"Lys" i blinklys foran på Scooter?
Fra : \(2791\) Peder

Dato : 03-04-03 17:01

Hej
Er der nogen der kan forklare mig hvordan man laver "amerikaner" blinklys ,
dvs hvor der er konstant lys i blinklys foran og hvor lyset så bliver
kraftigere når man blinker - det kunne jeg tænke mig at lave på min Yamaha
Neo´s 45 scooter
Nogen der har prøvet det??

--
Med venlig hilsen/With best regards
Peder Hansen

email scanned by Norton Antivirus !

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-03 19:01

Hejsa´

Jaaaa nu skal i ikke holde mig på ordet, men er der ikke noget med et 3
polet ( 2 x plus 1 xminus) der virker omvendt end et alm. blink relæ ? Altså
der er heletiden gennemgang til lamperne og så når der skal blinkes,
afbrydes strømmen bare istedet for at sluttes til ? ? ? .

*Gav det nogen mening :o/*

Hilsen

HP

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 03-04-03 20:20

Jo det kan jeg godt følge dig i - hvor kan man få fat i sådan et relæ?

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 04-04-03 08:04

Det er ikke tilladt på knallerter bare som en lille reminder.

Anders

Fra : Calle.

Dato : 04-04-03 15:00

Anders Sune Jensen wrote:
> Det er ikke tilladt på knallerter bare som en lille reminder.

Nej, men det er jo om til mandens egen samvittighed
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Calle.

Dato : 03-04-03 21:01

(2791) Peder wrote:
> [...]
> blinklys , dvs hvor der er konstant lys i blinklys foran og hvor
> lyset så bliver kraftigere når man blinker - det kunne jeg tænke mig

Brug er skifterelæ istedet for et alm. med kun slutte.
Brug så brydefunktionen isteden, så er der gennemgang normalt (lysene
tænder), og slukket, hvor det før tændte.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 03-04-03 21:25

Hej Calle
Gider du sende mig en mail hvor du forklarer lidt nærmere eller evt ringe
mig?
Send mail så får du mobilnr

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 03-04-03 21:27

Hej Calle
Gider du sende mig en mail hvor du forklarer opsætningen lidt nærmere?

Fra : Thomas

Dato : 05-04-03 11:03

"(2791) Peder" <peder.hansen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> dvs hvor der er konstant lys i blinklys foran og hvor lyset så bliver
> kraftigere når man blinker - det kunne jeg tænke mig at lave på min Yamaha

Tænk på at hvis du har tunet din scooter. Er det nok ikke en god ide at lave
da det er en blikfang for politiet.

Mvh. Thomas