simon

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 04-04-03 11:10

"NB" <nbryde@image.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er det rigtig at man skal betale told og moms af en DVD R1 sendt som gave?

Grænsen ligger på omrking 340 kr. Medmindre det er en meget dyr DVD så skal
du ikke betale moms+ afgifter for den hvis det er en gave.

/Jógvan Lindenskov